2013-12-06, 00:52
Medlem
warks avatar
Underbart defensivspel från båda. Det är så här ett avgörande frame ska avslutas.
Citera
2013-12-06, 00:54
Medlem
warks avatar
Selby vann 6-5.
Citera
2013-12-06, 09:07
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wark
Selby vann 6-5.
Tänkte kolla reprisen men kollade endå här.
Ska Selby försvara titeln tro, annars har det varit väldigt stjärnfall ytteligare en turnering.
Citera
2013-12-06, 09:10
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wark
Selby vann 6-5.

Mycket bra match med fina defensivdueller. Jag trodde att Hawkins skulle ta det men han gjorde några små misstag och Selby visade klass på slutet. Hawkins har dock visat att han tillhör "dom stora grabbarna".

Idag väntar

13:00 Neil Robertson v Stuart Bingham
19:00 Neil Robertson v Stuart Bingham

Imorgon väntar

13:00 Mark Selby v Ricky Walden
19:00 Mark Selby v Ricky Walden

Ricky Walden är inte så känd men här finns lite om honom...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ricky_Walden

Detta är endast Waldens andra semifinal i en stor turnering i karriären så mötet mot Selby är stort för honom.
Citera
2013-12-06, 09:17
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Mycket bra match med fina defensivdueller. Jag trodde att Hawkins skulle ta det men han gjorde några små misstag och Selby visade klass på slutet. Hawkins har dock visat att han tillhör "dom stora grabbarna".

Idag väntar

Imorgon väntar

Detta är endast Waldens andra semifinal i en stor turnering i karriären så mötet mot Selby är stort för honom.
Efter matchen mot O'Sullivan vågar jag inte tippa, Robertson måste endå vara favorit.
Lång paus kommer nu.
Citera
2013-12-06, 10:07
Medlem
god.childs avatar
Citat:

Idag väntar

Imorgon väntar

Walden var inte han i semi i VM i våras, det var första gången jag såg han. Kan ha varit kvarten också, mot Hawkins var det iaf.
Gillar hans stil, känns som en skön typ och som Kim brukar säga är han otroligt intensiv när han är inne och spelar. Selby kommer få en tuff match.

Sen hörde jag Kim prata om 33:e frame i Uk championship år 1990, trist att de kortat ner matcherna så mycket. Bäst av 21 frame känns som ett minimum i så pass stora turneringar.
Citera
2013-12-06, 10:20
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Efter matchen mot O'Sullivan vågar jag inte tippa, Robertson måste endå vara favorit.
Lång paus kommer nu.

För den som har några 100-lappar över borde Walden-Bingham i finalen ge ganska bra odds.
Citera
2013-12-06, 10:23
Medlem
Skatteskolks avatar
Jag hoppas verkligen inte Selby går vidare till final. I så fall får de tidigarelägga finalen så jag inte hinner somna innan det är avgjort.
Citera
2013-12-06, 11:20
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Sen hörde jag Kim prata om 33:e frame i Uk championship år 1990, trist att de kortat ner matcherna så mycket. Bäst av 21 frame känns som ett minimum i så pass stora turneringar.
Håller med, blir mycke mera rättvist.
Underbart med långa matcher under VM när matchen kan svänga helt till nästa dag.
Citera
2013-12-06, 11:24
Medlem
pettachis avatar
Citat:
För den som har några 100-lappar över borde Walden-Bingham i finalen ge ganska bra odds.
Är forfarande lite stolt att jag spelade Selby som vinnare av Masters, tror det var 2007.
Han gav 15 gånger pengarna, blev en bra Gps för pengarna
Citera
2013-12-06, 11:26
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Jag hoppas verkligen inte Selby går vidare till final. I så fall får de tidigarelägga finalen så jag inte hinner somna innan det är avgjort.

Det ligger lite i vad du säger. Å andra sidan kunde det varit värre...tänk bara på en final mellan Selby och Ebdon!

Selby är lite av en kameleont. Möter han defensiva spelare halkar han gärna in i ett defensivt tänkande. Möter han offensiva spelare så spelar han själv offensivt. Selby har ju enorm kompetens både offensivt och defensivt. Totalt sett tror jag att Selby är den mest kompletta spelaren av alla, i konkurrens med O´Sullivan. Selbys problem är nog ibland att han biter i för stora stycken åt gången.

Selby vill gärna axla Ronnies mantel som No 1 på touren. Det innebär en stark press på honom och han spänner sig ibland i sin iver att prestera.

Väldigt intressant är det att studera dom olika spelarnas kompetens och dagsform. Vad vi inte tar så mycket hänsyn till är spelarnas privatliv. En spelares privatliv har självklart stor betydelse för hur han/hon presterar. Se på Smurfen som tappade lite av gnistan när hans fru stod och bläddrade med skilsmässopappren i spelargången i en turnering.

Samma sak med Ding. Ding knäcktes iofs av en förlust mot Ronnie men han hade också stora privata problem med ensamhet i ett nytt land utan att känna någon och utan språkkunskaper.

Dott är ett annat exempel. Dott har inte riktig hämtat sig efter sina problem med psykisk ohälsa.

Vissa andra spelare har fått betala dyrt för sitt "externa engagemang" utanför snookerlokalerna (t ex Matthew Stevens och Jimmy White).
Citera
2013-12-06, 11:55
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Det ligger lite i vad du säger. Å andra sidan kunde det varit värre...tänk bara på en final mellan Selby och Ebdon!

Selby är lite av en kameleont. Möter han defensiva spelare halkar han gärna in i ett defensivt tänkande. Möter han offensiva spelare så spelar han själv offensivt. Selby har ju enorm kompetens både offensivt och defensivt. Totalt sett tror jag att Selby är den mest kompletta spelaren av alla, i konkurrens med O´Sullivan. Selbys problem är nog ibland att han biter i för stora stycken åt gången.

Selby vill gärna axla Ronnies mantel som No 1 på touren. Det innebär en stark press på honom och han spänner sig ibland i sin iver att prestera.

Väldigt intressant är det att studera dom olika spelarnas kompetens och dagsform. Vad vi inte tar så mycket hänsyn till är spelarnas privatliv. En spelares privatliv har självklart stor betydelse för hur han/hon presterar. Se på Smurfen som tappade lite av gnistan när hans fru stod och bläddrade med skilsmässopappren i spelargången i en turnering.

Samma sak med Ding. Ding knäcktes iofs av en förlust mot Ronnie men han hade också stora privata problem med ensamhet i ett nytt land utan att känna någon och utan språkkunskaper.

Dott är ett annat exempel. Dott har inte riktig hämtat sig efter sina problem med psykisk ohälsa.

Vissa andra spelare har fått betala dyrt för sitt "externa engagemang" utanför snookerlokalerna (t ex Matthew Stevens och Jimmy White).

Var det inte i VM hon hotade med det?

Stevens och Maguire har väl druckit ganska mycket genom åren? White är väl en där med? Dott är däremot absolutist om jag inte minns fel. Tur det. Stackarn är så tunn att han blir full på lättöl.

Higgins kan ju mycket väl ha struligt med sina gossar. Se bara på Federer i tennisen. Efter han fick sina döttrar är han sig olik spelmässigt. Mark Williams har en flamma sedan förra året och han har ju bara underhållstränat. Han går hon inte i så hårt för det.

Angående Kim. Tror du han håller på och bli dement? Du skrev något om sluddrigt tal. Jag tror att han varit lite ofokuserad p.g.a. det är amatör-VM och han själv under sändning sagt att han följer matchen. En gång när han dömde en match sa han att den var så tråkig och spelaren var så långsam att han började snegla på matchen bredvid och såg hur han sänkte blå och utbrist "Five!". Och fick förklara sig lite.

Sen kommenterade han mycket med Bengt Grive och han har påvekat Kims kommenterade mycket enligt honom själv. Och Bengt Grive gav ju rätt målande beskrivningar ibland. Om han pratade jättemycket vet jag inte. Har för mig att han var sparsam.

Den som ska axla Kim mantel måste lära sig all papegojkunskap, skvaller, kuriosa. Och förstå att man inte måste prata konstant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in