Citat:
Ursprungligen postat av
ArturoBandini
Nej, det är det inte. Jag är säker på att du egentligen är tillräckligt smart för att förstå att man inte kan jämföra en människa med ett djur.
Nej, det borde de inte. Och det kan de inte. Det är inte vårt argument att det är normalt, det är juristers och hyresgästföreningars. Missade du mina länkar på förstasidan?
Jag vet hur lagarna ser ut men alla lagar kan ändras och i detta fallet bör de det.
Jag tycker det är helt oväsentligt om det är ett djur eller vuxen människa eller spädbarn som står för störningen. Man påstår att det är normalt att ett spädbarn skriker men det är också normalt att behöva tystnad på natten så att man ska kunna sova för att kunna uträtta sitt arbete.
Varför ska ett spädbarns "rätt" att skrika trumfa alla andras rätt att få en god nattsömn? Det kanske är en pilot som får sin nattsömn förstörd, kommer trött och okoncentrerad till jobbet och förorsakar flera hundra människors död i en flygkrasch.
Det allra bästa vore att flytta på spädbarnsfamiljen till ett bostadshus som är ljudisolerat eller där en massa andra högljudda bor. På samma sätt bör ett hushåll som stör alla andra hushåll kunna kastas ut.