2013-10-25, 23:00
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
http://www.svd.se/kultur/guillou-gra...ok_8658044.svd

ÄNTLIGEN!!

denna bok skall bli intressant

Det ska bli skojigt att se hur Janne bemöter dessa, vad det verkar, hårda anklagelser.
Citera
2013-10-26, 06:38
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
http://www.svd.se/kultur/guillou-gra...ok_8658044.svd

ÄNTLIGEN!!

denna bok skall bli intressant

Jag tror också boken blir intressant men kommer den presentera någon ny info? Jag tvivlar. Det boken kommer göra är att samla all info om Jan på ett och samma ställe bara.
Information under åren har visat att Jan är en uppblåst, självgod, högst medioker författare som ljugit om det mesta och dessutom haft samröre med KGB.

Har svenskarna brytt sig? Nope, de fortsätter att glatt äta Jannes bajs och det tror jag de kommer fortsätta göra även efter den här boken.

Han hade kunnat gå in på ett dagis med någon av sina elefantstudsare och lekt "Kintergarten Massacre VI" och det hade inte heller ändrat något.
Citera
2013-10-26, 10:02
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Det ska bli skojigt att se hur Janne bemöter dessa, vad det verkar, hårda anklagelser.
Det kan jag redan berätta. Han kommer att kalla författaren för "knäppgök". Sedan kommer Janne att lusläsa boken tills dess han hittar ett litet faktafel och blåsa upp detta som typiskt för boken. Detta är klassiskt beteende för stollar. Man kan ju hoppas att Janne blir lika brutalt nermalen som Liza Marklund som ännu inte fått komma in i stugvärmen och morgonsofforna efter Antonssons bok. Detta blir ett givet köp och många trevliga timmar i fåtöljen.
Citera
2013-10-27, 13:45
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drfreudstein
Jag tror också boken blir intressant men kommer den presentera någon ny info? Jag tvivlar. Det boken kommer göra är att samla all info om Jan på ett och samma ställe bara.
Information under åren har visat att Jan är en uppblåst, självgod, högst medioker författare som ljugit om det mesta och dessutom haft samröre med KGB.

Har svenskarna brytt sig? Nope, de fortsätter att glatt äta Jannes bajs och det tror jag de kommer fortsätta göra även efter den här boken.

Han hade kunnat gå in på ett dagis med någon av sina elefantstudsare och lekt "Kintergarten Massacre VI" och det hade inte heller ändrat något.

Sant - Janne G har bevisligen farit med lögn många gånger - men det rinner av honom som en gås, och svenska folket reagerar inte alls....
Citera
2013-10-27, 22:18
Medlem
Mannen saknar personlighet enligt mina källor
Citera
2013-10-27, 22:27
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baumann
Mannen saknar personlighet enligt mina källor

Visst har han en personlighet.

En megolomanisk, lögnaktig och allt annat än sympatisk sådan.
Citera
2013-12-01, 11:50
Medlem
Jan Guillous signeringspenna - "Montblanc roller ball" har försvunnit.

Jan Guillou har bestulits på sin "signeringspenna". Måhända räcker de uppgifter han lämnar om händelsen, för att Flashbacks detektiver ska kunna hjälpa honom att få den tillbaka?! Skippa gärna eventuellt gnäll om hans gärningar i övrigt. Jag citerar från PS-t i dagens Guillou-krönika i Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle17941153.ab

"Till den som i tisdags norpade min signeringspenna, en Montblanc roller ball med silverhuv, på Grand Hotel i Lund, rum 254, vill jag säga följande. Pennan är ett arbetsredskap, värdefull bara för mig. Lägg den i ett vadderat kuvert, använd Aftonbladets adress, skicka med namn och adress på Dig eller annan - och jag sänder tillbaka 2 000 kronor. En diskret och bra affär för båda parter."

Spontant känns det som att Guillou utpekar hotellets room service. Om någon som har kännedom om hotellets städrutiner, arbetslag m.m tar del av uppgifterna i citatet, så borde denne/denna kunna hjälpa till att ringa in en eventuell gärningsperson - och därmed pennan.

PS. Ja, jag är nybörjare här på Flashback. Det bara slog mig när jag läste Guillous krönika, att fb möjligen skulle vara sugna på att hjälpa till att skaka fram pennan. Och när jag inte hittade någon tråd om detta, så fick väl jag starta den. - Kanske har jag redan gjort nåt nybörjarfel, isåfall ber jag admin att plocka bort tråden. Jag är bl.a. osäker på i vilket forum jag skulle starta tråden. DS.
Citera
2013-12-01, 12:05
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chicagopiano2013
PS. Ja, jag är nybörjare här på Flashback. Det bara slog mig när jag läste Guillous krönika, att fb möjligen skulle vara sugna på att hjälpa till att skaka fram pennan. Och när jag inte hittade någon tråd om detta, så fick väl jag starta den. - Kanske har jag redan gjort nåt nybörjarfel, isåfall ber jag admin att plocka bort tråden. Jag är bl.a. osäker på i vilket forum jag skulle starta tråden. DS.

Tror inte Guillous försvunna penna väcker fb-grävarnas intresse, hade det däremot varit Jimmie Åkessons katt som blivit kidnappad... Sedan verkar det finnas alldeles för lite info för att man skulle kunna börja gräva i detta.
Citera
2013-12-01, 12:21
Medlem
Pirre77s avatar
Förstår att han vill ha den tillbaka, de är inte direkt billiga: www.mrporter.com/Montblanc

Städpersonalen ligger nära till hands att misstänka, och där förs det väl listor över vem som städat vilket rum, och när? Mitt tips till Jan är att börja i den änden...
Citera
2013-12-01, 12:24
Medlem
Klimatflyktings avatar
Verkligen kul hur verkligheten om inte överträffar så i alla fall replikerar dikten.

Frank Heller skrev en novell om en professor och nyttig idiot som inbjöds till Sovjetunionen för att där avsluta sitt mästerverk, en svidande vidräkning med kapitalismen.

Han hade redan tänkt ut den avslutande meningen, "Den privata äganderätten är löjlig", men det återstod ytterligare några sidor innan den kunde sättas på pränt.

När han kom till Sovjet blev han givetvis bestulen på sitt pennskaft av en skock partifunktionärer. Till följd av denna händelse kunde han inte avsluta sitt verk utan ägnade sig åt att försöka få tillbaka sitt pennskaft.

Jag hoppas att den här händelsen har varit så traumatisk för Guillou att han inte längre förmår skriva krönikor.
Citera
2013-12-01, 13:28
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Medier och journalistik --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2013-12-01, 13:36
Medlem
1.1s avatar
Han har säkert lagt bort den och beskyller andra för att vara tjuvar. Och det här är väl en typisk nyhet för Aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in