Citat:
Ursprungligen postat av
Automagiskt
tyvärr tror jag bara att det ger henne ytterligare stoff till ännu mer "briljanta" lögner.
något som gör att hon måste hyckla lite till.
Det är väldigt troligt att det är så men oavsett så sår vi ändå ett frö i hennes hjärna. Jag hoppas det utvecklas från briljanta lögner till en insikt om att "shit, jag borde göra det här" men historiken tyder på att jag har fel och bara är jävligt naiv, jag vet.
Utmärkt exempel är det här med promenaderna. Jag kommenterade på hennes blogg om "hur gör ni med hundarna" någon gång när hon nämnde att dom skulle gå och lägga sig vid nio, jag skrev något om att om min hund skulle få sista promenaden vid nio skulle jag behöva gå upp vid sex som senast vilket var något jag var väldigt tveksam till att de gjorde, hon publicerade den kommentaren men besvarade den aldrig men genast började det nämnas hundpromenader mer i bloggen - som nu avtagit igen. Men vi får väl hoppas Emma tar hundarna om B går och lägger sig och läser redan vid 20.
Och Emmas ep-anfall. Jag förstår inte varför hon skulle ljuga om det men då tänker jag direkt att det förmodligen är drogrelaterat. Minns jag fel om jag tror B har lyrica utskrivet? Det är en medicin som verkar både smärtstillande, mot ångest och mot ep men om den överdoseras eller ges till någon som inte är van (typ samma sak men ni fattar) så kan också den framkalla ep-anfall. Lyrica är numera narkotikaklassat pga att den ger berusande effekt - jag käkar den själv (utskrivet och enligt ordination såklart

) så det kan jag personligen intyga.