2013-12-03, 16:40
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Hallå,

var ett tag sedan jag körde E nu, men blev sugen.

Körde i somras rätt så oansvarigt, först en gång på 50mg bara (skulle "testa"), sen inom typ en månad så tog jag det 3ggr irad (ja jag vet, fett oansvarigt), och fick således en liten ministimulantpsykos efter sista gången (inget superobehaligt, men fortfarande obehagligt, jag var liksom superparanoid, alla snacka skit om mig, hjärtat banka, osv..), samt en väldigt fet MDMA-dip under kommande veckan/veckorna.

Nu har det typ gått ett halvår och jag känner att mina seratonindepåer borde klara av en E trpp alldeles galant. Grejen är att jag blivit lite nojjig med doseringen pga jag inte vill ta för mycket eller få en dålig tripp (trots att jag bara fått det efter de n3e gången där, tagit vid ca 10 andra tillfällen i mitt liv tidigare). Så jag undrar lite; om vi är 4st som har tillgång till låt säga ~1.5-2g, hur ska vi dosera?

Har upplevt ögonvobbel några gånger, och kan itne direkt säga om jag föredrar det eller ej, man är liksom mer E'ad, men såhär i efterhand kännsd et mer "läskigt" på något sätt. Har tänkt köra "som vanligt" typ 200+150mg, funderar på att köra samma igen, vad säger ni? Om man ska dosera på en man på 186, 80kg.

(Är lite stekt på CB just nu så överdriven kanske lite i nojjan, men känner något sånär samma sak när jag är helt nykter)

Tanken på att vara E'ad och mysa inomhus när det är ett sånt vintermörker ute, med lite god musik och gott sällskap, shit fjärilar i magen

Tack på förhand!
Hur mycket MDMA är de i dina knappar först och främst?
Jag har själv bara provat rena kristaller och då tog jag ~160mg och fick ett underbart rus.

Men när de gäller MDMA så 'sägs' de ju att man ska ta 2mg/kilo kroppsvikt.
De är den optimala dosen för dig

Din dos bör vara ~160mg för att få ett bra rus, eftersom du väger 80 kg
Senast redigerad av fr3aksh0w 2013-12-03 kl. 16:42.
Citera
2013-12-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamwing
Som jag har förstått det så är det svårt att återdosera MDMA, så kör en dos på ca. 200mg var.
Yes, men det förlänger kånslan, dock inte peaken, samt att man landar lite skönare och inte lika "Start - uppgång - superpeak - supercrash" utan man får en något mer utdragen trpp, kan vara nice
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Hur mycket MDMA är de i dina knappar först och främst?
Jag har själv bara provat rena kristaller och då tog jag ~160mg och fick ett underbart rus.

Men när de gäller MDMA så 'sägs' de ju att man ska ta 2mg/kilo kroppsvikt.
De är den optimala dosen för dig

Din dos bör vara ~160mg för att få ett bra rus, eftersom du väger 80 kg
Har själv kört på både kristaller och knappar, personligen föredrar jag kristaller förstås då man vet att det inte är bankat, men finns en hel del rena tabletter med (men man kan ju aldrig veta exakta mängden osv).

Sägs vara 200mg i knapparna, 7st såna, så 1400mg totalt. 200mg initialdos, sen ytterligare strax innan peaken 150mg till, något sånt hade jag tänkt.

Vad tror ni? Kommer det bli mycket ögonvobbel osv? Kommer även käka magnesium innan då jag lätt får käkspänningar.
Citera
2013-12-03, 21:04
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Vad tror ni? Kommer det bli mycket ögonvobbel osv? Kommer även käka magnesium innan då jag lätt får käkspänningar.
Jag brukar i alla fall ta cirka 175mg startdos följt av 100mg booster efter en timme. Inte riktigt lika hög dos som din, men jag har aldrig upplevt något ögonvobbel med mina doser. Tror dock att det är ganska individuellt med ögonvobbel, som med alla andra biverkningar.
Citera
2013-12-05, 14:01
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Tänkte beställa hem ett par blåa "trance spaceman" som ska ligga på ~200mg mdma som jag tänkte lyxa till de med på nyår och har nu några frågor då jag aldrig tagit knappar förut, bara MDMA kristaller.

1. Hur är skillnaden i ruset, mot dessa knappar (t.ex) och om man jämför med kristaller?
2. Är 1 knapp av trance på 200mg lagom för mig tro? eller ska jag ta en halv först och ta den andra för refill? (men man ska ju helst starta stort, istället för små refills)

1.80 lång och väger väl ~70 kg
Senast redigerad av fr3aksh0w 2013-12-05 kl. 14:04.
Citera
2013-12-05, 15:50
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Tänkte beställa hem ett par blåa "trance spaceman" som ska ligga på ~200mg mdma som jag tänkte lyxa till de med på nyår och har nu några frågor då jag aldrig tagit knappar förut, bara MDMA kristaller.

1. Hur är skillnaden i ruset, mot dessa knappar (t.ex) och om man jämför med kristaller?
2. Är 1 knapp av trance på 200mg lagom för mig tro? eller ska jag ta en halv först och ta den andra för refill? (men man ska ju helst starta stort, istället för små refills)

1.80 lång och väger väl ~70 kg
Jag har själv inte heller testat knappar, men de där knapparna ska innehålla MDMA och enbart MDMA, så det borde inte skilja sig från kristaller.

Du kan ta en hel knapp om du vill, det skulle dock kunna bli lite för mycket. Det lär inte vara obehagligt precis, det är sällan det är det, men du kommer nog bli väldigt sänkt. Det är lätt att bli det av höga doser MDMA, man blir liksom yr och orkar kanske inte röra på sig så mycket, och kan dessutom glömma stora delar av kvällen.

Vad jag själv hade gjort i din situation hade varit att dela upp tabletten i fyra lika stor bitar, sen hade jag tagit tre av bitarna som startdos och sen tagit den fjärde biten som booster efter 45-60 minuter.
Citera
2013-12-05, 16:10
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Jag har själv inte heller testat knappar, men de där knapparna ska innehålla MDMA och enbart MDMA, så det borde inte skilja sig från kristaller.

Du kan ta en hel knapp om du vill, det skulle dock kunna bli lite för mycket. Det lär inte vara obehagligt precis, det är sällan det är det, men du kommer nog bli väldigt sänkt. Det är lätt att bli det av höga doser MDMA, man blir liksom yr och orkar kanske inte röra på sig så mycket, och kan dessutom glömma stora delar av kvällen.

Vad jag själv hade gjort i din situation hade varit att dela upp tabletten i fyra lika stor bitar, sen hade jag tagit tre av bitarna som startdos och sen tagit den fjärde biten som booster efter 45-60 minuter.
Tack för svar! De du sa att jag skulle dela upp tabletten i 4 delar lät riktigt smart faktiskt, 150mg i kristaller är för mig en bra dos. Då blir det perfekt med en liten refill när peaken börjar komma.

Kommer bli ett bra nyårsfirande

Droppar en bomb på 150mg innan kvällen börjar styra sig, sen ha med sig en färdig bomb på 50mg, perfekt
Senast redigerad av fr3aksh0w 2013-12-05 kl. 16:17.
Citera
2013-12-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Jag brukar i alla fall ta cirka 175mg startdos följt av 100mg booster efter en timme. Inte riktigt lika hög dos som din, men jag har aldrig upplevt något ögonvobbel med mina doser. Tror dock att det är ganska individuellt med ögonvobbel, som med alla andra biverkningar.
Taben ligger på 200 så tänkte enkelt om man bara tar hela direkt?

Att ta bort 25mg känns lite löjligt, speciellt med tanke p åatt man inte vet ratio på bindningsmedlet eller mdma i den bit man tar bort.
Citera
2013-12-05, 21:36
Medlem
KneKhis avatar
Är det safe att ta ecstasy 1 dygn efter senaste tjack-intaget eller ska man vänta längre?
Tänker då på neurotoxicitet, dopamin/serotonin som tas upp i fel receptorer allt det där man har läst om.
Citera
2013-12-06, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
Är det safe att ta ecstasy 1 dygn efter senaste tjack-intaget eller ska man vänta längre?
Tänker då på neurotoxicitet, dopamin/serotonin som tas upp i fel receptorer allt det där man har läst om.

Angående neurotoxiciteten kan jag inte kommentera, men rusmässigt har det blivit sämre i min erfarenhet, inte tillräckligt bang for the buck helt enkelt.
Citera
2013-12-06, 01:25
Medlem
vad tror ni: kille på 75kg, har tagit mdma typ 10ggr totalt.
190mg sen refill på 90mg efter typ en timme? Eller hur nära ska påfyllning vara? av erfarenhet säger mig att på peaken är man inte direkt på tanken att refilla och lätt hänt (?) att man kör "för sent".

Tack på förahnd!
Citera
2013-12-06, 09:32
Medlem
robinkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toober
vad tror ni: kille på 75kg, har tagit mdma typ 10ggr totalt.
190mg sen refill på 90mg efter typ en timme? Eller hur nära ska påfyllning vara? av erfarenhet säger mig att på peaken är man inte direkt på tanken att refilla och lätt hänt (?) att man kör "för sent".

Tack på förahnd!
Ta allt direkt istället, det bör gå utmärkt med tanke på din erfarenhet när det gäller MDMA.
Citera
2013-12-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinkung
Ta allt direkt istället, det bör gå utmärkt med tanke på din erfarenhet när det gäller MDMA.
Säker? blir ju en rätt så fet "crash" då, vill hellre att det är lite "jämnare" så att säga.

Uppgång - Påfyllning - Peak - Påfyllningen kickar in

Typ den vägen. Eller ska man köra allt direkt? Alltid kört med refills. Dock kommer man ju som sagt inte lika högt då heller..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in