2014-01-22, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han kan alltid hävda att han mindes fel, han hade troligen blivit trodd, någonstans kommer KJ dåliga minne ifrån. Eller, äpplet faller inte långt från trädet, tolka det som du vill.
Finns många exempel på anhöriga som är övertygade om sin närståendes oskuld och hjälper till att städa bort sådant som kan "missförstås".
Min spekulation är att mordet skedde på den "försvunna" sängen, styckningen i badkaret, inslagning i duschdraperi, samt paketering i ryggsäck. Spekulerar vidare att KJ inte haft hjälp med annat än eventuellt att rensa lägenheten lite. På händerna fanns DNA spår och mobilen var spårbar så dessa kommer troligen aldrig att hittas.
Jag tror faktiskt att KJ kommer att berätta och det är nog enda sättet att få klarhet i varför benen flyttades från gömslet, med torson, till huset.
Citera
2014-01-22, 23:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Det mest besvärande för KJ är egentligen hunden som han säger att han slängde i älven och samma natt googlar hundars anatomi.
Å han blir upprörd under förhör å frågar vad det har med mordet och göra

Han blev kanske nyfiken på hur en hund fungerar, vad som hände i den när den bet i sladden, varför den dog ur ett anatomiskt/biologiskt perspektiv.

Jag undrar också vad det har med mordet att göra?
Citera
2014-01-22, 23:26
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Inte en chans för dråp. Det är ett utdraget dödsförlopp där han haft möjlighet att besinna sig.

Menar du att dråp är ett utdraget förlopp eller att det var så i det här fallet??

Citat:
Att han styckat efteråt utesluter däremot inte dråp, eftersom det skett efter döden.

Sant, mitt fel!
Citera
2014-01-22, 23:28
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Finns många exempel på anhöriga som är övertygade om sin närståendes oskuld och hjälper till att städa bort sådant som kan "missförstås".
Min spekulation är att mordet skedde på den "försvunna" sängen, styckningen i badkaret, inslagning i duschdraperi, samt paketering i ryggsäck. Spekulerar vidare att KJ inte haft hjälp med annat än eventuellt att rensa lägenheten lite. På händerna fanns DNA spår och mobilen var spårbar så dessa kommer troligen aldrig att hittas.
Jag tror faktiskt att KJ kommer att berätta och det är nog enda sättet att få klarhet i varför benen flyttades från gömslet, med torson, till huset.

Mitt fettade, nu är det ju så att pappan vittnar om att den slängdes tidigare på året.
I så fall ljuger han om det för att skydda sin son och då kan han ju lika väl vart med å flytta kroppen
Citera
2014-01-22, 23:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg

Hoppas verkligen att han berättar, i första hand för de anhörigas skull, men också för att stilla vår nyfikenhet. Och jag hoppas att storyn blir en film om några år, innehåller troligen alla ingredienser som behövs.
Citera
2014-01-22, 23:32
Medlem
Vad händer här? Har ni alla blivit "skogstokiga"?

Lägenheten är sedan väldigt länge avförd som mordplats. Styckplats är okänd likaså. Liksom det mesta i detta fall.

Ändå verkar diskussionen ta en "avstamp" i att så är fallet. Och så uppfinner man teorier om om hur det då skulle kunna gått till. Är det vettigt?

Den lägenheten är genomlyst och undersökt med skarpa hundnosar i all skrymslen och vrår. Den är inte aktuell som mordplats.
Citera
2014-01-22, 23:32
Medlem
Tror inte hon styckats i lägenheten. För kladdigt och har man sett bilder från lägenheten (FUP) så ter det dig omöjligt. Nu spekulerar jag. Men hunden lämnade ju blodspår efter sig, bland annat i trapphuset. (Jag förutsätter att han dödat den). Tror han ströp henne i lägenheten. Kanske stack henne i bröstet/ryggen. Åkte till familjens bostad och hämtade något redskap. Styckade och tvättade henne vid älven (som han sagt dumpade hunden i. Folk gillar ju att återvända) Dumpade kroppsdelar på något ställe och flyttade dom senare till där de hittades. Händerna i älven kanske, eller så är de rituellt utplacerade som benen.

Slås av att det är så få tekniskabevis på de senaste morden jag läst FUP på. Marina, Ida, Falkböle.
Är det turen eller har tiden och alla serier skapat ett större medvetande?
Fattar faktiskt inte varför det inte är 18 år för styckning.
Citera
2014-01-22, 23:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Det mest besvärande för KJ är egentligen hunden som han säger att han slängde i älven och samma natt googlar hundars anatomi.
Å han blir upprörd under förhör å frågar vad det har med mordet och göra

Håller med KJ .. Hur menar DU att KJ:s googlande på hundar och hundars anatomi binder honom till mord och styckning av Vatchareeya Bangsuan ?
Citera
2014-01-22, 23:33
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Han blev kanske nyfiken på hur en hund fungerar, vad som hände i den när den bet i sladden, varför den dog ur ett anatomiskt/biologiskt perspektiv.

Nu tror jag nog att du är smartare än så va ? Klart att åklagaren tycker att det märkligt att hunden dör och sen googlar han om hundens anatomi , efter ett tag står han åtalad för styckning av en kvinna. Tror du verkligen att hunden dog av att bita AV data sladden. Hade kanin som liten som bete i våra kablar hemma inte dog han, men säkringar rök .
Citera
2014-01-22, 23:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Mitt fettade, nu är det ju så att pappan vittnar om att den slängdes tidigare på året.
I så fall ljuger han om det för att skydda sin son och då kan han ju lika väl vart med å flytta kroppen

När skulle pappan ha gjord det isf, han har varit bortrest stor del av tiden, i synnerhet dagarna närmst efter försvinnandet.
Citera
2014-01-22, 23:35
Medlem
Citat:

Jag tror att hunden dog av en ren olyckshändelse. Har inget med VB att göra alls.
Citera
2014-01-22, 23:37
Medlem
ballobass avatar
Citat:
När skulle pappan ha gjord det isf, han har varit bortrest stor del av tiden, i synnerhet dagarna närmst efter försvinnandet.

Han var tillbaks 8-9 maj . Jag säger inte att han vart med å flyttat kroppen men KJ har haft hjälp å flytta den . Och det är helt orimligt att han styckat i lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in