2013-05-05, 15:21
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zocu
Mera vänster/höger hand.

Ronnie sprängde med vänster hand, första framet i finalen. Har inte kollat om han alltid gör det.

Han har faktiskt gjort det under de senare åren. Någon fix idé antar jag.
Senast redigerad av camejo 2013-05-05 kl. 15:48.
Citera
2013-05-05, 16:10
Medlem
2 - 2 nu, kanske kan bli spännande ändå! Riktigt bra spel av Hawkins efter en svag start.

[Edit] 3 - 2 till Hawkins som visar varför han är i final. Första gången i turneringen som Ronnie ligger under!
Senast redigerad av wejo 2013-05-05 kl. 16:47.
Citera
2013-05-05, 17:22
Medlem
ercys avatar
Nu är den gamle O'Sullivan tillbaka!
Citera
2013-05-05, 17:26
Medlem
zocus avatar
För de av er som inte ser streamen från BBC:

De gick ut genom varsin dörr, sedan möttes de i korridoren och pratade ett par minuter (på väg till varsin loge) om hur dåligt bordet är. De var väldigt överrens om att det inte studsade som de förväntade sig, och rullade halvpissigt. Det var svårt att höra allt, men Barry avslutade med att säga att det var bättre igår kväll när han vann sin semi. Hörde inte om de skulle påpeka det och be att få duken bytt till kvällens session.
Citera
2013-05-05, 18:47
Medlem
Citat:

De gick ut genom varsin dörr, sedan möttes de i korridoren och pratade ett par minuter (på väg till varsin loge) om hur dåligt bordet är. De var väldigt överrens om att det inte studsade som de förväntade sig, och rullade halvpissigt. Det var svårt att höra allt, men Barry avslutade med att säga att det var bättre igår kväll när han vann sin semi. Hörde inte om de skulle påpeka det och be att få duken bytt till kvällens session.

Stor dramatik Älskar sådana här "händelser". Även när Ronnie går omkring och stryker på bordet vid miljön flera gånger och muttrar lite.
Citera
2013-05-05, 18:48
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Normalt skall man nog ta spelarnas gnäll över bordet/duken med en viss nypa salt eftersom "bordet/duken ofta är orsaken till att jag förlorade".

Läget för tillfället är dock lite märkligt. Flera gånger såg det ut som om Ronnie försökte "rätta till" dukens läge med handen, precis som om bordet inte var helt plant. Gnäll över bordet/duken har förekommit ganska ofta under detta VM.

Tillfällighet? Eller har dom snedögda kineserna lyckats tillverka ett bord som är lite skevt??
Citera
2013-05-05, 18:58
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Normalt skall man nog ta spelarnas gnäll över bordet/duken med en viss nypa salt eftersom "bordet/duken ofta är orsaken till att jag förlorade".

Läget för tillfället är dock lite märkligt. Flera gånger såg det ut som om Ronnie försökte "rätta till" dukens läge med handen, precis som om bordet inte var helt plant. Gnäll över bordet/duken har förekommit ganska ofta under detta VM.

Tillfällighet? Eller har dom snedögda kineserna lyckats tillverka ett bord som är lite skevt??

De får börja läsa bordet ungefär som en golfspelare läser green.
Citera
2013-05-05, 19:00
Medlem
Glappkontakts avatar
Nu var det tydligen inte bara de två finalisterna som har klagat. Lite udda hur bollarna hoppar till när dom träffar varandra lite då och då. Definitivt inte normalt. Ofta beror det på köföringen. Men att båda ska stöta så illa verkar lite märkligt. Hoppas dom justerar bordet tills ikväll.
Citera
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Vill minnas att Kim berättat att det är samma bord på The Crucible som rivs efter turneringen för att sedan byggas upp igen nästa år. Givetvis med nya dukar osv men tanken, som jag förstod den, var att det på så vis skulle variera så lite som möjligt med tiden. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
De får börja läsa bordet ungefär som en golfspelare läser green.
Det var väl Nick Faldo som tränade puttning på snookerbord )
Kommer inte ihåg när dom förbjöd biljardköer på golfbanan.
Citera
2013-05-05, 19:10
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Vill minnas att Kim berättat att det är samma bord på The Crucible som rivs efter turneringen för att sedan byggas upp igen nästa år. Givetvis med nya dukar osv men tanken, som jag förstod den, var att det på så vis skulle variera så lite som möjligt med tiden. Rätta mig gärna om jag har fel.

Jag har för mig att kim har sagt när han fått sms om vad som händer med borden efter olika tuneringar att de säljs för ca 100 000 kr styck, fast det kanske inte gäller borden som används vid vm?
Citera
2013-05-05, 19:13
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Jag har för mig att kim har sagt när han fått sms om vad som händer med borden efter olika tuneringar att de säljs för ca 100 000 kr styck, fast det kanske inte gäller borden som används vid vm?
Vill minnas en utläggning om ritualen kring uppbyggandet, men jag kan missta mig. Finns det inga Flashbackgrävare i tråden som kan reda ut det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in