Jan Guillou har bestulits på sin "signeringspenna". Måhända räcker de uppgifter han lämnar om händelsen, för att Flashbacks detektiver ska kunna hjälpa honom att få den tillbaka?! Skippa gärna eventuellt gnäll om hans gärningar i övrigt. Jag citerar från PS-t i dagens Guillou-krönika i Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle17941153.ab
"Till den som i tisdags norpade min signeringspenna, en Montblanc roller ball med silverhuv, på Grand Hotel i Lund, rum 254, vill jag säga följande. Pennan är ett arbetsredskap, värdefull bara för mig. Lägg den i ett vadderat kuvert, använd Aftonbladets adress, skicka med namn och adress på Dig eller annan - och jag sänder tillbaka 2 000 kronor. En diskret och bra affär för båda parter."
Spontant känns det som att Guillou utpekar hotellets room service. Om någon som har kännedom om hotellets städrutiner, arbetslag m.m tar del av uppgifterna i citatet, så borde denne/denna kunna hjälpa till att ringa in en eventuell gärningsperson - och därmed pennan.
PS. Ja, jag är nybörjare här på Flashback. Det bara slog mig när jag läste Guillous krönika, att fb möjligen skulle vara sugna på att hjälpa till att skaka fram pennan. Och när jag inte hittade någon tråd om detta, så fick väl jag starta den. - Kanske har jag redan gjort nåt nybörjarfel, isåfall ber jag admin att plocka bort tråden. Jag är bl.a. osäker på i vilket forum jag skulle starta tråden. DS.