Citat:
Ursprungligen postat av
alef-noll
Hur mycket av världens Bitcoins ägs av kortsiktiga spekulanter? Finns en stor del hos privatpersoner, eller påverkar de inte så mycket?
Av dagens värdering skulle jag påstå att väldigt stor del består i kortsiktiga spekulanter. Det betyder inte att de alltid kommer vara kortsiktiga, men att de har köpt väldigt spekulativt och antagligen har ett ganska svagt sinne. Antagligen ganska mycket privatpersoner, ja, och antagligen många som inte vill förlora sina pengar.
All den "luften" kan självklart försvinna om marknaden får panik. Och det absolut golvet ligger nog väldigt långt under dagens värdering.
Citat:
Brukar det se ut så här varje helg eller är det bara för denna helg varit lite speciell med thanksgiving och allt?
Inte varje helg, men det är lite deja vu.
Känner jag BTC rätt gör det allt för att jävlas. Med allt-för-att-jävlas-analysen skulle det innebära dipp till $500-600 för att sedan dra uppåt, för det är nog ungefär där alla stackars småspekulanter får panik och ger upp.
Jag kan garantera en sak, och det är att du oavsett utfall har fel här. Gör något bra av den informationen.