2019-04-03, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Herregud , en jävla slädhund när hon har ett litet barn att ta hand om .
Undrar om den är omplacerad än?
Fast hon är ju utbildad privat hundinstruktör.

Nu är det inte ens det nyaste tillskottet.
Citera
2019-04-06, 11:05
Medlem
Hur fan kan Berny publicerat en bok? På bloggen ser man att hon inte ens behärskar fundamentala grunder i det svenska språket såsom skiljetecken. Dessutom kör hon med korta huvudsatser staplade på varandra, så texten blir stolpig och jobbig att läsa. Hon borde först och främst pallra sig till Kom vux eller köpa boken ” Svenska skrivregler”, fler barn och hundar kan vänta!
Citera
2019-04-06, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Härom veckan såg jag en kommentar till ett inlägg (och inlägget) hon gjorde i en hundgrupp på fb som verkligen oroade mig djupt.

Och Sedan kommentaren:

"Shiny Object"-syndrome much? Det är aldrig nog, utan det ska alltid vara något nytt och spännande. Allt blir gammalt och ointressant, vilket B varit ökänd för att praktisera ren vårdslöshet när det kommer till djur genom tiderna. Svårt att tro att hon ändrat sig när hon upprepar samma mönster som alltid förr.

Jag menar, djur och barn som kommit in/ut på senaste:

- L*ura föddes 2018
- Hunden Loke gjordes av med 2018
- Katten (minns ej namnet) kom hösten 2018 och har mystiskt försvunnit från Bs fb sen i februari. Det abrupta försvinnandet bland alla oändliga bilder hon lägger upp på fb talar högre än vad som kan skrapas under mattan.
- Hunden Messi avlivades 2019
- Hunden Daisy flyttade in 2019
- Hunden Molly flyttade in 2019
- B och A försöker yngla av sig igen.

Det är långt från första gången vi ser detta beteende från B, och det har ju inte slutat sådär fantastiskt bra innan. Få saker som talar för dem, och jag förstår inte vad som driver någon till att skaffa/göra sig av med djur i den farten hon gör.

Edit: formaterade fel.

Har du koll på varför de gjorde sig av med Loke och varför Messi avlivades?
Citera
2019-04-08, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Har du koll på varför de gjorde sig av med Loke och varför Messi avlivades?

Messi ska ha varit dement enligt Berny, jag kan faktiskt våga tro på att just det är sant. Vad jag däremot har svårt för är hur jävla snabbt hon kom över den här enorma sorgen hon beskrev när de tog bort honom.

Loke ”gick inte ihop med Laura”. Fair enough ifall det påståendet kom från någon som inte har den historiken med djur som Berny har.
Citera
2019-04-15, 04:33
Medlem
Aouwis avatar
Nu har hon skaffat en Fralla också. Med tanke på färgen har den definitivt inte stamtavla men såldes säkert snordyrt ändå. Sååå.. Nu har de en högaktiv ras som kommer att kräva mycket, tillsammans med en ras som inte kommer att klara av att andas utan nedkylning om det blir en helvetessommar igen.. Smart! En tidsfråga innan dessa ryker. Undrar vad det blir för raser härnäst? Gissar på något litet, typ Chihuahua mixat med något.
Citera
2019-04-28, 22:15
Medlem
Är det någon som har kvar dokumenten sinfon la ut om "R", som kan lägga upp igen?
(Nej, det här är inte B. Lol)
Citera
2019-05-05, 22:00
Medlem
Bernys språk tycker jag man kan lämna därhän, det är storyn som är intressant, inte huruvida Berny uttrycker sig briljant eller inte. Så fruktansvärt illa är det väl dessutom inte?

Både Janouch och Berny kommer nog gynnas av detta.
Citera
2019-05-14, 23:18
Medlem
Nu är hon "separerad" enligt facebook! Så sent som i april var hon "lyckligt gift med en fantastisk man".
Citera
2019-05-14, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Nu är hon "separerad" enligt facebook! Så sent som i april var hon "lyckligt gift med en fantastisk man".

"Lycklig mamma till Laura den som jag alltid kommer sätta först. Hennes välmående är viktigast"

Happ
Citera
2019-05-15, 10:08
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Jisses. Man hoppas på det bästa med tanke på att hon (tyvärr) blandat in ett barn i det hela, men hennes historik talar mot att detta slutar väl.
Citera
2019-05-15, 12:54
Medlem
Citat:

Någon som är förvånad över att det sprack under spädbarnstiden? Med tanke på pappans historia, alltså...
Citera
2019-05-15, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Messi ska ha varit dement enligt Berny, jag kan faktiskt våga tro på att just det är sant. Vad jag däremot har svårt för är hur jävla snabbt hon kom över den här enorma sorgen hon beskrev när de tog bort honom.

Loke ”gick inte ihop med Laura”. Fair enough ifall det påståendet kom från någon som inte har den historiken med djur som Berny har.

Tack för svar! Anledningarna kan mycket väl stämma eller vara en förskönad version av verkligheten. Anser dock inte att "hur djävla snabbt hon kommer över den enorma sorgen" är vidare relevant (eftersom det både är individuellt och har att göra med hundens bortgång att göra - plötslig? kunde man förbereda sig? osv), men visst känns det som att det passar Bernys ytliga känsloliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in