2013-12-06, 00:24
Medlem
addde-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensPulver
Sjukligt fel fokus i den här trådstarten.
Ja, bebisar skriker mycket. Det gjorde du med när du var bebis.
Jag skulle istället bry mig i hur det är för den där bebisen där det verkar bråkas så mycket.

Håller helt klart med dig. Att bebisen skriker det gör dem, men värre om två vuxna personer står och skriker mitt i natten, det är helt fel.
Citera
2013-12-06, 00:26
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Det verkar vara en väldigt öm tå någon trampade på där eller? Varför blir du så förbannad för att man undrar varför ett litet barn skriker i en lägenhet där de vuxna inte gör annat än bråkar? Känns det lite för "nära hemma"?

Om det stämmer att barnet tystnar och blir lugnt när de otroligt omogna föräldrarna kan hålla käften en stund, är det väl inte barnets fel att det blir oroligt och skriker? Då finns det ju en onödig anledning till att barnet inte är lugnt?

Kid - gå till soc och rädda det lilla barnet från de här förvuxna barnen till "föräldrar"!

Faktiskt inte. Ta på dig glasögonen och försök läsa mina inlägg igen så ser du att jag lägger rätt lite fokus på grannarnas bråk och mest stör mig på TS oförståelse över att en bebis "inte kan hålla tyst" (sic!). Att hon berättade att det minsann hade gått en månad (sjukt lång tid!!!) utan att barnet hade lärt sig vara tyst retade också upp mig något.

Jag kan väl också tycka att det är rätt upprörande att TS försöker maskera sin egoism med någon slags spelad omtanke om barnet (som hon dessutom påstår "förstör" för henne och hennes sambo. Vem säger ens så om ett barn?). Men medan du fortfarande har på dig glasögonen kan du ju läsa mitt inlägg där jag bad TS kontakta soc.
Senast redigerad av ArturoBandini 2013-12-06 kl. 00:32.
Citera
2013-12-06, 00:34
Medlem
NewNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KidCooper
För ganska länge sedan flyttade det in ett nytt par i lägenheten under oss, de bråkade dag o natt och hur mycket vi än klagade till hyresvärden gjorde han inget, för att läsa mer läs tidigare tråd, här.

Nu är det såhär att grannarna har nu skaffat sig en bebis, och den skriker sjukt mycket. Hör man inte grannarna bråka hör man deras bebis skrika, vi vaknar mer eller mindre varje natt av att deras bebis skriker och vi börjar bli riktigt lacka på deras unge nu! Vi känner att deras val att skaffa bebis ska inte behöva drabba vårat välmående då sömnlösheten pga deras bebis påverkar oss i såväl våra arbeten som våran relation.
Till grejen är att hur mycket ska man tolera deras bebis? De kan ju inte direkt sätta silvertejp så den slutar skrika men ser man det från ett annat håll skulle man tex skaffa en hund som skäller kan man ju bli vräkt för det.

Jaa du, kan förstå att ni störs men du kommer förhoppningsvis att erfara småningom, att vissa bäbisar är som änglar, andra som små monster. Vad sägs om att prova något kreativt istället för att gräva skyttevärn..? Typ traska ned till Jula och köpa 4 peltorkåpor, 2 till er och 2 till dem. Du tycker ni har ett litet helsicke, men jag (och många andra småbarnsföräldrar med kolikbarn) garanterar dig - det är en västanfläkt jämfört med hur de har det.
Citera
2013-12-06, 00:38
Medlem
Ja, bebisar skriker men om föräldrarna bryr sig så blir det max 4 - 5 vrål innan någon försöker lugna ungen. Kanske är det någon problematik kring barnet, kolik etc. Varför ringer ni inte på deras dörr dagtid och förklarar situationen.

Bättre att vara vän med sina grannar. Om ungen har kolik så kan de kanske trösta den i ett rum som ligger längre från ert sovrum. - Dialog people... kanske kommer en tid då du för massa oväsen och önskar överseende av dina grannar.
Citera
2013-12-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Faktiskt inte. Ta på dig glasögonen och försök läsa mina inlägg igen så ser du att jag lägger rätt lite fokus på grannarnas bråk och mest stör mig på TS oförståelse över att en bebis "inte kan hålla tyst" (sic!). Att hon berättade att det minsann hade gått en månad (sjukt lång tid!!!) utan att barnet hade lärt sig vara tyst retade också upp mig något.

Jag kan väl också tycka att det är rätt upprörande att TS försöker maskera sin egoism med någon slags spelad omtanke om barnet (som hon dessutom påstår "förstör" för henne och hennes sambo. Vem säger ens så om ett barn?). Men medan du fortfarande har på dig glasögonen kan du ju läsa mitt inlägg där jag bad TS kontakta soc.
Det är sent, ser lite suddigt

Har inte koll på TS:s förra trådstart, den rörde sig tydligen om störiga grannar - men hey - det är tjusningen med att bo i lägenhet! Har man riktig jävla tur hör man grannens apné dessutom...

Tyckte bara det lät lite tråkigt som antyddes att barnet skrek värre pga föräldrarna. TS kanske skulle erbjuda sig vara barnvakt i stället? (nu blir jag lynchad snart)
Citera
2013-12-06, 01:01
Medlem
Öronproppar till natten, finns idag behagliga sådana. Dagtid får ni väl antagligen stå ut med det.

Mvh
Citera
2013-12-06, 01:15
Medlem
LuktSuddiGums avatar
En fyra veckors bäbis far illa pga bråkande föräldrar och det enda ni gör att att gnälla hos hyresvärden på att ungen inte håller tyst?

Den enda det är synd om i detta fall är barnet. Stackars liten
Citera
2013-12-06, 01:58
Medlem
i-can-flys avatar
Är för feg för att gå ner o knacka på Skrev TS i förra tråden men för feg för att attackera ett spädbarn och dess föräldrar anonymt på internet är han inte .Om det stör dig så mycket så undrar jag kommer du och tjejen aldrig skaffa egna barn?
Citera
2013-12-06, 01:59
Medlem
GoldieGolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KidCooper
Det har gått mer än en månad och skriket har inte försvunnit.
Hade grannarna inte stört oss med sitt bråkande ända sedan de flyttade in hade vi nog haft mer acceptans för bebisskriket, men eftesom att de som sagt stört oss med sitt bråkande så länge så känns det sjukt jobbigt att de även skaffade sig en bebis som inte kan hålla tyst.

Din jävla mupp, flytta till en husvagn om det inte passar. Herregud, vad fan är det för fel på folk? Förstår ni inte att respekten går åt båda hållen? Slå upp ett tält på biblioteket kanske? Helvete vad trött man blir på såna grannar som er. Jag ser verkligen framför mig vilken usel människa du är, som inte kan tillfredsställa din feta sugga till flickvän och sitter och suktar framför barnporr på nätterna. Hoppas verkligen att ni aldrig får någon hjälp och att ni tvingas flytta era sorgliga liv någon annanstans...

Gnälla på att barn gråter, for fuck sake!?
Citera
2013-12-06, 02:04
Medlem
Varför i helvete fokuserar du på bebisens skrik. Fokusera istället på att föräldrarna bråkar. Om du ringer hyresvärden och klagar på att de har en skrikande bebis kommer han med all rätt att dra slutsatsen att du är utvecklingsstörd. Det finns ingenting du kan åstadkomma genom klagomål på att deras bebis skriker. Genom att däremot fokusera på deras bråk kanske, kanske det finns en liten chans att göra något.
Citera
2013-12-06, 02:15
Medlem
Lycifirs avatar
Jobbigt läge! För alla verkar det som. Öronproppar från Jula funkar utmärkt, de melerade ska det va. Gamla lägenheter är tyvärr så lyhörda att man kan höra grannen snarka. Nyare lgh är byggda på helt annat sätt och därför mindre känsliga för störningar. Tänk över er situation. Hur känsliga är era nerver? Kanske flytta till ett nybygge? Ja, jag har själv råkat ut för illbatting som vaknade redan 5,½6 på morgonen och for runt och hoppade med en energi för ett helt kompani! Då jobbade jag sena kvällar. Jobbig tid.. Men varför skriker ungen, ja, kolik kan vara en anledning. En annan stor tänkbar anledning kan vara att de fångar upp föräldrarnas spänningar. Ständigt med bråk och skrik - det blir ingen ro över för det lilla barnet. BVC kan ni kanske ringa till om det inte lugnar sig framöver.. Ha tillförsikt! Lycka till!
Citera
2013-12-06, 02:59
Bannlyst
Att hon ungen skriker, det är nog en dålig point, det får man nog ta även om det är jobbigt.

Däremot föräldrarna skall kunna hantera sina konflikter på snyggare sätt. Spela in deras konflikter och lägga ut på youtube, sedan ge dem urlen anonymt i brevlådan.

Be dem sluta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in