2013-11-30, 21:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Jag håller med dig.. förstår inte varför MB-skyldig eller oskyldig-verkar vara så tabu att diskutera! Visst fan verkar KJ vara skyldig, inget snack om saken.. men det är så många andra oskyldiga människor som diskuteras här i tråden, så jag tycker gott vi kan diskutera huruvida han har sylt på fingrarna eller ej.

KJ ÄR skyldig, no doubt about it. Men han är inte ensam.

M. Jo, det är besynnerligt att MB på något sätt har lyckats få frälsestatus. Odiskutabelt mordmotiv, inget alibi samt en förfördelad hustru som uttryckt sig minst sagt märkligt på facebook. Ändå är MB höjd över varje misstanke. Hur detta är möjligt är en gåta, det är obegripligt ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-30 kl. 21:22.
Citera
2013-11-30, 21:14
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
men om KJ eller VB dykt upp på festen finns det ju massa vittnen som gått samman och ljugit, låter osannolikt. dessutom ser denna vänkrets mer ut som nördar än mördare. om man ska gå på fördomar.
Kanske någon med skägg som gick till KJ för att hälsa på honom eftersom den skäggige inte ville vara kvar på festen.
Citera
2013-11-30, 21:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Om KJ är den skyldige hur bar han torsot till fp2 utan att få blod eller annat på sina kläder om han transporterat torsot i bakluckan till gula huset? Det är ont om tvättmöjligheter vid gula huset.

Tror inte han bar torsot, utan släpade det i nån sorts emballage.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-30 kl. 21:24.
Citera
2013-11-30, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Du menar även innan detta med VB hände?? Eller har det blivit efter? Du kanske skrivit om det innan men är det sant att han hade kniv och vapen med sig i skolan, hotade folk och att människor var rädda för honom? Känns även som hans familj var kuvad av honom, omedvetet. Kan det vara så?

Ja.
Citera
2013-11-30, 21:30
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tror inte han bar torsot, utan släpade det i nån sots emballage.
Nu var det tal om en ryggsäck. Ska han ha släpat ryggsäcken från gula huset till fp2? Det är iaf cirka 160m. Om han kört efter den lilla vägen bakom huset så måste det ha skett efter 15/5 eller vid någon av dagarna före eller efter. 4-7/5 var det garanterat delvis snö och is på denna lilla väg. Körde han in efter denna väg hade han nog 30 meter att dra VBs torso över stenar och i lätt uppförsbacke. Tja.
Citera
2013-11-30, 21:33
Medlem
Citat:
KJ ÄR skyldig, no doubt about it. Men han är inte ensam.

M. Jo, det är besynnerligt att MB på något sätt har lyckats få frälsestatus. Odiskutabelt mordmotiv, inget alibi samt en förfördelad hustru som uttryckt sig minst sagt märkligt på facebook. Ändå är MB höjd över varje misstanke. Hur detta är möjligt är en gåta, det är obegripligt ..

Behövs endast en cocktail av olika ingredienser t.ex. denna http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rning

Tar man på dom "glasögonen" och studerar/läser förhören och hans egna utsagor ...

Jag läste inte förhören med några glasögon alls. Men nu har det "kokat ihop" till min (nuvarande) uppfattning.

Men jag är inte sämre än att jag kan omvärdera det.
Citera
2013-11-30, 21:35
Medlem
Citat:
Plast hade han som skydd när han målade vapen och tejp.
Ett utmärkt material att slå in kroppen med.
Citera
2013-11-30, 21:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han har särskild postadress, c/o TE, B-vägen 10. Han är folkbokförd i Överluleå.

Vi har nu 3 männ, KM, MK och CS, som alla 3 tidligare diskuterats i förbindelse med VBs försvinnande/mord, och desutom har dessa "särskild postadress, c/o" på Batterivägen i Boden ca 100 meter från KJs bostad.

Hur kommer det sig???

Det märkliga är nämligen att dessa 3 männs "särskild postadress, c/o" är alla på OLIKA husnummer på Batterivägen OCH att ALLA adresser på Batterivägen är vanliga villor.

Jag kunde förstå det om det fanns någon sorts kommunal institution, post institution eller dylikt, men alla adresser ser ut som att vara privata hem.

Här är det 3 männ:

1.
Jannike*s pojkvänn:

KM
Batterivägen 1* (*=0)

2.
Mika*l Karlss*n, (*=e *=o) Målare /"Plåtmannen"

Batterivägen * (*=5)

(MK som det sagts "spårat ur" och hadde ett färskt ärr i pannan dagarna omkring/efter VB försvann .
Desutom åkte han dit för drograttfylla samma kväll/natt som VB försvinner.
Han är vänn med J*akim F*rssell *= o o vars syster TF bor Flottiljvägen 4 C, samma address som KJ)
Här är en del inlägg ang MK:

https://www.flashback.org/sp43660963

https://www.flashback.org/sp43668544

https://www.flashback.org/sp43668776

https://www.flashback.org/sp43679201

https://www.flashback.org/sp43682295

https://www.flashback.org/sp43927774

3.
Christi*n Selb*rg (*=a *=e)

CS som var förtjust i VB, och postade på hennes facebook den 4 Maj.

Batterivägen * (*=7 )

Någon som har en vettig förklaring på detta ???
Citera
2013-11-30, 21:42
Medlem
Citat:
Nu var det tal om en ryggsäck. Ska han ha släpat ryggsäcken från gula huset till fp2? Det är iaf cirka 160m. Om han kört efter den lilla vägen bakom huset så måste det ha skett efter 15/5 eller vid någon av dagarna före eller efter. 4-7/5 var det garanterat delvis snö och is på denna lilla väg. Körde han in efter denna väg hade han nog 30 meter att dra VBs torso över stenar och i lätt uppförsbacke. Tja.
Det är sådana frågor som är intressanta,ett tufft jobb javisst,men nu var kroppen delad
och lite lättare,men i halvmörker och kyla..ja hur kom kroppen dit??
Citera
2013-11-30, 21:43
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Plast hade han som skydd när han målade vapen och tejp.
Ett utmärkt material att slå in kroppen med.
Ja plast och emballage är ovanligt. Klart det måste ha varit denna plast eller möjligtvis ett duschdraperi. Både plast och duschdraperier är halkiga material och svåra att få grepp om. Nej.
Citera
2013-11-30, 21:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Han kanske bara hade benen i ryggsäcken ? Släpade torson i emballaget, vilket kan ha varit duschdraperiet ?
Citera
2013-11-30, 21:51
Medlem
Citat:

Finns inga uppgifter om blod, kring hennes kroppsdelar - torso eller ben. Snarast tvärtom.

Blod uppkommer däremot när rättsläkaren vänder kroppen från ryggläge till framstupa magläge. DÅ rinner blodet ut från en lungsäck.

Det talar - enligt mig - mot att hon transporterats hit eller dit, vare sig in och ut ur baklucka, ryggsäck eller andra sätt.

Jag tror hon förflyttats i horisontellt läge. Och utplacerats på fyndplatsen. Som inte är vare sig mord- eller styckplats.

Det verkar logiskt för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in