2013-12-06, 09:48
Medlem
frozendragons avatar
TS du kan inte få dem vräkta för att bebisen skriker vilket är skit, lagarna i detta landet borde täcka det. Mitt tips är istället att klaga på allt som går om dem till de blir vräkta, spelar de musik 1 min över 10 ring och klaga, Det luktar kostigt ring polisen och påstå att du tror att grannarna tar droger, bebis skriker så ring till sos och påstå att du tror att de misshandlar bäbis och så vidare.

Om några veckor så åker nog grannarna ut, lycka till.
Citera
2013-12-06, 09:56
Medlem
Latoxens avatar
Ring socialen.

Säg att dina bråkande grannar håller resten av huset vakna på nätterna genom högt skrikande och grälande. De har även nu skaffat en bebis som gråter och skriker dygnet runt.
Du är nu rädd för bebisens säkerhet och välmående!

Något måste göras innan bebisen tar allvarlig skada, kanske för livet!
Citera
2013-12-06, 10:24
Medlem
borrizs avatar
Kan det vara så att ts bor i ett väldigt lyhört hus? Ifall lyhördheten kan anses vara olägenhet så kan värden bli tvungen att åtgärda detta, dvs isolera .
Det bästa du kan göra är att ta kontakt med Miljö- och hälsoskyddskontoret i din kommun som kan göra ljudmätningar i lägenheten.
Citera
2013-12-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KidCooper
För ganska länge sedan flyttade det in ett nytt par i lägenheten under oss, de bråkade dag o natt och hur mycket vi än klagade till hyresvärden gjorde han inget, för att läsa mer läs tidigare tråd, här.

Nu är det såhär att grannarna har nu skaffat sig en bebis, och den skriker sjukt mycket. Hör man inte grannarna bråka hör man deras bebis skrika, vi vaknar mer eller mindre varje natt av att deras bebis skriker och vi börjar bli riktigt lacka på deras unge nu! Vi känner att deras val att skaffa bebis ska inte behöva drabba vårat välmående då sömnlösheten pga deras bebis påverkar oss i såväl våra arbeten som våran relation.
Till grejen är att hur mycket ska man tolera deras bebis? De kan ju inte direkt sätta silvertejp så den slutar skrika men ser man det från ett annat håll skulle man tex skaffa en hund som skäller kan man ju bli vräkt för det.

Du kan klaga på grannarnas liv. På bebisen kan du givetvis inte klaga - det måste du väl för helvete själv förstå? Det är en _bebis_. Flytta till hus kanske? Lägenhetsboendet innebär att man alltid kommer att bli mer eller mindre störd av sin omgivning.
Citera
2013-12-06, 10:29
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Håller med TS, det finns fan inget värre än skrikande spädbarn, ni som svarat i tråden har som enda argument att det är normalt, man får acceptera det osv men varför ska vi acceptera det?
Det är egentligen samma sak som om grannen hade en hund som skällde dag och natt, är det tillräckligt många i ett flerbostadshus som störs av ett hushåll så borde de kunna kasta ut vederbörande eller tvinga dem att vidta åtgärder.

Nej, det är det inte. Jag är säker på att du egentligen är tillräckligt smart för att förstå att man inte kan jämföra en människa med ett djur.

Nej, det borde de inte. Och det kan de inte. Det är inte vårt argument att det är normalt, det är juristers och hyresgästföreningars. Missade du mina länkar på förstasidan?
Senast redigerad av ArturoBandini 2013-12-06 kl. 10:43.
Citera
2013-12-06, 10:36
Medlem
tryffs avatar
TS verkar rätt rubbad. Det har nu gått en månad och bebisen har inte slutat gråta (gissar att bebisen gråter och inte skriker, ts kommer snart att bli varse skillnaden)?
De har antagligen inte bråkat "hela tiden" innan...och bebisen skriker förmodligen inte "hela tiden" heller.
I hyresrätt kan man inte välja sina grannar!
Citera
2013-12-06, 10:55
Medlem
låter som du bor i ett trashområde, förmodligen är du ett jävla trash själv. Lev med ditt öde för fan eller flytta.
Citera
2013-12-06, 11:01
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Nej, det är det inte. Jag är säker på att du egentligen är tillräckligt smart för att förstå att man inte kan jämföra en människa med ett djur.

Nej, det borde de inte. Och det kan de inte. Det är inte vårt argument att det är normalt, det är juristers och hyresgästföreningars. Missade du mina länkar på förstasidan?
Jag vet hur lagarna ser ut men alla lagar kan ändras och i detta fallet bör de det.

Jag tycker det är helt oväsentligt om det är ett djur eller vuxen människa eller spädbarn som står för störningen. Man påstår att det är normalt att ett spädbarn skriker men det är också normalt att behöva tystnad på natten så att man ska kunna sova för att kunna uträtta sitt arbete.
Varför ska ett spädbarns "rätt" att skrika trumfa alla andras rätt att få en god nattsömn? Det kanske är en pilot som får sin nattsömn förstörd, kommer trött och okoncentrerad till jobbet och förorsakar flera hundra människors död i en flygkrasch.
Det allra bästa vore att flytta på spädbarnsfamiljen till ett bostadshus som är ljudisolerat eller där en massa andra högljudda bor. På samma sätt bör ett hushåll som stör alla andra hushåll kunna kastas ut.
Citera
2013-12-06, 11:09
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Jag vet hur lagarna ser ut men alla lagar kan ändras och i detta fallet bör de det.

Jag tycker det är helt oväsentligt om det är ett djur eller vuxen människa eller spädbarn som står för störningen. Man påstår att det är normalt att ett spädbarn skriker men det är också normalt att behöva tystnad på natten så att man ska kunna sova för att kunna uträtta sitt arbete.
Varför ska ett spädbarns "rätt" att skrika trumfa alla andras rätt att få en god nattsömn? Det kanske är en pilot som får sin nattsömn förstörd, kommer trött och okoncentrerad till jobbet och förorsakar flera hundra människors död i en flygkrasch.
Det allra bästa vore att flytta på spädbarnsfamiljen till ett bostadshus som är ljudisolerat eller där en massa andra högljudda bor. På samma sätt bör ett hushåll som stör alla andra hushåll kunna kastas ut.

Grejen är väl att en hund som skäller om nätterna är onormalt och beror på att hunden antagligen inte mår bra medan det är fullt normalt med en bebis som skriker. En hund som mår dåligt av att bo i lägenhet kan man alltid sälja eller aktivera bättre så den slipper känna sig instängd. En bebis kan man liksom inte göra så jävla mycket med.. Förutom att räkna till 10 och försöka komma ihåg att det blir bättre efter några månader.

Tycker inte att man kan resonera som du gör ("tänk om"), men jag förstår vad du menar. Håller med borriz om att hyresvärden antagligen ska ljudisolera sina lägenheter bättre. Mina grannars barn skriker också en hel del vid läggdags, men det är knappt något jag märker om jag inte verkligen anstränger mig för att lyssna.
Citera
2013-12-06, 11:11
Medlem
Old.Hectors avatar
Vår son är snart 16 månader och han sover fortfarande inte en hel natt, så vänta dig inte att det ska tystna hos grannarna på så kort tid som 2-3 månader.

Han vaknar minst en gång per natt och skriker tills han får välling, För mig kan det vara jättejobbigt, främst för att min son är ledsen och hungrig men oxå för att jag inte vill störa grannarna för mycket mitt i natten.

Sen tycker jag att bor man i lägenhet så får man räkna med att det låter från grannarna.
De hör säkert dig och din familj ibland.

Man får ge och man får ta.
Att få ett litet barn att förstå att det bor annat folk på andra sidan väggen är inte det lättaste.

Men för er skull hoppas jag att det går över snart!
Citera
2013-12-06, 11:28
Medlem
Citat:
För ganska länge sedan flyttade det in ett nytt par i lägenheten under oss, de bråkade dag o natt och hur mycket vi än klagade till hyresvärden gjorde han inget, för att läsa mer läs tidigare tråd, här.

Nu är det såhär att grannarna har nu skaffat sig en bebis, och den skriker sjukt mycket. Hör man inte grannarna bråka hör man deras bebis skrika, vi vaknar mer eller mindre varje natt av att deras bebis skriker och vi börjar bli riktigt lacka på deras unge nu! Vi känner att deras val att skaffa bebis ska inte behöva drabba vårat välmående då sömnlösheten pga deras bebis påverkar oss i såväl våra arbeten som våran relation.
Till grejen är att hur mycket ska man tolera deras bebis? De kan ju inte direkt sätta silvertejp så den slutar skrika men ser man det från ett annat håll skulle man tex skaffa en hund som skäller kan man ju bli vräkt för det.

Åk ner till järnaffären och köp hörselproppar.
Citera
2013-12-06, 11:33
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:

Du har min fulla förståelse. Sover du med öronproppar kanske du inte hör väckarklockan. Och vakna så tär på en. Om en unge gallskriker får jag smått panik och kan hålla för öronen men då penetrerar det hjärnan via näsan istället. ;-)

Sen vad du kan göra är nog ytterst lite.

Undra om de skulle störa sig på er om ni hade högljutt sex? Då tror jag hyresvärden skulle bli tokig.

Sök upp hyresvärden öga mot öga och försök förklara att det är ohållbart som det är nu. Och sen om det finns någon lösning. Ungen kanske kan sova i ett annat rum där den stör mindre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in