Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Fattar inte varför nån fest hos några människor utan känd närmare koppling till vare sig kj eller vb plötsligt tilldrar sig intresse. Varför skulle de gått dit? Hon kommer till honom iförd mysdress för att plugga och hade sagt att hon skulle äta middag hemma sen. Är någon av personerna på festen känd våldsverkare eller sexbrottsling? Borde polisen kartlagt alla fester och kompiskvällar i grannskapet kanske?
Detta känns bara som ett försök att hålla lite liv i tråden.
Angående avsaknad av blod i kupen så har jag aldrig förstått varför det skulle vara så märkligt eller osannolikt. Kj emballerade liket i ryggsäcken och tvättade sig sen, bytte kanske också kläder. Har han inte haft ryggsäcken mot kroppen, utan snarare släpat den in och ut ur bagaget så blir det så klart inga besudlingar nån annanstans i bilen.
Är KJ en känd våldsverkare eller sexbrottsling? Det där argumentet är inte värdigt dig MrFold, du kan bättre.
Ja, varför skulle polisen inte göra det? Klart intressant med tanke på att KJ lägenhet inte har kunnat bevisas vara brottsplatsen. Då tycker jag att andra bostäder inom samma täckningsområde(mobilmast, vinkel) och som har en koppling till KJ/VB är intressanta. Det har jag sagt förut vid upprepade tillfällen, men jag tycks ha varit ensam om att se en möjlig förklaring i det här, tills nu.
Det behöver inte vara så att KJ/VB var på festen, men någon från festen kan ha tagit sig hem till KJ, eller stött på VB eller både VB/KJ när VB var på väg hemåt. Bör ha passerat festen eller närområdet.