2013-12-02, 08:40
Medlem
Gafflens avatar
Förundras dock över hur Berny kan komma in på behandlingshem på så kort varsel, det tar ( om jag minns rätt nu ) ganska så lång tid innan man kommer in på ett permanent boende, och speciellt om man redan har LSS boende med personal och allt.
Citera
2013-12-02, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Förundras dock över hur Berny kan komma in på behandlingshem på så kort varsel, det tar ( om jag minns rätt nu ) ganska så lång tid innan man kommer in på ett permanent boende, och speciellt om man redan har LSS boende med personal och allt.

Ja, enligt henne själv så ringde hon ju bara till behandlingshemmet och frågade om de "var välkomna tillbaka" och de fick plats "nu redan i december". Verkar ju skumt.
Visserligen räcker det ju inte enbart med att Berny själv bara ringer och bokar rum på sitt "hotell", det ska ju soc och kommunen godkänna också, men det verkar ju som om de gör det. Skitkonstigt egentligen. Men Berny är ju alltid i en egen klass... Och sen gnäller hon över att hon "blir sviken av myndigheterna" och inte "får den hjälp hon behöver och HAR RÄTT till".
Citera
2013-12-02, 14:05
Medlem
Proximals avatar
Det där inlägget om julgransfötter och gardiner och dammsugare - herregud vilket osammanhängande svammel! Fröken B börjar tappa greppet rätt så rejält...
Citera
2013-12-02, 16:39
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proximal
Det där inlägget om julgransfötter och gardiner och dammsugare - herregud vilket osammanhängande svammel! Fröken B börjar tappa greppet rätt så rejält...

JulgransFOTAR dessutom.
Ja jisses, något osar..
Citera
2013-12-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
JulgransFOTAR dessutom.
Ja jisses, något osar..

Ja, hon är ju påtänd enligt min mening, kolla det senaste på bloggen:

"Vad står det på bilden? Blivit lite fel där va "

"Svar: eh...ja det är fel. det står alltså vad det gör, fel. medvetet.
Berny Pålsson
2013-12-02 | 01:42:38"
Citera
2013-12-02, 20:58
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Ja, hon är ju påtänd enligt min mening, kolla det senaste på bloggen:

"Vad står det på bilden? Blivit lite fel där va "

"Svar: eh...ja det är fel. det står alltså vad det gör, fel. medvetet.
Berny Pålsson
2013-12-02 | 01:42:38"

precis, satt och läste det där, och försökte få ihop det med bildtexten... så uppenbart att hon bara svamlar ursäkta, "är djup med morbid humor" som vi vanliga dödliga inte förstår oss på, menar jag så klart...
Citera
2013-12-02, 21:02
Medlem
elizadeaths avatar
Ett desperat försök att få uppmärksamhet eller driva med oss som spekulerar i tråden?
Eller bara heeeelt lost...
Citera
2013-12-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Hon måste ju vara hög?
Det är ju Amelia-varning snart på hennes svammel.
Och hon inte bara skriver förvirrat rent allmänt, hon upprepar sig hela tiden:

"brandos om jag minns rätt. runt femhundra om jag minns rätt"
"andra tycker plus jag plus plats"
"nicklas var nicklas. ingen kommer väl kunna ta hans plats. såklart inte. men jag kan älska andra ändå, fast inte fullt ut på det sätt som jag älskar nicklas. men självklart kan jag älska andra i mitt liv. men nicklas är alltså nicklas."

Hon skriver samma ord och meningar. Hon liksom återanvänder orden och skriver runt i samma cirklar. Så brukar jag själv skriva märker jag i min stämningsdagbok när jag är manisk och går på mediciner....
Äääh! Nu letar ni ju bara fel med förstoringsglas.
Citera
2013-12-02, 21:18
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Äääh! Nu letar ni ju bara fel med förstoringsglas.

Det händer för lite just nu i Bernys "glittriga" liv.
Citera
2013-12-02, 21:41
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
alltså alla missförstod mitt inlägg. läs det igen. klart att det inte handlar om det ytliga alls och min mening "nästa gång ska det bli helt rätt. jag lovar" var inte menat exakt så. utan jag drev med mig själv lite? ironi?

Hennes formuleringar, bortförklaringar och infantila ursäkter alltså. Min 6-åriga systerdotter ljuger bättre. Fan, biter mig i läppen varje gång jag garvar för jag inser mer och mer hur skadad B faktiskt är. Jag slänger lätt ur mig "efterbliven" när jag är irriterad på någon som uppför sig fel + avvikande på samma gång. Men jag tror genuint där är något fel på Berny för hon är fullständigt dysfunktionell just nu på ett sätt som påminner om ett förståndshandikapp. Droger kan ju ge hjärnskador så vettefan om något inte slagit slint nu. Kanske därför hon ska in på beh.hem igen för de inser också att det inte är normalt att inte kunna diska, duscha, laga mat eller borsta håret när man är 30 år gammal. Eller för den delen prioritera att köpa en ny dammsugare istället för att beställa kläder från GJ..........
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-12-02 kl. 21:45.
Citera
2013-12-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Hennes formuleringar, bortförklaringar och infantila ursäkter alltså. Min 6-åriga systerdotter ljuger bättre. Fan, biter mig i läppen varje gång jag garvar för jag inser mer och mer hur skadad B faktiskt är. Jag slänger lätt ur mig "efterbliven" när jag är irriterad på någon som uppför sig fel + avvikande på samma gång. Men jag tror genuint där är något fel på Berny för hon är fullständigt dysfunktionell just nu på ett sätt som påminner om ett förståndshandikapp. Droger kan ju ge hjärnskador så vettefan om något inte slagit slint nu. Kanske därför hon ska in på beh.hem igen för de inser också att det inte är normalt att inte kunna diska, duscha, laga mat eller borsta håret när man är 30 år gammal.

Ett gruppboende skulle vara mer lämpligt.
Citera
2013-12-02, 21:45
Medlem
ziongokarlsson@s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Det händer för lite just nu i Bernys "glittriga" liv.

hon är ju helt autistisk

lås in na på hinsan

så kanske det blir folk av henne

jävla drama queen

för lite stryk har hon fått

bortskämda snorunge

hat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto