2013-12-04, 01:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Frågar du sådana här idiotiska frågor för att jag ska bli förbannad?
Har du träffat domarna, har jag gjort det?
Jag anser KJ vara skyldig och ensamt skyldig, det är min åsikt.

Go natt!

Hm .. Du anser att KJ är skyldig .. Ensam skyldig .. Om din tankeförmåga håller genomsnittlig nivå hos populationen här i landet är Sverige illa ute ..
Citera
2013-12-04, 01:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
och tingsrätten har aldrig dömt fel?
KJ sitter på rättspsyk och det tror jag är bra, hade han fått åka hem hade antingen han eller någon annan fallit offer för ytterligare ett brott.
Bara en liten gissning...

Då ska du få en stor gissning av mig. KJ har gjort sitt och är nöjd med vad han har åstadkommit, han är ingen seriemördare. Däremot blir han förmodligen inte långlivad om han frikänns och släpps på fri fot.
Citera
2013-12-04, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hm .. Du anser att KJ är skyldig .. Ensam skyldig .. Om din tankeförmåga håller genomsnittlig nivå hos populationen här i landet är Sverige illa ute ..

Nej, jag tror inte alls att KJ är ensam skyldig i detta och jag avfärdar inte heller de konstigheter som finns kring MB/AN men hur allt det hänger ihop har jag inte nån vettig teori kring.

Men, att KJ är ensam skyldig i det här, vara så noggrann och ordentlig med att inga andra spår efter honom finns på andra ställen och så sen slarva med bilen, liksom för att....peka ut sig själv, efter all annan noggrannhet?

Edit: Obs, jag hårddrog det hela lite nu vad gäller spår som finns från KJ men i det stora hela menar jag, så mycket som tyder på extremt noga och väldigt genomtänkt till att slabba ner skuffen på bilen och därmed verkligen peka ut sig själv - det är så jag menar med det jag skriver.
Senast redigerad av TheSkeptiker 2013-12-04 kl. 01:33.
Citera
2013-12-04, 01:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Nej, jag tror inte alls att KJ är ensam skyldig i detta och jag avfärdar inte heller de konstigheter som finns kring MB/AN men hur allt det hänger ihop har jag inte nån vettig teori kring.

Men, att KJ är ensam skyldig i det här, vara så noggrann och ordentlig med att inga andra spår efter honom finns på andra ställen och så sen slarva med bilen, liksom för att....peka ut sig själv, efter all annan noggrannhet?

Edit: Obs, jag hårddrog det hela lite nu vad gäller spår som finns från KJ men i det stora hela menar jag, så mycket som tyder på extremt noga och väldigt genomtänkt till att slabba ner skuffen på bilen och därmed verkligen peka ut sig själv - det är så jag menar med det jag skriver.

Då delar jag din uppfattning i det du skriver. Jag tror KJ har ett ganska väl utvecklat säkerhetstänk, men för att klara det här måste det finnas någon som kombinerar säkerhetstänk med pedanteri, och vad gäller pedanteri är detta inte KJ:s bag, där ramlar han av vagnen och blodbesudlingen i bilen är ett kvitto på detta. Det finns åtminstone ytterligare en person iblandad i styckmordet på Vatchareeya - kanske någon som är betydligt äldre än KJ (30 - 40 +). Men mer än tre tror jag inte det handlar om, däremot att > tre vet.
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-04 kl. 01:57.
Citera
2013-12-04, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Har funderat lite över att VB skrev i smset till MB - hon är knäpp... Vem? AN?
Hade AN smsat VB och hotat henne och därför skickade VB ett sms till MB och berättade att hon var knäpp.
Frustrerande med att man inte fått fram de sista smsen...dom hade gett svar på många frågor.

Ja, man har kollat mbs telefon. De borde naturligtvis kollat ans också, eftersom mb kan ha tillgång till den också. Han kanske till och med betalat för den telefonen via firman, och skulle också kollats.
Citera
2013-12-04, 02:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Ja, man har kollat mbs telefon. De borde naturligtvis kollat ans också, eftersom mb kan ha tillgång till den också. Han kanske till och med betalat för den telefonen via firman, och skulle också kollats.

Du tror inte att MB kan ha haft en mobil med kontantkort som han gjorde sig av med när VB "försvann" ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-04 kl. 02:51.
Citera
2013-12-04, 02:06
Medlem
Citat:
Då delar jag din uppfattning i det du skriver. Jag tror KJ har ett ganska väl utvecklat säkerhetstänk, men för att klara det här måste det finnas någon som kombinerar säkerhetstänk med pedanteri, och vad gäller pedanteri är detta inte KJ:s bag, där ramlar han av vagnen och blodbesudlingen i bilen är ett kvitto på detta. Det finns åtminstone ytterligare en person iblandad i styckmordet på Vatchareeya - kanske någon som är betydligt äldre än KJ (30 - 40 +). Men mer än tre tror jag inte det handlar om, däremot att > tre vet.

Jag har läst inlägg du skrivit om hur du tror att allt har gått till osv men en tanke som ibland slår mig, är att kan det finnas en möjlighet att detta antal personer som du tror är inblandade, att det från början var meningen med totalt säkerhetstänk hela vägen ut men att KJ blev lurad på sluttampen i o m blodet i bilen?
KJ beskrivs som lättledd och kan han ha trott att allt var en planerad händelse som skulle gå i lås och så har han blivit ditsatt av de andra som är med i detta?

Om du förstår mitt svammel, vill säga?
Citera
2013-12-04, 02:06
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Absolut hela hans rykte/karriär stod/står på spel... + att förlora tryggheten hos AN. MEN DÄRTILL DEN UTLÖSANDE FAKTORN: VB hade väckt björnen som sover... Hon avvisade honom, hotade att berätta för frun, hon hotade med största sannolikhet också med att polisanmäla hans hot, SAMT hon hade talat om för honom vilket svin han var- därigenom va även hans självbild körd i botten.

jag ska kommenta bl a som annan person sagt:

När han blev utköpt från sin gamla karateklubb innan han flyttade till Boden så var det pga liknande orsak. Humör o kvinnor... (Enligt annan tråd å Flashback, hittar den inte råkade läsa den ang 80 - talet...)
En sak han sagt är att " en grej vill jag helt enkelt INTE uppleva igen" - kanske var det det han menade...?

Också från tråden: Bangsuan skulle våldtäktsanmäla också MB, troligt att det skulle bli så också för hon har anmält andra saker. Därför skriver jag på detta citatet att det handlade mer än om en ev funktionstörd ung kvinna o hennes flirtar utan det kan stämma att han var körd med sitt rykte...vilka odds skulle det vara att Bangsuan- högskolestuderande skulle bli officiellt ansedd som tokig? (funktionsstörd) även om man kan se att hon hade någon kris som hon genomlevde genom sitt sexliv.
Citera
2013-12-04, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
jag ska kommenta bl a som annan person sagt:

När han blev utköpt från sin gamla karateklubb innan han flyttade till Boden så var det pga liknande orsak. Humör o kvinnor... (Enligt annan tråd å Flashback, hittar den inte råkade läsa den ang 80 - talet...)
En sak han sagt är att " en grej vill jag helt enkelt INTE uppleva igen" - kanske var det det han menade...?

Också från tråden: Bangsuan skulle våldtäktsanmäla också MB, troligt att det skulle bli så också för hon har anmält andra saker. Därför skriver jag på detta citatet att det handlade mer än om en ev funktionstörd ung kvinna o hennes flirtar utan det kan stämma att han var körd med sitt rykte...vilka odds skulle det vara att Bangsuan- högskolestuderande skulle bli officiellt ansedd som tokig? (funktionsstörd) även om man kan se att hon hade någon kris som hon genomlevde genom sitt sexliv.

(mina fetningar) Du får gärna utveckla det där som jag fetat. Det tycks som om MB har en lång historia av humörissues, minst sagt. Men hur lång historia det är tycks det vara väldigt mycket hysch hysch kring och tabu att prata om och i förhören har det inte gåtts vidare särskilt mycket kring frågetecken som däremot är flitiga i denna tråd.
Citera
2013-12-04, 02:24
Medlem
swedemisss avatar
Citat:

Jag har inte "insideinfo" men i så fall om plantering skett så har det varit för att denne någon insett att KJ ändå är så störd o falsk och inblandad ev gärningsman nr 1 (ev m andra),

OCH ATT DET INTE GÅR ATT LITA PÅ ATT RÄTTSVÄSENDET KAN BEVISA DET
(vilket har varit snuddande nära) vilket betyder att han o rasistkompisen Andreas H med andra kan koka ihop ytterligare historier alternativt så sprids det ett rykte att brottet varit "lyckat"- genererar mer idioter...
om det desssutom ger annan person fördel som man går ärenden åt så... men anledning nr 1 kan vara nr 1
Citera
2013-12-04, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Jag har inte "insideinfo" men i så fall om plantering skett så har det varit för att denne någon insett att KJ ändå är så störd o falsk och inblandad ev gärningsman nr 1 (ev m andra),

OCH ATT DET INTE GÅR ATT LITA PÅ ATT RÄTTSVÄSENDET KAN BEVISA DET
(vilket har varit snuddande nära) vilket betyder att han o rasistkompisen Andreas H med andra kan koka ihop ytterligare historier alternativt så sprids det ett rykte att brottet varit "lyckat"- genererar mer idioter...
om det desssutom ger annan person fördel som man går ärenden åt så... men anledning nr 1 kan vara nr 1

Vet inte om det är för att jag är för trött för att egentligen vara uppe fortfarande men, det känns i det du skriver som att du ändå har nån sorts info som vi andra inte har?
Försöker förstå hur du menar här men det går inte så bra. Har du lust att bli lite utförligare?
Citera
2013-12-04, 02:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Jag har läst inlägg du skrivit om hur du tror att allt har gått till osv men en tanke som ibland slår mig, är att kan det finnas en möjlighet att detta antal personer som du tror är inblandade, att det från början var meningen med totalt säkerhetstänk hela vägen ut men att KJ blev lurad på sluttampen i o m blodet i bilen?
KJ beskrivs som lättledd och kan han ha trott att allt var en planerad händelse som skulle gå i lås och så har han blivit ditsatt av de andra som är med i detta?

Om du förstår mitt svammel, vill säga?

Jag förstår vad du säger och det är inget svammel, det är glasklart. Och jag håller med, det kan vara så att tanken var att den intet ont anande KJ skulle åka dit på slutet, och att man räknar med att KJ:s lojalitet med de personer som är inblandade gör att han kniper. Tror att det kommer att visa sig i hovrätten - eller när han sitter i 7x4 på KVA, då får vi se hur stark lojaliteten känns genom fängelsemurarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in