Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Jag förstår vad du säger och det är inget svammel, det är glasklart. Och jag håller med, det kan vara så att tanken var att den intet ont anande KJ skulle åka dit på slutet, och att man räknar med att KJ:s lojalitet med de personer som är inblandade gör att han kniper. Tror att det kommer att visa sig i hovrätten - eller när han sitter i 7x4 på KVA, då får vi se hur stark lojaliteten känns genom fängelsemurarna.
Med tanke på att det är så rent på spår på övriga ställen....och så detta med bilen, känns som att nån kanske velat bli av med VB av nån anledning, några stycken går ihop av olika skäl eller kanske t o m ljuger om sina skäl och hakar på snacket om att känna hur det känns att döda nån, spelar med och låter KJ tro att de ska utföra nåt som kommer att gå i lås men denna eller dessa har egentligen inte nån avsikt annat än att av sitt egna skäl bli av med VB och därför är andra platser helt rena i princip på spår och under tiden är KJ i tron att fler delar hans tankar om hur det känns att döda och de andra har ridit på detta och dolt sina avsikter.
Har man då asperger så tolkar man inte alltid abstrakta saker eller uttryck och kanske är därmed då lättare att föra bakom ljuset och utnyttja det lättledda?
Jag håller med dig, det kan framöver komma fram mycket mer om vad som egentligen hände och varför och om fler var med i detta.