Citat:
Ursprungligen postat av
Mantilla
Nu spekulerar jag lite, men undrar just varför RO valde Clea Sangborn som offentlig försvarare? Skulle jag bli delgiven misstanke om mord sklle jag nog lagt lite mer krut på det valet. I så fall kan jag tänka mig att RO är knäckt nu när han blivit häktad och har "kastat bort" sitt val på en försvarare som aldrig haft ett mordfall förut, eller har hon det? Visserligen var det ju den kärringen som försvarade "Perronghyenan" förra året, och det aset fick ju bara 1 år och 6 mån. så det kanske ses som en merit för henne?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5320108
Hon var ju också på tapeten 2009 i TV4:s dokusåpa "Advokaterna". Hände det något i den här utredningen 2009 som kan ha gjort att en GM börjar fundera på val av advokat? Jag har för mig att någon har hörts i det här fallet förut, men när eller vem det var vet jag inte. Någon annan som vet? Har media rapporterat om något sådant under årens lopp?
Ursprungligen postat av
Wildis
Valde och valde....Det är väl snarare så att man tilldelas en offentlig försvarare (?) och så kan man ansöka om att få byta om valet inte faller i smaken? De s.k kändisadvokaterna känner han förstås till, men han kanske inte anser sig ha råd med dem och så har han ingen möjlighet att i häktet googla efter någon advokat som är bra, men ingen kändisadvokat direkt. Han vet säkert ingenting om Cleas meriter? Eller så räknar han kallt med att bli frisläppt snart...
Mantilla:
Nej, man tilldelas inte en offentlig försvarare, den väljer man själv, sen är det upp till den om de vill ta sig an fallet. Jag har precis insett att den här giriga kärringen dessutom representerar en av de misstänkta i Dejtingmordet i Solna! Så jävla oansvarigt att ta på sig två så högprofilerade fall samtidigt, men det kanske är till allmänhetens fördel om hon torskar åtminstone det fallet.