2013-11-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Förlåt mig men du är ju HELT OCH HÅLLET ute och cyckla om du värkligen tror att KJ skulle kunna dumpa VBs kvarlevor utan at lämna några tekniska bevis als.

Även en 90 % (eller fler) utomordentligt begåvade personer, med skills innom crime scene investigation, skulle inte ens kunna göra det.

Förhållanden, enligt frånvaro av teknisk bevis på fyndplats 1 & 2, är helt genuina och jag fatttar inte hur åklagarna lyckats dölja detta faktum, försvaret har "sovit i timmen" BIG TIME! försvaret skulle ha kallat inn ekspert-vittne från inn-eller utland som kunde vittna om att det är helt och aldelse omöjligt för en person som KJ att ha plaserat VBs kvarlevor på fyndplats 1 & 2 enligt frånvaro av teknisk bevis.

Vi får se vem som är HELT OCH HÅLLET ute och CYKLAR när väl KJ erkänner. Så du menar att nu har vi med en mastermind att göra? En som knappt finns. Ännu en gång gör du världens misstag och underskattar KJ. Jag fattar inte hur du kan göra detta utan att veta vem han är. Du går bara efter förutfattade meningar. Du tar in allting som är sagt om honom som passar in på hur du vill ha det och glömmer TOTALT ALLTING ANNAT.

Är man själv inrullad i en något heltäckande så borde man nog kunna fixa det som nu har hänt. För det har ju hänt. Det är vi båda överens om. Hon har ju inte gått dit själv. Och då tror jag nog mer på en som KJ som när han är intresserad av någonting går in för det till 100% än på en man som är aggressiv och bara måste dumpa resultatet av sin ilska.

Men vi får se... kan dock inte förstå hur du kan tycka att jag är ute och cyklar när du med största sannolikhet är den största cyklisten flashback någonsin sett cykla förbi.
Citera
2013-11-30, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var där det mesta av teskeden blod också hamnade. En kvinna av VB:s storlek innehåller drygt 4 - 5 liter blod (om jag minns rätt) - var hamnade resten?

EDIT. Ändrade den felaktiga blodmängden jag uppgav tidgare.

du menar det smetats på den listkant som går att komma åt från utifrån, och vid senare tillfälle följt med väskor etc in i bilen..? ja så kan det gått till, borde gå att testa. men såg det inte ut som att blodet var rakt på listen, inte på utsidan av den? och borde det inte hursomhelst finnas blod på luckans list också?
Citera
2013-11-30, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men han tog in allt detta i bagageutrymmet istället, för det var mindre risk att avsätta spår där menar du?

Nej, finns ingen logik i det här. Om han var smart nog att inte riskera blod eller andra spår i kupén så rimmar det illa med att ta den risken vad gäller skuffen.

Var eldade han upp det här då, ingen har hittat spår efter eldning vid fyndplatserna.

Han la det givetvis i sin fina backpack som han la i en säck som han la i bagaget. Han är inte dum den där KJ vettu!
Citera
2013-11-30, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Puttade han ut hundpulkan i strömvaken (som någon Kirunabo i tråden menade var det rätta sättet) så blev nog ungarna pulklösa efteråt...

En pulka är också ett smått genialt sätt att frakta kroppen i bakluckan och minimera risken för läckage. I princip ett helt tätt plasttråg som rymmer tre-fyra liter vätska. En udda - på gränsen till bisarr - men smart lösning på problemet, värdig KJs sätt att klura ut saker. Synd bara - om man tror på den här knäppa idén - att det blev lite blodspår på bakluckekanten när paketet skulle vältas ner i pulkan.

Kanske är jag den Kirunabo du hänsyftar till? Spelar ingen roll.

Men du verkar inte ha en aning om hur grund en pulka är? Eller hur den ser ut?

Den bär vare sig stor kropp eller volym vätska. Åtminstone inte dagens plastpulkor.
Citera
2013-11-30, 22:53
Medlem
Citat:
Så KJ har transporterat emballage, pulka, blodiga kläder, skor(kängor), handskar och kanske annat, i sitt bagageutrymme och från fyndplatserna till en annan plats, utan att avsätta mer spår i bilen än vad som känt är?
Då är vi där igen,hur har det gått till?? klart är i alla fall att det finns en
mordplats, en styckplats som kan vara densamma,men sen har någon form av transport
skett till fyndplats 1och 2 och hur han gjort med kläder,ombyten,förvaring vet vi inte.
Men i alla moment riskerar han att lämna spår efter sig,det måste finnas.
Citera
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Så KJ har transporterat emballage, pulka, blodiga kläder, skor(kängor), handskar och kanske annat, i sitt bagageutrymme och från fyndplatserna till en annan plats, utan att avsätta mer spår i bilen än vad som känt är?

Det troliga är nog att man använt två bilar vid transport av VB:s likdelar till fyndplatserna. Gissar att benen togs i KJ:s ryggsäck och torson inrullad i någonting som KAN vara duschdraperiet med tanke på att detta försvunnit - eller en mindre presenning, t ex från en marina. Finns användbara rep avsedda för den typen av presenningar om man föredrar att släpa torson i stället för bära denna en längre sträcka, med risk för blodbesudling ..
Citera
Medlem
Citat:
Vet man vad som fanns på tejpens klisteryta? Borde ju finnas t ex. hår, fingeravtryck eller annat på den. Hur fasen lyckades KJ applicera tejpen på VB utan att avsätta ett endast spår, jag förstår inte hur han bar sig åt?

Bra fråga.
Citera
2013-11-30, 22:54
Moderator
OYs avatar
KJ tog inte med sig sin mobil när han körde och hämtade VB, det framgår av listorna i FUP. KJ mobilrörelser säger inte ett skit om hans rörelser, han tog tydligen inte med sig sin mobil varhelst han förflyttade sig.
Citera
2013-11-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kanske någon med skägg som gick till KJ för att hälsa på honom eftersom den skäggige inte ville vara kvar på festen.

visst. i alla fall fanns det gått om folk i närheten som kunde stämt möte med VB eller stött på henne av en slump. självklart måste polisen ha tagit samtliga namn från den festen, kollat smstrafik mm!?
Citera
2013-11-30, 22:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hmnja, tycker ditt ergo här blir aningens förhastat; att tejpbitarna inte går att säkert koppla till KJ betyder ju inte att det inte kan ha varit KJ som placerade torson på fp2/att tejpen tillhör KJ.
KJ kan alltså ha lämnat spår, att sedan tejpen inte går att knyta till KJ är en annan sak.
Menar (självklart) inte att tejpen måste vara KJ:s men det går inte att utesluta.
Och oavsett vems tejpen är så måste den vara att betrakta som ett (tio) "tekniskt spår" (och visst; Foreigner påtalade att det inte fanns spår av KJ på fp2).
Ta inte i nu så du spyr. KJ kan ha lämnat hur mycket spår som helst, men inget har upptäckts. Tejpen är inget spår från KJ.
Citera
2013-11-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vidhåller att det är lite blod. Kolla här: http://img62.imageshack.us/img62/1821/kt42.jpg Övre bilden visar fotomontaget i FUP som är avsett att visa hur mycket blod det är, och undre bilden visar ca 2 dl blod på en resårbotten.

Här http://img15.imageshack.us/img15/229/bdu2.jpg visas fotomontaget igen på den övre bilden, och den undre visar hur fotomontaget skulle ha sett ut om det hade varit riktigt.

Hur mycket blod tror du att det är?

Det är dina teorier - många faktorer spelar in tror jag. Jag menar bara vad är uttalanden av de som är experter och som inte VILL att det ska vara på något speciellt sätt? Jag har inte hört att det är lite blod men kan ha fel. Jag hörde någonting om att kroppen har inte legat i bakluckan så att blodet har forslat ut men att det har läckt ut ur något emballage. Och ingenting om att det bara var liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite blod som vissa vill ha det till. Inte ens försvaret har ju gått efter detta utan advokaten menade väl till och med på att det är svårt att prata bort eller vad han nu sa. Men i vilket fall som helst kan jag ha fel. Ibland blandar man ihop trådsanningar med vad man läst i FUP. Så därför frågade jag lite så där snällt.
Citera
2013-11-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
I all respekt... du vet inte vad du pratar om, tror du värkligen att en pulka skulle kunna åstakomma TOTAL frånvaro av teknisk bevis från den (GM) som lämnat VBs kropp och ben på fyndplats 1 och 2 ???.

Det är förbluffande ofta som det inte går att säkra så mycket tekniska bevis, fast de kanske "borde" funnits. Hur som helst är det fruktlöst att diskutera bevis man tycker "borde" funnits, man får istället bygga sin bevisning på de spår som faktiskt kunnat säkras. Man kan utgå från att en klurig GM - och särskilt en som nördat in på CSI - vidtar ganska avancerade åtgärder för att inte lämna spår. Då får man vara glad över de missar han trots alla ansträngningar gör sig skyldig till: En blodsmear på en kasse, lite blodigt vatten som sugits upp i en handske, en rännil blod från en del av paketet som stack ut utanför PULKAN (om den nu var med), ett obetänksamt handsklöst handgrepp runt en av vristerna i mörkret och brådskan, etc etc. Det är vad vi har och får nöja oss med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in