Citat:
Precis, det är vad jag menar - möjligen något modifierat: att MB inte har utretts är överdrivet, men han har inte utretts ordentligt. Bland annat har inga utrymmen tillhöriga MB eller som denne kan ha tillgång till undersökts med samma noggrannhet som KJ:s motsvarigheter - eller faktiskt inte alls. Vilket spontant ger mig misstanke om att man helt inte VILL hitta avgörande teknisk bevisning hos just MB, en person som någon/några poliser troligen känner ganska väl och haft gott samarbete med, dvs den påtagligt summariska "utredningen" av MB KAN alltså bero på vänskaps- eller intressekorruption som därför verkat återhållande på undersökningsivern.
Om det jag skriver bara är taget ur luften återstår ju att se, men jag har sällan eller aldrig fel när jag har funderat en stund. Och slutsatsen jag landar i är att MB/AN på något sätt har med saken att göra. Involverade utan att vara direkt fysiskt inblandade, det är fullt möjligt - samt att KJ och bekanta till honom är inblandade, oavsett MB/AN är det. Frågan är ännu så länge vem som gjort vad. Men ramverket har jag klart för mig, bitarna finns även om vissa bitar ännu inte har några nämn. Frågan är då vad det färdiglagda pusslet kommer att föreställa.
Edit: Tar tillbaka "imbecill" - ett onödigt övertramp, ber om ursäkt för det.
Om det jag skriver bara är taget ur luften återstår ju att se, men jag har sällan eller aldrig fel när jag har funderat en stund. Och slutsatsen jag landar i är att MB/AN på något sätt har med saken att göra. Involverade utan att vara direkt fysiskt inblandade, det är fullt möjligt - samt att KJ och bekanta till honom är inblandade, oavsett MB/AN är det. Frågan är ännu så länge vem som gjort vad. Men ramverket har jag klart för mig, bitarna finns även om vissa bitar ännu inte har några nämn. Frågan är då vad det färdiglagda pusslet kommer att föreställa.
Edit: Tar tillbaka "imbecill" - ett onödigt övertramp, ber om ursäkt för det.
Det är ytterst beklagligt med en sådan undermålig förundersökning. Som ju i efterhand kan vara svår att rätta till. Hade den skötts korrekt hade dessa frågetecknen inte funnits, ej heller hade någon behövt "hängas ut".
Ansvaret ligger naturligtvis på den/de som haft huvudansvaret för utredningen.
Om jag jämför med perrongmordet i Umeå tidigt i somras jobbade man med flera parallella misstänkta samtidigt, och när GM som den fjärde person häktades och sedermera åtalades hade man visserligen mordplats men inget vapen. Inga vittnen till vem som var förövaren. GM och VB kände inte varandra. Alla BO kände/varit med kartlades.
Polisen arbetade systematiskt vidare. Malde på - på bred front.
Enligt LGW berömvärt och helt enligt regelboken. Inte många som passerar hans nålsöga.
Tro mig. Detta ärende kommer att granskas noga. Det är för många frågetecken som är utan svar.
Har LGW väl fått nys på ett korn, så kommer det att drivas vidare.
Poliser som missköter sitt jobb granskar han med Stort Förstoringsglas.
Senast redigerad av Remark 2013-12-07 kl. 22:01.
Senast redigerad av Remark 2013-12-07 kl. 22:01.
Skitsnack med andra ord