2013-12-06, 11:40
Medlem
Vafan är ert hus byggt av papperskartong eller? Hur lyhört kan det egentligen vara. Du får ju skylla dig själv eftersom du valt att bo i det huset.

Man ska fan inte behöva gå runt med öronproppar bara för att grannens skitunge skriker. Det är föräldrarnas ansvar att se till att ungen håller skäft.
Citera
2013-12-06, 11:46
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Ja, det är rätt vanligt att bebisar skriker mer eller mindre konstant. Hört talas om kolik? Du har inte tänkt på att föräldrarna kanske bråkar mycket just för att de HAR en bebis som skriker konstant (och det dessutom har varit ansträngt mellan dem sedan tidigare)? Det finns en viss förklaring till varför MÅNGA förhållanden tar slut under spädbarnsstadiet och småbarnsåren.

Ja, eftersom ni bor i lägenhet är det så. Varför skulle folk ta hänsyn till sina grannar när de väljer att skaffa barn? Det låter helt absurt. Flytta till hus om ni vill ha helt tyst.

Amen håll käften för fan.

Att ett spädbarn inte kan vara tyst måhända, men två vuxna människor är fullt kapabla till det. Dina idiotiska bortförklaringar är inget som håller hos värden.

Ring och klaga tills att det händer något, säg precis som det är. Paret har ett spädbarn och det är påfrestande som det är, därför är det oacceptabelt att de bråkar så högt att ni störs all annan tid.

"Påfrestande", vad fan är det för kärringursäkt till att hålla låda! Anpassa er för helvete, småbarnföräldrar har inga jävla veto-stjärnor även om ni själva gärna vill tro det.
Citera
2013-12-06, 11:48
Medlem
frozendragons avatar
Det finns massor med saker man kan göra åt skrickande barn som man rimligen kan kräva att föräldrarna gör. Se till att ungens behövs möts så att det ej blir skrik hela natten, om de inte kan få tyst på ungen gå ut och gå med den i några timmar så resten i huset ej behöver höra ungen. Som sista alternativ kan man ge ungen mindre mängder sprit så den sover genom hela natten.

Om ingen av dessa funkar så är det fullt rimligt att kräva att familjen ska flytta.

Det var paret som gjorde valet att skaffa barn och då får de ta konsekvenserna för det också, TS ska inte behöva lida för att grannen ville ha barn.
Citera
2013-12-06, 12:01
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Amen håll käften för fan.

Att ett spädbarn inte kan vara tyst måhända, men två vuxna människor är fullt kapabla till det. Dina idiotiska bortförklaringar är inget som håller hos värden.

Ring och klaga tills att det händer något, säg precis som det är. Paret har ett spädbarn och det är påfrestande som det är, därför är det oacceptabelt att de bråkar så högt att ni störs all annan tid.

"Påfrestande", vad fan är det för kärringursäkt till att hålla låda! Anpassa er för helvete, småbarnföräldrar har inga jävla veto-stjärnor även om ni själva gärna vill tro det.

Missade du mitt tidigare inlägg eller måste du få det på talbok för att förstå?

Citat:
Faktiskt inte. Ta på dig glasögonen och försök läsa mina inlägg igen så ser du att jag lägger rätt lite fokus på grannarnas bråk och mest stör mig på TS oförståelse över att en bebis "inte kan hålla tyst" (sic!). Att hon berättade att det minsann hade gått en månad (sjukt lång tid!!!) utan att barnet hade lärt sig vara tyst retade också upp mig något.

Jag kan väl också tycka att det är rätt upprörande att TS försöker maskera sin egoism med någon slags spelad omtanke om barnet (som hon dessutom påstår "förstör" för henne och hennes sambo. Vem säger ens så om ett barn?). Men medan du fortfarande har på dig glasögonen kan du ju läsa mitt inlägg där jag bad TS kontakta soc.

Anpassa sig är något TS också får göra, även om hon verkar ha väldigt svårt att förstå det. Jag förstår att parets bråkande är påfrestande för TS och det har jag varken försvarat eller påstått att TS MÅSTE acceptera. Jag har bara gett en möjlig förklaring till parets bråkande och försökt få henne förstå att det KAN vara så att de inte bråkar bara för att jävlas med TS.

Begrips?
Senast redigerad av ArturoBandini 2013-12-06 kl. 12:11.
Citera
2013-12-06, 12:06
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Lista

Det man bör förstå är att det där visst är en bra lista, men att det inte riktigt är en manual som gäller hela tiden och att man får ett knäpptyst barn så fort man använder sig av den.

Förstår man inte det så finns det en ganska stor risk att man blir rätt omtumlad när barnet har kolik eller befinner sig i ett utvecklingssprång.

Och har du själv läst hela listan? Du tror alltså att TS skulle klaga mindre om grannarna drog igång dammsugaren och lät den stå på hela natten för att barnet skulle sluta skrika?
Senast redigerad av ArturoBandini 2013-12-06 kl. 12:12.
Citera
2013-12-06, 12:13
Medlem
santos_devilles avatar
Får man gissa på att grannarna är icke vita svenskar och du är en svennebanan därav flatheten och fegheten?

Du har fått massor av svar, köp öronproppar, be de hålla käften, ring soc..
Vad vill du vi ska säga? Ge mig adressen så dödar jag dom åt dig?

hur dom helst så är ni båda lägenheterna i samma knipa ekonomiskt. Och att vräka en familj är inte det lättaste. Så jag ger dig rådet att skaffa lite pondus och ett nytt jobb så du kan göra en klassresa
Citera
2013-12-06, 12:15
Medlem
KidCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Borde ju gå att försöka få dom vräkta från lägenheten, så där håller man inte på.
Störs inte andra grannar också av deras jävla liv? Har du pratat med andra grannar?

Vet inte om andra grannar störs, vi har inte fått tillfälle att fråga de andra grannarna.

Citat:
Ja, det är rätt vanligt att bebisar skriker mer eller mindre konstant. Hört talas om kolik? Du har inte tänkt på att föräldrarna kanske bråkar mycket just för att de HAR en bebis som skriker konstant (och det dessutom har varit ansträngt mellan dem sedan tidigare)? Det finns en viss förklaring till varför MÅNGA förhållanden tar slut under spädbarnsstadiet och småbarnsåren.

Ja, eftersom ni bor i lägenhet är det så. Varför skulle folk ta hänsyn till sina grannar när de väljer att skaffa barn? Det låter helt absurt. Flytta till hus om ni vill ha helt tyst.

Föräldrarna bråkade ju långt innan bebisen kom

Citat:
Ursprungligen postat av addde-
Håller helt klart med dig. Att bebisen skriker det gör dem, men värre om två vuxna personer står och skriker mitt i natten, det är helt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av GoldieGold
Din jävla mupp, flytta till en husvagn om det inte passar. Herregud, vad fan är det för fel på folk? Förstår ni inte att respekten går åt båda hållen? Slå upp ett tält på biblioteket kanske? Helvete vad trött man blir på såna grannar som er. Jag ser verkligen framför mig vilken usel människa du är, som inte kan tillfredsställa din feta sugga till flickvän och sitter och suktar framför barnporr på nätterna. Hoppas verkligen att ni aldrig får någon hjälp och att ni tvingas flytta era sorgliga liv någon annanstans...

Gnälla på att barn gråter, for fuck sake!?

Jag gnäller på att barnet gråter och att föräldrarna bråkar! Hade det endast varit barnskrik hade vi stått ut, då hade vi accepterat att okej ett barn gråter men när föräldrarna skriker på varandra tills barnet gråter, det känns inte okej.
Citera
2013-12-06, 12:17
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KidCooper
Föräldrarna bråkade ju långt innan bebisen kom

Men då är det väl solklart vad ni ska göra? Ring hyresvärden och klaga på bråket och sluta starta trådar som heter "grannarnas bebis förstör för oss" när det i själva verket är grannarna det handlar om.
Citera
2013-12-06, 12:20
Medlem
Ring hyresvärden varje gång ungen skriker, om det så är under nätterna. På så sätt kanske hyresvärden förstår att det inte är så kul att vakna mitt i natten av att nån ska skrika/klaga...
Citera
2013-12-06, 12:21
Medlem
KidCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Varför i helvete fokuserar du på bebisens skrik. Fokusera istället på att föräldrarna bråkar. Om du ringer hyresvärden och klagar på att de har en skrikande bebis kommer han med all rätt att dra slutsatsen att du är utvecklingsstörd. Det finns ingenting du kan åstadkomma genom klagomål på att deras bebis skriker. Genom att däremot fokusera på deras bråk kanske, kanske det finns en liten chans att göra något.

Vi har ringt till hyresvärden hur många gånger som helst och klagat på deras bråkande, hyresvärden gör inget åt det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lycifir
Jobbigt läge! För alla verkar det som. Öronproppar från Jula funkar utmärkt, de melerade ska det va. Gamla lägenheter är tyvärr så lyhörda att man kan höra grannen snarka. Nyare lgh är byggda på helt annat sätt och därför mindre känsliga för störningar. Tänk över er situation. Hur känsliga är era nerver? Kanske flytta till ett nybygge? Ja, jag har själv råkat ut för illbatting som vaknade redan 5,½6 på morgonen och for runt och hoppade med en energi för ett helt kompani! Då jobbade jag sena kvällar. Jobbig tid.. Men varför skriker ungen, ja, kolik kan vara en anledning. En annan stor tänkbar anledning kan vara att de fångar upp föräldrarnas spänningar. Ständigt med bråk och skrik - det blir ingen ro över för det lilla barnet. BVC kan ni kanske ringa till om det inte lugnar sig framöver.. Ha tillförsikt! Lycka till!

Tanken har ju slagit oss att det kan ju bara nått med barnet tex kolik men föräldrarnas bråkade känns mer logiskt.

Vi letar ny lägenhet så vi både vill flytta till större och komma bort från grannarna men det är stor lägenhetsbrist i vår stad

Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Att hon ungen skriker, det är nog en dålig point, det får man nog ta även om det är jobbigt.

Däremot föräldrarna skall kunna hantera sina konflikter på snyggare sätt. Spela in deras konflikter och lägga ut på youtube, sedan ge dem urlen anonymt i brevlådan.

Be dem sluta...

Vi har bett dom sluta men det hjälper inte

Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Störande grannar kan man få vräkta. Det gäller naturligtvis inte störande bäbisar, den får skrika hur mycket den vill och du kan inte göra ett skit åt det. Det gäller endast föräldrarnas bråk.

Kontakta först hyresvärden och berätta att ni blir störda av bråk. Skriv upp exakt vilka tider de bråkar, hur länge och med detaljer som vad de sa t ex. Du kan spela in ifall det är lyhört nog. Sen överlämnar du detta till hyresvärden och denne får ombesörja att de blir vräkta. Är det verkligen så illa som vad du säger med bråken borde det gå igenom men du måste ha dokumenterat det exakt. Bra om andra grannar gör detsamma, ifall det nu verkligen är så att fler än du blir störd.

Men ärligt talat - Är detta nåt du verkligen vill? Verkligen? Ställa ett par med en liten bebbe bostadslösa? Vore det inte vettigare att stå ut tills bebben blivit äldre och sover nätterna igenom, eller göra en orosanmälan till soc, som flera andra i tråden har uppmanat dig till? Bebben mår inte bra och får du dem vräkta kommer det bli än värre, det borde du fatta. Har du samvete till detta?

Vi har klagat till hyresvärden om deras bråk, dokumenterat när de har bråkat osv men hyresvärden gör inget annat än säger till dom vilket inte hjälper.
Citera
2013-12-06, 12:22
Medlem
en.svensk.nigers avatar
Haha när jag läste rubriken trodde jag att bebisen hade gjort massa hyss och bajsat i er trädgård osv.

Men ta och ring polisen på dem om det är jobbigt.
Citera
2013-12-06, 12:26
Medlem
KidCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Du kan inte stoppa normala ljud. Att en bebis gråter är normalt. Att ett par bråkar dagligen så att det stör är inte normalt. Normala livsljud får du acceptera, eller flytta. Om en hund skäller överdrivet är även det utanför det normala. Du måste själv inse skillnaden.

Så det är normalt att ett par föräldrar skriker på varandra (på en ljudnivå mkt högre än bebisens skrik)?

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Om paret bråkar mycket mår inte heller bebisen bra och blir ledsen och skriker.
Jag tycker TS anonymt ska anmäla paret till Socialen får de undersöka vad om är problemet hos grannfamiljen. De är skyldiga att besöka dem och som sagt så kan anmälan göras anonymt så familjen inte får reda på vem som har anmält missförhålladena. Detta borde förresten även hyresvärden gjort redan när klagomålen började komma. Därför borde hyresvärden och TS göra gemensam sak och båda anmäla missförhållanden hos grannfamiljen till Socialförvaltningen i kommunen får de kolla upp vad som är fel.

Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Håller med TS, det finns fan inget värre än skrikande spädbarn, ni som svarat i tråden har som enda argument att det är normalt, man får acceptera det osv men varför ska vi acceptera det?
Det är egentligen samma sak som om grannen hade en hund som skällde dag och natt, är det tillräckligt många i ett flerbostadshus som störs av ett hushåll så borde de kunna kasta ut vederbörande eller tvinga dem att vidta åtgärder.

Citat:
Ursprungligen postat av frozendragon
TS du kan inte få dem vräkta för att bebisen skriker vilket är skit, lagarna i detta landet borde täcka det. Mitt tips är istället att klaga på allt som går om dem till de blir vräkta, spelar de musik 1 min över 10 ring och klaga, Det luktar kostigt ring polisen och påstå att du tror att grannarna tar droger, bebis skriker så ring till sos och påstå att du tror att de misshandlar bäbis och så vidare.

Om några veckor så åker nog grannarna ut, lycka till.

Tycker ju att grannarna bör kunna bli vräkta pga sitt bråkande

Citat:
Ursprungligen postat av Latoxen
Ring socialen.

Säg att dina bråkande grannar håller resten av huset vakna på nätterna genom högt skrikande och grälande. De har även nu skaffat en bebis som gråter och skriker dygnet runt.
Du är nu rädd för bebisens säkerhet och välmående!

Något måste göras innan bebisen tar allvarlig skada, kanske för livet!

Citat:
Grejen är väl att en hund som skäller om nätterna är onormalt och beror på att hunden antagligen inte mår bra medan det är fullt normalt med en bebis som skriker. En hund som mår dåligt av att bo i lägenhet kan man alltid sälja eller aktivera bättre så den slipper känna sig instängd. En bebis kan man liksom inte göra så jävla mycket med.. Förutom att räkna till 10 och försöka komma ihåg att det blir bättre efter några månader.

Tycker inte att man kan resonera som du gör ("tänk om"), men jag förstår vad du menar. Håller med borriz om att hyresvärden antagligen ska ljudisolera sina lägenheter bättre. Mina grannars barn skriker också en hel del vid läggdags, men det är knappt något jag märker om jag inte verkligen anstränger mig för att lyssna.

Men grannarna bråkar ju tills deras bebis skriker, det är väl inte normalt? Hade det bara varit bebisskrik hade vi ju tänkt att okej en bebis skriker det är bara att stå ut men när grannarna skriker på varandra på en ljudnivå högre än bebisskriket tills bebisen börjar gråta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in