2013-12-02, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isimagen
Ta en bild från mobilen på ditt id. Lägg in på datorn och skicka iväg

Det räcker inte, de vill ha proof of residency också!!!

Sen så vill de ha 300dpi, mobil kameran galaxy s4 klarar inte av det!!!
Citera
2013-12-02, 13:24
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Lyssnade du verkligen på hela podcasten? EN av experterna sågade ju sakligt och logiskt hela Bitcoinbubblan längs fotknölarna.
När jag hör "experter" dra felaktiga slutsatser baserat på sakfel och logiska tankevurpor så blir jag ganska tveksam till deras förmåga att göra uttalanden överhuvudtaget.
Citera
2013-12-02, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
När jag hör "experter" dra felaktiga slutsatser baserat på sakfel och logiska tankevurpor så blir jag ganska tveksam till deras förmåga att göra uttalanden överhuvudtaget.
Exakt vad tyckte du de hade fel om?
Citera
2013-12-02, 13:36
Medlem
Kan inte någon bitcoinentusiast försöka förklara siffrorna längst ned på denna sida? http://blockchain.info/sv/stats Gärna någon av er som tidigare har påstått att kostnaden och åtgången av energi för att driva bitconnätverket inte är så stora.

ELFÖRBRUKNING * 98,744.60 megawatt hours
Elkostnader $14,811,690.27
Mining Vinster
Rörelseresultat $-10,105,198.82
RÖRELSEMARGINAL -214.71%
VINSTMARGINAL ** -399.31%

Siffrorna sägs gälla de senaste 24 timmarna.
Citera
2013-12-02, 13:46
Medlem
Angående bitstamp och liknande sidor med verifieringskrav: Sluta flippa över att de följer regler för att förhindra pengartvätt.

Står det att det ska vara en BILD och inte en PDF så ska det nog vara det med, bara att acceptera.. Angående 300dpi så blev min bild på passet med galaxy s3 accepterat; så galaxy s4 borde väl klara det?
Citera
2013-12-02, 13:50
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm

Förstår inte hur du kan totalsåga podcasten så hårt. Tycker det var en nyanserad analys med flera olika infallsvinklar på bitcoin. Ena programledaren visade nyfikenhet för bitcoins och gjorde själv en investering medan den andra gjorde sig lite lustig över det. Ena chefen på Nordnet berättade om sin egna investering och hur han ångrade att han inte gick in med mer. Den andra på nordnet var mer skeptisk och ville inte råda kunderna att investera. Var ungefär så hela programmet tog upp saker som talade för och emot Bitcoins. Inse att vi inte lever i en svart eller vit värld och den här typen av nyanserade inslag tilltalar iaf mig.
Citera
2013-12-02, 13:53
Medlem
Citat:
Kan inte någon bitcoinentusiast försöka förklara siffrorna längst ned på denna sida? http://blockchain.info/sv/stats Gärna någon av er som tidigare har påstått att kostnaden och åtgången av energi för att driva bitconnätverket inte är så stora.

ELFÖRBRUKNING * 98,744.60 megawatt hours
Elkostnader $14,811,690.27
Mining Vinster
Rörelseresultat $-10,105,198.82
RÖRELSEMARGINAL -214.71%
VINSTMARGINAL ** -399.31%

Siffrorna sägs gälla de senaste 24 timmarna.

Om siffrorna stämmer så kostar alltså bitcoinnätverket runt 30 miljarder kronor om året bara i drifts/miningkostnader vilket är löjligt mycket för ett spel.
Citera
2013-12-02, 14:02
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Tycker pyramidspel passar alldeles utmärkt som beteckning på bitcoinsspekulationen. Kolla bara på alla dessa stackare som minar med klena burkar de får inte mycket i belöning för att mina och sen så kraschar hela skiten en dag.
Du anser väl att all aktiespekulation/värdemetallspekulation också är ett pyramidspel då? Dotcom bubblan?

Tänk efter lite före du uttalar dig. Det är helt frivilligt att investera i något om man tror på det och det blir endast ett pyramidspel om något sker OLAGLIGT och det är ju inte grejen med btc (vad du sedan använder dina btc till är helt irrelevant, man kan köpa knark och vapen med dollar också).
Citera
2013-12-02, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Du anser väl att all aktiespekulation/värdemetallspekulation också är ett pyramidspel då? Dotcom bubblan?

Tänk efter lite före du uttalar dig. Det är helt frivilligt att investera i något om man tror på det och det blir endast ett pyramidspel om något sker OLAGLIGT.

Bitcoin manipulering och viss handel med Bitcoin är säkerligen olaglig redan nu trots att bitcoinbörserna inte bryr sig eller gör något åt den. Går väl under bedrägeri troligen.

Bitcoin är mer likt ett pyramidspel än dotcpmbubblor och mycket annan spekulationshandel. Bitcon är ju lite som en sekt som får folk att känna sig inblandade betydligt mer än vad är normalt. Men man kan väl kalla bitcoin för dotcombubblan.mk5 typ.
Citera
2013-12-02, 14:12
Medlem
Citat:
Om siffrorna stämmer så kostar alltså bitcoinnätverket runt 30 miljarder kronor om året bara i drifts/miningkostnader vilket är löjligt mycket för ett spel.

till skillnad mot vaddå?
Citera
2013-12-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
till skillnad mot vaddå?
Allt.
Citera
2013-12-02, 14:20
Medlem
Citat:
Allt.

så det finns inga el-kostnader för att driva ex alla börser runt om i världen eller för den delen alla banker som krävs för att hålla pengarna igång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in