Citat:
Ja jag tror att du har rätt i mycket av de du skriver. Jag tror felet många gör är att sätta sig själv i KJ:s ställe. Det är inte alls säkert att han har känt stor press, eller att de sex månader han suttit häktad känns som en evighet - eller ens långt i hans tidsperspektiv. Så länge domstolen (hovrätten) inte sagt sitt sista tycker han kanske inte att det är någon fara på taket, och fortfarande återstår ju tingsrättens dom, och straffet, att begrunda. Är han psykopat (vilket jag tror) är det inte ens säkert att har reagerar nämnvärt på straff även om han blir inlåst under den tid som går att överblicka. Då kan han ju författa en bok, blunda och förnöjt drömma sig tillbaka till eventet med Vatchareeya Bangsuan. Jag tror KJ är av den sorten, han gillar att chockera, vilket med stor sannolikhet innebär att han kommer att berätta. Frågan är när, det innebär ju att han kommer att branda eventuella medbrottslingar. Jag förmodar i samband med hovrättsförhandlingarna.
Vad tror du straffet blir?
Jag har snöat in mig riktigt mycket ang burn som han hittade när dom sökte och drack upp. Det måste ju vara KJs egen dricka som han glömde kvällen/natten innan dom var ute och letade efter vb.
Jag tror vi alla kommer bli ställda den dagen sanningen kommer fram och det hoppas och tror jag snart det kommer göra.
Jag har bara så svårt att förstå hur man kan stycka en människa och sen åka runt och lägga ut delarna och klara leva med det. Det är ju ute det första styckmordet men hur jä... Sjuk är man inte när man kan göra något sånt här?