2014-05-06, 17:37
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Det kunde ha gått riktigt illa

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/ronnie-osullivan-car-crash-star-3502406#.U2je0KKjrul.facebook
Oj då, han gjorde ingen Northug i alla fall.
Citera
2014-05-06, 17:59
Medlem
Citat:

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/ronnie-osullivan-car-crash-star-3502406#.U2je0KKjrul.facebook

Usch då, jag hoppas att det inte var han som körde. Man kan nog lätt vara rätt trött efter en sån turnering som han spelade precis innan. Att köra trött kan i vissa fall vara lika farligt som att köra onykter.
Citera
2014-05-06, 18:09
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Det är inte bara Petter Northug som råkar illa ut. Skönt att Ronnie och sonen klarade sig.
Citera
2014-05-06, 19:49
Medlem
Glappkontakts avatar
Det var Ronnie som körde och sonen åkte med i den 2-sitsiga sportbilen. Tydligen en vattenplaning som var orsaken och inte vansinnegasa. Båda två mår tydligen bra. Som det har sagts så är det nog inte det allra bästa alternativet att köra när man är så trött, även om man inte har druckit alkohol.
Citera
2014-05-06, 20:31
Medlem
Citat:
Det var Ronnie som körde och sonen åkte med i den 2-sitsiga sportbilen. Tydligen en vattenplaning som var orsaken och inte vansinnegasa. Båda två mår tydligen bra. Som det har sagts så är det nog inte det allra bästa alternativet att köra när man är så trött, även om man inte har druckit alkohol.

Ofan, tvåsitsig sportbil, vad är det för vrålåk han har? Hoppas det är nåt engelskt, som t.ex Aston Martin eller Lotus

Vattenplaning är en otäck upplevelse som man kan råka ut för, det gäller att ha bra däck. Tur att det gick bra.
Citera
2014-05-06, 20:51
Medlem
tempeZZts avatar
...och där försvann fokus från en grym final till att övergå till en liten olycka.

Anser annars att R O´S:s eget upplägg förstörde hans chanser till en ny titel. Utan lång och målmedveten uppladdning och många och långa tävlingar så kommer det dippar.

Jämför med en fotbollsspelare som varit långtidsskadad. Efter skadeperioden kan han ofta direkt komma tillbaka till tidigare form eller t.o.m. bättre. Dock kommer det alltid förr eller senare en dipp.

Något man erhåller med konsekutiv träning är en hög lägstanivå.

Det var för övrigt mina två personliga favoriter i finalen, och trots att jag alltid avgudat Ronnie så höll jag den här gången på Selby. Han och sporten snooker är så väl värda detta slut.
Citera
2014-05-06, 21:02
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ofan, tvåsitsig sportbil, vad är det för vrålåk han har? Hoppas det är nåt engelskt, som t.ex Aston Martin eller Lotus

Vattenplaning är en otäck upplevelse som man kan råka ut för, det gäller att ha bra däck. Tur att det gick bra.
AUDI R8

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
...och där försvann fokus från en grym final till att övergå till en liten olycka.

Anser annars att R O´S:s eget upplägg förstörde hans chanser till en ny titel. Utan lång och målmedveten uppladdning och många och långa tävlingar så kommer det dippar.

Jämför med en fotbollsspelare som varit långtidsskadad. Efter skadeperioden kan han ofta direkt komma tillbaka till tidigare form eller t.o.m. bättre. Dock kommer det alltid förr eller senare en dipp.

Det var för övrigt mina två personliga favoriter i finalen, och trots att jag alltid avgudat Ronnie så höll jag den här gången på Selby. Han och sporten snooker är så väl värda detta slut.
Både finalen och olyckan var tragiska. Det kommer säkerligen nya finaler och förhoppningsvis inga fler olyckor. Fru Fortuna gillade Selby bättre den här gången. Tdligt 'r att O'Sullivan har en del att arbeta på när det gäller mental inställning.
Citera
2014-05-06, 21:24
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Du kan inte ha sett mycket av finalen då. Kanske första session möjligtvis.
Citera
2014-05-06, 22:45
Medlem
Tycker själva problemet för O'Sullivan var (eller är? Följer inte Snooker året runt) att han inte har tålamodet att spela defensivspelet som krävs för att slå t.ex en spelare som Selby när han är i bra form. I denna final så tycker jag det var tydligt att han spelar för offensivt, pga att han inte orkar med defensivspelet så vill han liksom ta initiativet. Men det fungerar inte i längden, mer tålamod krävs. Jag tycker inte O'Sullivan gick offensivt i rätt lägen under viktiga skeden i denna final.
Citera
2014-05-07, 00:23
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Han är topp-16, läser jag i ett snookerforum:

Om det stämmer så är det sannerligen på tiden med ett penningbaserat rankingsystem.
Citera
2014-05-07, 09:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Du kan inte ha sett mycket av finalen då. Kanske första session möjligtvis.
Jodå, jag såg hela, men det finns många fler dimensioner i snooker än skönspel och fantastiska stötar.

En miss, ett minspel, en vacklande koncentration och andra mer negativa ingredienser kan på minst lika avgörande sätt göra en match grym som skönspel gör det.
Citera
2014-05-07, 09:06
Medlem
warks avatar
Det jag tycker är märkligt är att så få ser skönheten i defensivspelet. För mig är det vad Snooker verkligen går ut på: att utmanöverera sin motståndare med taktik och precision, inte nödvändigtvis göra 100-break så fort man är vid bordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in