2013-12-03, 16:41
Medlem
Börja använda litecoin, det finns ny chans för alla. Om fler börjar använda litecoin ja då blir vi alla rika om några månader. Själv ska jag köpa 12 lite coin, från igår har det gått upp från 28 till till 31 dollar!!
Citera
2013-12-03, 16:42
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skytt
För att jag skulle tjäna på detta så måste kursen rasa under $250 vilket inte är särskilt troligt i dagens läge då kineserna har gett sig in i leken, är det inte alldeles för mycket kapital inblandat i dagens läge? Och att du inte sålde i April var väl bra då kursen ligger på $1000 idag eller menar du att du sålde av efter kraschen som kom?
Du tänker fel. Det är när du säljer som du gör vinsten, inte när du köper. Säljer du nu så tjänar du ca. $750 per bitcoin. Köper du sedan in dig på $500 och säljer på $600 så tjänar du $100 per bitcoin. Förstår du?

Att jag inte sålde i April var inte bra eftersom då kunde jag inte köpa in mig igen vid raset och tjäna pengar idag också.
Citera
2013-12-03, 16:52
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Du tänker fel. Det är när du säljer som du gör vinsten, inte när du köper. Säljer du nu så tjänar du ca. $750 per bitcoin. Köper du sedan in dig på $500 och säljer på $600 så tjänar du $100 per bitcoin. Förstår du?

Att jag inte sålde i April var inte bra eftersom då kunde jag inte köpa in mig igen vid raset och tjäna pengar idag också.
Antagandet här är att vi kommer se en kurs på $500 igen.
Citera
2013-12-03, 17:11
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericc12
Börja använda litecoin, det finns ny chans för alla. Om fler börjar använda litecoin ja då blir vi alla rika om några månader. Själv ska jag köpa 12 lite coin, från igår har det gått upp från 28 till till 31 dollar!!
Vore ju dock skönt att hålla de värsta dumheterna ifrån bitcoin tråden. Eller bitcoin i största allmänhet. Önskedrömmen är väl att dagens altcoins får vara sandlådan.
Citera
2013-12-03, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash

Jag förstår vad du menar men om vi leker med tanken att Bitcoin skulle lyckas som valuta och nå en slutgiltig värdering av säg $1m, så skulle du besitta långt färre mynt den dagen om du hållit på tradat än om du bara behållit alla dina mynt som du fick för en billig peng många år tidigare.
Alltså om du köper in dig igen på samma summa varje gång och behåller vinsterna.
Citera
2013-12-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Antagandet här är att vi kommer se en kurs på $500 igen.
Du måste väl ändå förstå vad han menar? Ja köper du coins när dom är låga och sedan säljer dom när värdet är högre så tjänar du på det.

Köper du y värde och sedan säljer när y*2 så tjänar du y*2 - inköpsvärdet.
y = 500$
Citera
2013-12-03, 17:32
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Du måste väl ändå förstå vad han menar? Ja köper du coins när dom är låga och sedan säljer dom när värdet är högre så tjänar du på det.

Köper du y värde och sedan säljer när y*2 så tjänar du y*2 - inköpsvärdet.
y = 500$
Lol, jo, jag fattar det.
Citera
2013-12-03, 17:42
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skytt
Jag förstår vad du menar men om vi leker med tanken att Bitcoin skulle lyckas som valuta och nå en slutgiltig värdering av säg $1m, så skulle du besitta långt färre mynt den dagen om du hållit på tradat än om du bara behållit alla dina mynt som du fick för en billig peng många år tidigare.
Alltså om du köper in dig igen på samma summa varje gång och behåller vinsterna.
Det kvittar med hur många mynt man sitter på i slutändan. Det viktiga är att man köpt och sålt rätt hela vägen dit.
Men vill du sitta på dina btc tills dom är värda $1m/btc så får du väl göra det
Citera
2013-12-03, 18:02
Medlem
Jag satte in 100kr på FYB-se igår för att testa lite. Hur lång tid tar det innan man ser pengarna på kontot på deras hemsida?
Citera
2013-12-03, 18:17
Medlem
loggade in på ett gammalt konto och har där 257 bitcoins.

Hur skall jag gå till väga? vänta lite eller ta ut hela paketet omgående?
vad hade ni gjort?
Citera
2013-12-03, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BMC4EVER
loggade in på ett gammalt konto och har där 257 bitcoins.

Hur skall jag gå till väga? vänta lite eller ta ut hela paketet omgående?
vad hade ni gjort?
Det väljer du själv. Dom flesta hade dock cashat ut om dom helt plötsligt var miljonärer.

Det första jag hade gjort hade varit att flytta coinsen till en wallet på din dator. Sedan hade jag sålt bitcoins i omgångar och sedan fört över dom pengarna till bankkontot.
Senast redigerad av fluffhaj 2013-12-03 kl. 18:29.
Citera
2013-12-03, 18:28
Medlem
Grattis! Börja med att inte klicka på länkar du får i PM eller e-post.
Fundera sedan på vad du tror om bitcoins framtid. Sälj om du inte tror att det är en fluga. Sitt kvar om du tror att befolkningen ser ett värde i en decentraliserad valuta. Det bästa draget är troligen en kombination. Sälj 25% - 75% och behåll resten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in