2013-11-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ja plast och emballage är ovanligt. Klart det måste ha varit denna plast eller möjligtvis ett duschdraperi. Både plast och duschdraperier är halkiga material och svåra att få grepp om. Nej.
Det kan ha varit både och,plast invändigt för skydd mot blod och ett lakan
eller en säck utanpå och eventuellt ryggsäcken för transport.
Citera
2013-11-30, 21:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Fattar inte varför nån fest hos några människor utan känd närmare koppling till vare sig kj eller vb plötsligt tilldrar sig intresse. Varför skulle de gått dit? Hon kommer till honom iförd mysdress för att plugga och hade sagt att hon skulle äta middag hemma sen. Är någon av personerna på festen känd våldsverkare eller sexbrottsling? Borde polisen kartlagt alla fester och kompiskvällar i grannskapet kanske?

Detta känns bara som ett försök att hålla lite liv i tråden.

Angående avsaknad av blod i kupen så har jag aldrig förstått varför det skulle vara så märkligt eller osannolikt. Kj emballerade liket i ryggsäcken och tvättade sig sen, bytte kanske också kläder. Har han inte haft ryggsäcken mot kroppen, utan snarare släpat den in och ut ur bagaget så blir det så klart inga besudlingar nån annanstans i bilen.

Är KJ en känd våldsverkare eller sexbrottsling? Det där argumentet är inte värdigt dig MrFold, du kan bättre.

Ja, varför skulle polisen inte göra det? Klart intressant med tanke på att KJ lägenhet inte har kunnat bevisas vara brottsplatsen. Då tycker jag att andra bostäder inom samma täckningsområde(mobilmast, vinkel) och som har en koppling till KJ/VB är intressanta. Det har jag sagt förut vid upprepade tillfällen, men jag tycks ha varit ensam om att se en möjlig förklaring i det här, tills nu.

Det behöver inte vara så att KJ/VB var på festen, men någon från festen kan ha tagit sig hem till KJ, eller stött på VB eller både VB/KJ när VB var på väg hemåt. Bör ha passerat festen eller närområdet.
Citera
2013-11-30, 21:54
Medlem
MBoudines avatar
Återkommer till rättsmedicins undersökning. Hittades tecken på att Vbs könsorgan utnyttjats efter att hon avlidit - nekrofili ?
Citera
2013-11-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns inga uppgifter om blod, kring hennes kroppsdelar - torso eller ben. Snarast tvärtom.

Blod uppkommer däremot när rättsläkaren vänder kroppen från ryggläge till framstupa magläge. DÅ rinner blodet ut från en lungsäck.

Det talar - enligt mig - mot att hon transporterats hit eller dit, vare sig in och ut ur baklucka, ryggsäck eller andra sätt.

Jag tror hon förflyttats i horisontellt läge. Och utplacerats på fyndplatsen. Som inte är vare sig mord- eller styckplats.

Det verkar logiskt för mig.
Är det inte utredningens starkaste bevis att hon eller delar har varit i bakluckan.
Citera
2013-11-30, 21:55
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Det är sådana frågor som är intressanta,ett tufft jobb javisst,men nu var kroppen delad
och lite lättare,men i halvmörker och kyla..ja hur kom kroppen dit??
Och utan att det finns spår i Sonatans kupé. Det är betydligt lättare om de var två och kanske tom använde två bilar. Den som gjorde det tyngsta jobbet var kollegan. KJ hade svårt att hjälpa till vid detta moment. Fp2 var placerat i en rågång.. Gropen är liten och det går en liten stig mitt i rågången. Fp2 var inte den tänkta platsen och VBs torso hade nog inte varit där speciellt många dagar.
Citera
2013-11-30, 21:57
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Om KJ är den skyldige hur bar han torsot till fp2 utan att få blod eller annat på sina kläder om han transporterat torsot i bakluckan till gula huset? Det är ont om tvättmöjligheter vid gula huset.

Ja, och ennu mer mystiskt hur bar KJ sig åt att, och plasera torsot på fp2 utan att lämna ETT ENDA tekniskt spår, varken på BVs kropp ELLER på/i själva fyndplatsen???

INGEN DNA
INGEA fingervatryck
INGA fiber
INGA hår
INGA skoavtryk
INGA bilhjulspår från hans bil

INGENTING!!!
Senast redigerad av Theforeigner 2013-11-30 kl. 22:03.
Citera
2013-11-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Återkommer till rättsmedicins undersökning. Hittades tecken på att Vbs könsorgan utnyttjats efter att hon avlidit - nekrofili ?

Nej. Okänt för mig.
Citera
2013-11-30, 22:01
Medlem
Peckinpahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Nej. Läs rättsmedicins undersökning i FUP istället för att komma med bissara inlägg!!
Citera
2013-11-30, 22:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej. Okänt för mig.

Vill minnas att jag nånstans i tråden läst om en bekant(?) till KJ som eventuellt skulle ha den läggningen ..

Edit: Inga spår av sperma på eller i kroppen kan ju förklaras med att kondom har använts. En försiktighetsåtgärd.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-30 kl. 22:05.
Citera
2013-11-30, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja, och ennu mer mystiskt hur bar KJ sig åt att, och palserade, torsot på fp2 utan att lämna ETT ENDA tekniskt spår, varken på BVs kropp ELLER på/i själva fyndplatsen???

INGEN DNA
INGEA fingervatryck
INGA fiber
INGA hår
INGA skoavtryk

INGENTING!!!
Ja,det är märkligt oavsett gärningsman, nån droppe saliv eller
svett borde ha hamnat på kroppen eller fibrer från ett plagg
eller liknande,man har nog inte kollat alla möjligheter känns det som.
Citera
2013-11-30, 22:05
Medlem
Citat:
Om KJ är den skyldige hur bar han torsot till fp2 utan att få blod eller annat på sina kläder om han transporterat torsot i bakluckan till gula huset? Det är ont om tvättmöjligheter vid gula huset.

Hur vet du att han inte fått blod eller annat på sina kläder? Han kanske har varit smart att kolla sånt innan han satte sig i bilen igen. Han kanske har haft en regnrock eller nåt heltäckande över sig som han har kasserat så som han har kasserat många andra "bevis". När det gäller sånt tror jag inte han är dum.
Citera
2013-11-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja, och ennu mer mystiskt hur bar KJ sig åt att, och plasera torsot på fp2 utan att lämna ETT ENDA tekniskt spår, varken på BVs kropp ELLER på/i själva fyndplatsen???

INGEN DNA
INGEA fingervatryck
INGA fiber
INGA hår
INGA skoavtryk
INGA bilhjulspår från hans bil

INGENTING!!!

Nja, kanske inte riktigt ingenting; det fanns väl 10 bitar +1-tejp i VB:s hår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in