2013-12-01, 18:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Mest logiska angående händerna är att VB rivit gm. Och att de har därefter avlägsnats av den orsaken. Resten för transport. Inget hokus pokus, då hade vi sett fler morbida saker med kroppen. Hon är ju inte ens våldtagen.

Så tror jag också, men var hände det här, finns inga spår i KJ lägenhet som tyder på strid, mord och styckning?

Om det skedde utomhus behövde han inte kapa av benen för att transportera, hade räckt med att packa in kroppen i ett emballage och ner i bagageutrymmet på bilen. Det här gör att jag misstänker att någon annans bostad är platsen för mord och styckning.

KJ som våldtäktsman? Mja, vad som framkommit om honom i FUP så tror jag inte att han skulle få för sig att våldta. Dessutom så var VB och KJ knullkompisar, åtminstone hade de ett löst kk förhållande, var inte så viktigt för dem att vara ett par för att ha sex, den uppfattningen har jag, men inte helt övertygad.

Om han försökte våldta henne, varför lyckades han inte, klarar man av att övermanna och mörda så borde man klara av att våldta på ett eller annat sätt tror jag.

Varför strid(motvärn)? Vad försökte KJ göra med VB som gjorde att hon försvarade sig? Kanske tvinga iväg henne någonstans, eller förhindra henne att gå, men inte ifrån KJ lägenhet, tänker på det fetade.

Hur som helst, inget tyder på att mord och styckning skedde i KJ lägenhet och det är förbryllande med tanke på att KJ är en slarvpelle som borde ha efterlämnat ett antal spår i lägenheten men även i bilens kupé.

Skjortan i KJ badrum som en hund markerade på, vad var den hunden utbildad i att markera?
Citera
2013-12-01, 18:17
Moderator
OYs avatar
FUP citat;

R*bin Å*esson

§ Konversationen rör i huvudsak airsoft.
§ I konversationen framgår att den bastu som Johansson nyttjar ligger i
grannfastigheten.

§ Sista sparade meddelandet

Har man undersökt den här bastun? Ett våtutrymme(tvättade kroppsdelar?).
Citera
2013-12-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Mest logiska angående händerna är att VB rivit gm. Och att de har därefter avlägsnats av den orsaken. Resten för transport. Inget hokus pokus, då hade vi sett fler morbida saker med kroppen. Hon är ju inte ens våldtagen.

Jag har helt missat det där med benen som förbryllade så mycket i början. Var de placerade på ett makabert sätt eller var de bara inslängda i huset?
Citera
2013-12-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hår på tejpbitarna? Fanns det liknade hår på golvet i KJ badrum, eller kan de ha kommit dit från vilda djur? Jag finner det märkligt att man inte kan härleda håren som hittades. Om det inte fanns liknande hår i KJ bostad öht, var kommer de ifrån. Borde ha fastnat på tejpen när den sattes på VB tycker jag, kanske från det underlag där VB låg när hon emballerades.

Flickan i Hörby som hittades inlindad i plast och tejp, i det fallet hittades hundhår, som senare kunde kopplas till mördarens hund.

VB tycks att ha varit naken när de dödande sticken träffade henne. Finns inga spår av fibrer. Visserligen var det en osedvanligt varm månad för att vara i början på maj i Boden, men så himla varmt är det inte.

Det talar för en mordplats inomhus. Men var? KJ:s lägenhet är inte vare sig mord eller styckplats. Finns inget som tyder på det.

Det hårstrå man hittade kan det varit från något vilt t.ex. älg?
Citera
2013-12-01, 18:23
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vilket alibi behövde MB morgonen/förmiddagen den 4 maj ? VB avled väl som tidigast fredagkvällen, den 4 maj - natten mot lördagen 5 maj ?

4 maj var en lördag - 5 maj en söndag.
VB besökte KJ den 4 maj.
Citera
2013-12-01, 18:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
VB tycks att ha varit naken när de dödande sticken träffade henne. Finns inga spår av fibrer. Visserligen var det en osedvanligt varm månad för att vara i början på maj i Boden, men så himla varmt är det inte.

Det talar för en mordplats inomhus. Men var? KJ:s lägenhet är inte vare sig mord eller styckplats. Finns inget som tyder på det.

Det hårstrå man hittade kan det varit från något vilt t.ex. älg?

I en bastu brukar man vara naken.

EDIT;Inte heller helt ovanligt att man dricker kalla öl när man bastar, istället för att dra i sig fem på raken på mindre än en timme, allra helst när man har gått och lagt sig, för det var just det KJ säger att han gjorde när han kom hem från brodern. Sova och dricka öl samtidigt, hur går det till, han drömde kanske det.
Senast redigerad av OY 2013-12-01 kl. 18:30.
Citera
2013-12-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Jag har helt missat det där med benen som förbryllade så mycket i början. Var de placerade på ett makabert sätt eller var de bara inslängda i huset?

Enligt vittnen såg de ut att ha blivit placerade i kors. Men jag vet inte, har känslan av att de blivit inslängda. Kanske av en vänsterhänt person. Eftersom de ligger till höger om fönstret, hade lika gärna kunnat ligga till vänster.
Citera
2013-12-01, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Då ljuger hon eller hittar på. Precis som dig i många fall.
Alla gör inte samma saker.
Har slickat ett gäng fittor och det är inte ens alla som tvättat sig innan.
Så att tvätta sig efteråt.. Nja.
Och ja, det är fräscha tjejer. Som tvättar fittan med vatten efter dom kissat bl.a
Du jagar för mycket poster.
Skriv sånt med nåt innehåll istället.

___

När kommer domen?
Mvh
Vb var thailändska och jag lovar att de får lära sig att tvätta sig efter att ha varit på toa. Istället för papper har de en dusch för underlivet. De flesta thailändskor som jag känner till duschar två gånger per dag. Går aldrig och lägger sig utan att duscha. Så visst kanske man skulle kunna påstå att det finns en viss chans att VB var mer renlig än genomsnittet i Sverige. Där jag känner till en hel del som duschar 4-5 ggr per vecka. Och inte en enda som tvättar underlivet efter de kissat.
Citera
2013-12-01, 18:35
Medlem
Citat:
I en bastu brukar man vara naken.

ja och det är lätt att tvätta rent efter sig i en bastu, men desto svårare frakta bort kroppen utan att bli sedd, en lördagskväll.
Citera
2013-12-01, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
4 maj var en lördag - 5 maj en söndag.
VB besökte KJ den 4 maj.

VB var ju utlovad en bilresa norrut den helgen? Okänt med vem och vart färden skulle gå. Men hon såg fram emot den.

En hemlig utflykt.
Citera
2013-12-01, 18:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therezze
Ja jag tror att du har rätt i mycket av de du skriver.
Vad tror du straffet blir?
Jag har snöat in mig riktigt mycket ang burn som han hittade när dom sökte och drack upp. Det måste ju vara KJs egen dricka som han glömde kvällen/natten innan dom var ute och letade efter vb.
Jag tror vi alla kommer bli ställda den dagen sanningen kommer fram och det hoppas och tror jag snart det kommer göra.
Jag har bara så svårt att förstå hur man kan stycka en människa och sen åka runt och lägga ut delarna och klara leva med det. Det är ju ute det första styckmordet men hur jä... Sjuk är man inte när man kan göra något sånt här?

Jag tror KJ får livstids fängelse om inte domstolen - hovrätten i sista hand - viker ner sig för psykologernas/psykiatrikernas mumbo jumbo om att han bör dömas till "vård". Han är inte sjuk i den meningen att "vård" skulle förbättra hans tillstånd, han är gravt personlighetsstörd psykopat och jag betvivlar att KJ kan vårdas till det bättre. Det är vad jag tror, men det återstår ju att se.
Citera
2013-12-01, 18:38
Medlem
Citat:
Så tror jag också, men var hände det här, finns inga spår i KJ lägenhet som tyder på strid, mord och styckning?

Om det skedde utomhus behövde han inte kapa av benen för att transportera, hade räckt med att packa in kroppen i ett emballage och ner i bagageutrymmet på bilen. Det här gör att jag misstänker att någon annans bostad är platsen för mord och styckning.

KJ som våldtäktsman? Mja, vad som framkommit om honom i FUP så tror jag inte att han skulle få för sig att våldta. Dessutom så var VB och KJ knullkompisar, åtminstone hade de ett löst kk förhållande, var inte så viktigt för dem att vara ett par för att ha sex, den uppfattningen har jag, men inte helt övertygad.

Om han försökte våldta henne, varför lyckades han inte, klarar man av att övermanna och mörda så borde man klara av att våldta på ett eller annat sätt tror jag.

Varför strid(motvärn)? Vad försökte KJ göra med VB som gjorde att hon försvarade sig? Kanske tvinga iväg henne någonstans, eller förhindra henne att gå, men inte ifrån KJ lägenhet, tänker på det fetade.

Hur som helst, inget tyder på att mord och styckning skedde i KJ lägenhet och det är förbryllande med tanke på att KJ är en slarvpelle som borde ha efterlämnat ett antal spår i lägenheten men även i bilens kupé.

Skjortan i KJ badrum som en hund markerade på, vad var den hunden utbildad i att markera?
Kompis är utbildad för att hitta Blod, sperma och förruttnelselukt. Om skjortan kom från KJs badrum vet jag inte. Vid det andra tillfället markerade den inte alls. Vad nu en skjorta med lite sperma på skulle vara för bevis. Är väl mer förvånande att hundarna inte hittade någon sperma i KJs kvart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in