2013-11-29, 00:30
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Mundine var den första att stoppa Mosley nu tycker jag att han är värd att möta Pac , Cotto , Canelo eller varför inte Mayweather ingen av dom klara ju av det.

Men nu är ju Mosley så shot att det börjar bli obehagligt så det säger ju inte så mycket.

Lär varit grymt i England! Hur gör du för att få tag i plåtar?
Citera
2013-11-29, 14:11
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Mundine var den första att stoppa Mosley nu tycker jag att han är värd att möta Pac , Cotto , Canelo eller varför inte Mayweather ingen av dom klara ju av det.
Det var bra att Mosley valde att sluta på stolen istället för att fortsätta då hade han kunnat bli stoppad "ordentligt" så att säga. Tror det var i fjärde ronden där Mundine skadade honom illa, hur det där inte var en knockdown har jag svårt att se. Det är synd att se, Mosley har ju åkt ner tidigare men att se honom skadad sådär är inte en vanlig syn. Tycker det är tragiskt att Mosley, Toney, Jones Jr. får fortsätta boxas. Man förstår att de gör det för pengarna och för att det är kul men tycker de som ger ut boxningslicenser måste se till att hälsan kommer först.

Kul att läsa om din upplevelse i England! Måste se till att åka över nästa gång det är en storfight och vara på hugget när biljetterna släpps.

Groves alltså vilken lirare, det här klippet gav mig lite gåshud.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-11-29 kl. 14:13.
Citera
2013-11-29, 14:48
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Det var bra att Mosley valde att sluta på stolen istället för att fortsätta då hade han kunnat bli stoppad "ordentligt" så att säga. Tror det var i fjärde ronden där Mundine skadade honom illa, hur det där inte var en knockdown har jag svårt att se. Det är synd att se, Mosley har ju åkt ner tidigare men att se honom skadad sådär är inte en vanlig syn. Tycker det är tragiskt att Mosley, Toney, Jones Jr. får fortsätta boxas. Man förstår att de gör det för pengarna och för att det är kul men tycker de som ger ut boxningslicenser måste se till att hälsan kommer först.

Kul att läsa om din upplevelse i England! Måste se till att åka över nästa gång det är en storfight och vara på hugget när biljetterna släpps.

Groves alltså vilken lirare, det här klippet gav mig lite gåshud.

Haha ja jävlar vilken nice video. Speciellt det där med dubbelhöger. Sjukt bra fight som slutade med ett dåligt stoppage. Groves stod upp, hölls inte upp av repen eller något sånt. Tycker han måste få chansen att iallafall ta ett knä där.
Citera
2013-11-29, 16:29
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Jäklar vilken helg kunde inte tänka mig att vara på ett bättre ställe än Manchester i lördags.
Verkligen ovant att man träffar på folk på puben som gillar att tjöta boxning fan va gött,saknar man hemma.

Visste att Froch var omtyckt men var förvånad att Groves blev utbuad redan på invägningen.
Trodde som dom flesta andra man tjöta med att groves skulle göra bra ifrån sig i dom första ronderna men inte en chans att han slå Froch i golvet ,vilken chock det fick verkligen igång publiken.
Trist att matchen blev stoppad alldeles för tidigt.

Andra gången jag är i England för att kolla boxning första var Froch-Kessler men Manchester var bättre alla ville tjöta boxning.

Tyvärr såg det ut som Froch tappat mycket , viljan finns men va gammal han såg ut.
Alla krig har tagit styggt på han men jävlar vilken karriär han haft så många gånger folk inte trott på han men en då har han vunnit pga neandertalarhårdhet.

Han har inte uttalat sig om pension men ska han boxas något mer vill jag se han i mot jämn slitna Kessler.

Nej nej nej, vad menar du att Mundine gjort för att få förmånen att tjäna miljoner och chansen att vinna en titel mot nån av dessa? Stoppat Mosley? Mosley som gått 10 fighter på 6 år, 4-5-1 i dessa fighter. Mosley är ju 42 bast och slut som topp fighter. Och han stoppade väl inte honom, Mosley gav upp med ryggproblem såg jag. Mundine har tuggat på länge om att han ska få möta nåt av toppnamnen men vem har han slagit för att berättiga sin chans? Han slog Daniel Geale för ett antal år sen, annars är kanske en helshot Mosley hans största skalp. Kolla hans record, helt oimponerande. Han blev ju knockad av Garth Wood, Wood är ju en rugbyspelare! Och han var i golvet mot en fighter vid namn Crazy Kim. Går man i golvet och måste gå tiden ut mot en som heter Crazy Kim då ska man fan inte få boxa om titlar, punkt slut. Mundine blev ju dessutom dönitad av Sven Ottke! Jag såg fighten live, man garvade ju lite. Vad hade Ottke, typ 5 KOs på 40 fighter? Och han la ut Mundine för en full 10-räkning och mer därtill.
Mundine är en jävla pajas som är illa omtyckt i Australien och oväsentlig överallt annars. Med pissiga uttalanden om att han som muslim "aldrig kommer förlora mot en kristen man" och att WTC 9/11 var bra så vinner man inga fans. Mundines record är medelmåttig, det finns fighters som åstadkommit bra mkt mer som inte fått nåt stort break. Han har gått upp i klass två ggr, mot Ottke och mot Kessler och fått puts båda gånger. Han ska inte möta nån i toppen.

Kul att höra om Manchester, de har en hälsosam boxningskultur i England. Största intresset i Europa. Var du på nåt gym där å tränade?

Groves är störtskön. Visade mer klass innan fight än Froch, precis som han gjorde mot DeGale. Den gången höll man verkligen tummarna för att han skulle nita DeGale, nu gillade jag ju båda men det verkar vara dags för en ny kung på supermellan-tronen i UK. Kul med nytt fräscht blod.
Citera
2013-11-29, 17:12
Medlem
Godzilla3s avatar
Nu när vi är inne på brittiska boxare så har vi ju en intressant fight i helgen. Adonis Stevenson mot Tony Bellew. Har inte bra koll på Bellew, har sett någon enstaka fight med honom och det var inget som fastnade. Skulle verkligen uppskatta om någon kan säga några ord om hur han är som fighter och vilka fighter med honom man bör se för att förstå vad han "bring to the table" (finns ett liknande uttryck på svenska?).

Sen har vi ju Kovalev mot Sillakh. Sillakh har jag inte heller sett mycket av men det lilla jag sett så är han en lång fighter, ganska skillad och har redskapen men verkar sakna en bra haka. Blev knockad mot en före detta kickboxare i Denis Grachev, Grachev som tidigare i år blev knockad i första ronden mot Edwin Rodriguez. Många har satt en skrällvarning på Sillakh men jag vettefan alltså, man måste kunna ta ett slag mot Kovalev. Jag vet att Kovalev har haft problem mot Boone t.ex. som utboxade honom stundtals. Positivt är väl att Sillakh har ganska hyfsad slagstyrka han själv så Kovalev får vara försiktig att inte gå in i hans slag.
Citera
2013-11-29, 19:43
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Nej nej nej, vad menar du att Mundine gjort för att få förmånen att tjäna miljoner och chansen att vinna en titel mot nån av dessa? Stoppat Mosley? Mosley som gått 10 fighter på 6 år, 4-5-1 i dessa fighter. Mosley är ju 42 bast och slut som topp fighter. Och han stoppade väl inte honom, Mosley gav upp med ryggproblem såg jag. Mundine har tuggat på länge om att han ska få möta nåt av toppnamnen men vem har han slagit för att berättiga sin chans? Han slog Daniel Geale för ett antal år sen, annars är kanske en helshot Mosley hans största skalp. Kolla hans record, helt oimponerande. Han blev ju knockad av Garth Wood, Wood är ju en rugbyspelare! Och han var i golvet mot en fighter vid namn Crazy Kim. Går man i golvet och måste gå tiden ut mot en som heter Crazy Kim då ska man fan inte få boxa om titlar, punkt slut. Mundine blev ju dessutom dönitad av Sven Ottke! Jag såg fighten live, man garvade ju lite. Vad hade Ottke, typ 5 KOs på 40 fighter? Och han la ut Mundine för en full 10-räkning och mer därtill.

Ha ha ha …du verkar inte ha varit på gott humör när du skrev det där. Alla vet ju att du normalt är mycket kunnig men när det gäller Mundine så är nog inte dina kunskaper de bästa. Visst är Mosley för gammal, och Mundine har förlorat mot Garth Wood som nästan helt saknar boxningsteknik. Wood fick helt enkelt in en lyckoträff. Crazy Kim var en Japan som Mundine inte knockade, men han vann 8 ronder av tio möjliga. När du såg Mundine förlora mot Sven Ottke så hade Mundine boxats i ett år. Mundine började boxas vid 25 års ålder. Han hade visserligen 4 amatörmatcher som 17-åring, men det var inget seriöst. Från 18-25 års ålder var han professionell rugbyspelare(League). Rugby är Australiens populäraste sport, men föräldrar förbjuder ofta sina barn att spela rugby eftersom tacklingarna liknar ishockeytacklingar men med skillnaden att de inte har några skydd. Spelarna är välbetalda men många spelare klarar bara av att spela några få säsonger p.g.a. att kroppen bryts ner av alla brutala skador. Men Mundine var inte skadad när han avbröt sin rugbykarriär. Att han avbröt sin karriär var en skandal som det skrevs mycket om i Australisk media eftersom Mundine var den högst betalda rugbyspelaren.

Citat:
Mundine är en jävla pajas som är illa omtyckt i Australien och oväsentlig överallt annars.

Mundine är en av Australiens främsta idrottsmän genom alla tider, och han är därför beundrad och respekterad av de flesta. Och detta i en nation som normalt tar över 40 medaljer i sommarolympiader, och där idrott nästan är religion. När Mundine som 25-åring skrev sina memoarer om sitt framgångsrika idrottsliv så använde han titeln “The Man”. När han senare skulle bevisa sin fysiska överlägsenhet genom att skapa sig en andra sportskarriär inom en annan idrott så fick han smeknamnet “The Man”. Men alla rugbyfans kallar honom “Choc”.

Mundins rugbysmeknamn är något rasistiskt och hans erfarenheter från rugbytiden ledde till att han blev en av Australiens främsta aktivister mot rasism, ofta öppet kritiserande till höger och vänster i media. Media älskar Mundine för han verkar ha åsikter om allt, och han är inte rädd för att uttrycka dem. Mundine är den mest kände förespråkaren för urinvånarna och deras kultur, i Australien.

Citat:
Med pissiga uttalanden om att han som muslim "aldrig kommer förlora mot en kristen man" och att WTC 9/11 var bra så vinner man inga fans. Mundines record är medelmåttig, det finns fighters som åstadkommit bra mkt mer som inte fått nåt stort break.

Det finns kilometer av uttalanden från Mundine i media, många lika kontroversiella som de Zlatan gjort i svenska medier. Huvudanledningen till att Mundine metsadels har boxats i Australien är hans stora popularitet. När han exempelvis mötte Danny Green 2006 så var det över 40.000 på läktarna och Mundine tjänade över 6 miljoner US-dollar på en enda match. Jag tror att i stort sett alla Mundines matcher har sänts i Australisk TV p.g.a. det stora intresset.

Citat:
Han har gått upp i klass två ggr, mot Ottke och mot Kessler och fått puts båda gånger. Han ska inte möta nån i toppen.
Mundine var relativt biffig från rugbytiden, men han har senare gått ner i viktklasser. Han startade vid 168lbs men har alltså de senaste åren boxats vid 160 och 154lbs. Det verkar som att Mundine har störst potential vid 154lbs eftersom han verkar kunna knocka sina motståndare ganska lätt där.

Det som kanske överraskade många i hans match mot Mosley var att Mundines slag var betydligt snabbare. En annan överraskning var att Mosleys hårdaste slag inte berörde Mundine det minsta, medan nästan varje slag från Mundine fick Mosleys ben att börja vika sig.

Men 154lbs är kanske den viktklass med hårdast konkurrens för tillfället. Mundine skulle mött Austin Trout innan hans match mot Canelo, men förhandlingarna misslyckades. Alla vill möta Cotto, men både Martinez och Canelo står nog före i tur.

Martinez mot Mundine i Macao borde vara ett relativt bra alternativ, tycker jag, om nu Canelo lyckas få hem matchen mot Cotto i Mars.

.
Citera
2013-11-29, 21:50
Medlem
tatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Men nu är ju Mosley så shot att det börjar bli obehagligt så det säger ju inte så mycket.

Lär varit grymt i England! Hur gör du för att få tag i plåtar?
Biljetter köpte vi båda gångerna av dubble8tickets 1200k st grymma platser långsida mitten på första däck.
Angående Mosley så var jag ironisk klarar inte av att se han boxas sedan han fick så in i helvete med stryk av Canelo.

Tränade själv det gjorde jag inte blir inte mycket mer än säcken som jag hänger upp i garaget numera , vart på gym tre gånger i år , hus ungar och jobb tar tid.

Groves kanske det blir att man åker och kollar på nästa gång.

De geale vilket mongo han var när han innan han skulle möta Groves minns någon intervju han betedde sig som någon mobbare i 13års åldern

Samma med Froch han flippa ju ur i senaste matchen i mot kessler också skulle döa han och liknande trams.
Senast redigerad av tatan 2013-11-29 kl. 22:11. Anledning: skrev inlägg 1900
Citera
2013-11-30, 09:28
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palehead
Ha ha ha …du verkar inte ha varit på gott humör när du skrev det där. Alla vet ju att du normalt är mycket kunnig men när det gäller Mundine så är nog inte dina kunskaper de bästa. Visst är Mosley för gammal, och Mundine har förlorat mot Garth Wood som nästan helt saknar boxningsteknik. Wood fick helt enkelt in en lyckoträff. Crazy Kim var en Japan som Mundine inte knockade, men han vann 8 ronder av tio möjliga. När du såg Mundine förlora mot Sven Ottke så hade Mundine boxats i ett år. Mundine började boxas vid 25 års ålder. Han hade visserligen 4 amatörmatcher som 17-åring, men det var inget seriöst. Från 18-25 års ålder var han professionell rugbyspelare(League). Rugby är Australiens populäraste sport, men föräldrar förbjuder ofta sina barn att spela rugby eftersom tacklingarna liknar ishockeytacklingar men med skillnaden att de inte har några skydd. Spelarna är välbetalda men många spelare klarar bara av att spela några få säsonger p.g.a. att kroppen bryts ner av alla brutala skador. Men Mundine var inte skadad när han avbröt sin rugbykarriär. Att han avbröt sin karriär var en skandal som det skrevs mycket om i Australisk media eftersom Mundine var den högst betalda rugbyspelaren.

Mundine är en av Australiens främsta idrottsmän genom alla tider, och han är därför beundrad och respekterad av de flesta. Och detta i en nation som normalt tar över 40 medaljer i sommarolympiader, och där idrott nästan är religion. När Mundine som 25-åring skrev sina memoarer om sitt framgångsrika idrottsliv så använde han titeln “The Man”. När han senare skulle bevisa sin fysiska överlägsenhet genom att skapa sig en andra sportskarriär inom en annan idrott så fick han smeknamnet “The Man”. Men alla rugbyfans kallar honom “Choc”.

Mundins rugbysmeknamn är något rasistiskt och hans erfarenheter från rugbytiden ledde till att han blev en av Australiens främsta aktivister mot rasism, ofta öppet kritiserande till höger och vänster i media. Media älskar Mundine för han verkar ha åsikter om allt, och han är inte rädd för att uttrycka dem. Mundine är den mest kände förespråkaren för urinvånarna och deras kultur, i Australien.

Det finns kilometer av uttalanden från Mundine i media, många lika kontroversiella som de Zlatan gjort i svenska medier. Huvudanledningen till att Mundine metsadels har boxats i Australien är hans stora popularitet. När han exempelvis mötte Danny Green 2006 så var det över 40.000 på läktarna och Mundine tjänade över 6 miljoner US-dollar på en enda match. Jag tror att i stort sett alla Mundines matcher har sänts i Australisk TV p.g.a. det stora intresset.

Mundine var relativt biffig från rugbytiden, men han har senare gått ner i viktklasser. Han startade vid 168lbs men har alltså de senaste åren boxats vid 160 och 154lbs. Det verkar som att Mundine har störst potential vid 154lbs eftersom han verkar kunna knocka sina motståndare ganska lätt där.

Det som kanske överraskade många i hans match mot Mosley var att Mundines slag var betydligt snabbare. En annan överraskning var att Mosleys hårdaste slag inte berörde Mundine det minsta, medan nästan varje slag från Mundine fick Mosleys ben att börja vika sig.

Men 154lbs är kanske den viktklass med hårdast konkurrens för tillfället. Mundine skulle mött Austin Trout innan hans match mot Canelo, men förhandlingarna misslyckades. Alla vill möta Cotto, men både Martinez och Canelo står nog före i tur.

Martinez mot Mundine i Macao borde vara ett relativt bra alternativ, tycker jag, om nu Canelo lyckas få hem matchen mot Cotto i Mars.

.
Jo jag vart väl lite hetsig där, he he. Men bara tanken på att Mundine skulle få chansen mot nån i toppen gör mig lite sne.
Tror nog jag har hyfsad koll på Mundine ändå. Självklart visste jag att han var rugbyspelare innan boxningen, det var ju mkt snack om det då vid Ottke-fighten. Han var grön i ringen, men det var ju inte så att han aldrig tränat tidigare. Som du sa, en liten amatörkarriär då och sedan sades det då att han alltid tränat boxning under hela sin rugbykarriär, hans far är ju en av Australiens främsta fighters genom tiderna, Tony Mundine Sr. Så det är fortfarande klent att bli nitad av Ottke.

Att Mundine är en mediaälskling behöver ju inte betyda att han är populär bland allmänheten. Han är tacksam att skriva om och skapar rubriker, då är han bra för media. Att han är illa omtyckt har jag grundat på det australiska fans skrivit på olika boxningsforum genom åren när man varit inne å chattat. Att hans fighter dragit mkt publik kan ju bero på motståndarna, Danny Green tex är ju en fighter med många fans i hemlandet.

Och självklart vet jag att han gått ner i viktklass. Med gå upp i klass menade jag klassen på motståndet, hur bra de är. Han har mött två A-boxare i hela sin långa karriär, fått stryk båda gånger. Plus stryk mot några B-klass boxare och även C-klass.

Så vi är inte riktigt överens om Mundines storhet ser jag, och det är ju helt ok. Men nu vill jag ha ett svar av dig; vad har Mundine enligt din åsikt gjort för att förtjäna en chans mot Floyd, Cotto å co? Vem har han slagit? När i sin karriär har han legat på en konsekvent hög nivå och slagit bra fighters?

Citat:
Biljetter köpte vi båda gångerna av dubble8tickets 1200k st grymma platser långsida mitten på första däck.
Angående Mosley så var jag ironisk klarar inte av att se han boxas sedan han fick så in i helvete med stryk av Canelo.

Tränade själv det gjorde jag inte blir inte mycket mer än säcken som jag hänger upp i garaget numera , vart på gym tre gånger i år , hus ungar och jobb tar tid.

Groves kanske det blir att man åker och kollar på nästa gång.

De geale vilket mongo han var när han innan han skulle möta Groves minns någon intervju han betedde sig som någon mobbare i 13års åldern

Samma med Froch han flippa ju ur i senaste matchen i mot kessler också skulle döa han och liknande trams.
Ok, ironin uppfattad. Men försök hinna gå på nåt gym nästa gång du drar iväg, det är alltid en upplevelse. Man lär känna mkt sjysst folk och ibland träffar man fighters man sett fightas på TV. Hus, ungar och jobb är ingen ursäkt. Sånt får man prioritera bort, he he. Närå, jag vet hur det är. Fast jag reser jävligt mkt ändå, man får passa på nu när liltösen blivit stor.

Håller med om DeGale där, man lackade ur bara man såg honom. Ruggigt störig.

Citat:
Nu när vi är inne på brittiska boxare så har vi ju en intressant fight i helgen. Adonis Stevenson mot Tony Bellew. Har inte bra koll på Bellew, har sett någon enstaka fight med honom och det var inget som fastnade. Skulle verkligen uppskatta om någon kan säga några ord om hur han är som fighter och vilka fighter med honom man bör se för att förstå vad han "bring to the table" (finns ett liknande uttryck på svenska?).

Sen har vi ju Kovalev mot Sillakh. Sillakh har jag inte heller sett mycket av men det lilla jag sett så är han en lång fighter, ganska skillad och har redskapen men verkar sakna en bra haka. Blev knockad mot en före detta kickboxare i Denis Grachev, Grachev som tidigare i år blev knockad i första ronden mot Edwin Rodriguez. Många har satt en skrällvarning på Sillakh men jag vettefan alltså, man måste kunna ta ett slag mot Kovalev. Jag vet att Kovalev har haft problem mot Boone t.ex. som utboxade honom stundtals. Positivt är väl att Sillakh har ganska hyfsad slagstyrka han själv så Kovalev får vara försiktig att inte gå in i hans slag.
Bellew är tuff och slår hårt, men är lite ensidig. Ingen jättestor variation i boxningen. Inte så väldigt rörlig och atletisk heller, kan tänka mig att han blir stående "squared up" framför Stevenson lite för enkelt ibland. Men håller tummarna för honom! En Liverpool snubbe med stökigt förflutet, jobbade som dörrvakt i unga år. Hade ett riktigt hatmöte mot Cleverly för ett par år sen.

Ismayl Sillakh "The black russian" var ett av de största löftena inom boxningen fram till sin förlust. Det snackades mycket om honom "på insidan" av gamet, han var nästa stora grej. Men så kom knocken då och allt stannade. Oscar Ahlin sparrade honom när han var i LA på Wild Card (Oscar hade Roach i hörnan!) och jag minns att Oscar sa att han var förvånad över hur enkelt han hade det mot honom.
Kovalev är en jobbig jävel. Komme in mot dig i attack-mode hela tiden och bombar med raka slag. Det blir tufft för Sillakh!
Citera
2013-11-30, 12:22
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Jo jag vart väl lite hetsig där, he he. Men bara tanken på att Mundine skulle få chansen mot nån i toppen gör mig lite sne.
Tror nog jag har hyfsad koll på Mundine ändå. Självklart visste jag att han var rugbyspelare innan boxningen, det var ju mkt snack om det då vid Ottke-fighten. Han var grön i ringen, men det var ju inte så att han aldrig tränat tidigare. Som du sa, en liten amatörkarriär då och sedan sades det då att han alltid tränat boxning under hela sin rugbykarriär, hans far är ju en av Australiens främsta fighters genom tiderna, Tony Mundine Sr. Så det är fortfarande klent att bli nitad av Ottke.
Nja, Mundine ledde på poäng när Ottke fick in ett slag mot Mundins tinning. Alla kan bli knockade av ett slag mot tinningen. Din favorit Roy Jones blev exempelvis knockad i första ronden mot Danny Green, efter ett slag mot tinningen.
Här är ett kort klipp då Mundine spelade rugby.
http://www.youtube.com/watch?v=HcGqD_1NDtA

…Rugby League är en otroligt populär sport med 50.000-80.000 åskådare på de flesta matcher varje vecka. Här är ännu ett kort klipp där Mundine i klippets mitt visar sin snabbhet.
http://www.youtube.com/watch?v=oMALVkgxjIc

Citat:
Att Mundine är en mediaälskling behöver ju inte betyda att han är populär bland allmänheten. Han är tacksam att skriva om och skapar rubriker, då är han bra för media. Att han är illa omtyckt har jag grundat på det australiska fans skrivit på olika boxningsforum genom åren när man varit inne å chattat. Att hans fighter dragit mkt publik kan ju bero på motståndarna, Danny Green tex är ju en fighter med många fans i hemlandet.
Danny Green har aldrig varit lika bra som Mundine. När de möttes så vann också Mundine mycket lätt. Mundine gör många kontroversiella uttalanden och många retar sig på det, på liknande sätt som många brukade reta sig på Zlatans uttalanden. Zlatan var också hatad av många svenska fans tills för ett par år sedan.

Citat:
Och självklart vet jag att han gått ner i viktklass. Med gå upp i klass menade jag klassen på motståndet, hur bra de är. Han har mött två A-boxare i hela sin långa karriär, fått stryk båda gånger. Plus stryk mot några B-klass boxare och även C-klass.
Jag tror att problemet är att du inte sett honom boxas. Visst förlorade han mot Kessler men han gav Kessler den svåraste fighten tills han mötte Calzaghe. Vid Kessler-fighten hade Mundine bara boxats i fem år, och var helt enkelt inte tillräckligt erfaren i ringen.

Mundine hade därefter fem vinster i titelmatcher vid supermellanvikt, och rankades tillsammans med Bute som topp5 vid supermellanvikt, men båda sågs som något sämre än Kessler och Calzaghe. När super-six sattes samman så lämnades Mundine och Bute utanför, trots att de då var rankade som nummer två respektive tre vid supermellanvikt. Mundine gick då ner i vikt till Mellanvikt och besegrade Daniel Geale i en titelmatch om IBOs bälte. Men målet var inte mellanvikt utan lätt-mellanvikt där exempelvis Mayweather boxas ibland, så Mundine gick ner ytterligare i vikt till lätt-mellanvikt.

Under sina förhandlingar med lätt-mellenviktboxare i nord- och latin-amerika tog Mundine några uppvisningsmatcher, och en skedde med Garth Wood vid mellanvikt eftersom Mundine inte var i bästa form då. Det var då han förlorade ännu en match då Wood fick in en lyckoträff i femte ronden. Detta fördröjde Mundines nordamerikaplaner eftersom han var tvingad att möta Wood igen, för att revanschera sin förlust. Därefter besegrade Mundine Canelos bror för att få rätt att möta Austin Trout som då hade WBAs lättmellanviktsbälte. Men förhandlingarna misslyckades och Mundine mötte istället Bronco McKart, medan Trout mötte Miguel Cotto. Mundine hävdade efteråt att matchen mot McKart var en bättre och värdefullare match än mot Trout!? …mycket underligt.

Därefter kom erbjudande från Mosley att möta honom vid lätt-mellanvikt, men Mundine valde istället ett erbjudande från Geale, som ville revanschera sin enda förlust. Eftersom den matchen gav mycket mer pengar och en chans att vinna Geals mellanviktsbälten vid WBA och IBF, så tog Mundine den matchen. Geale var emellertid betydligt bättre förberedd, och han vann relativt lätt på poäng.

Citat:
Så vi är inte riktigt överens om Mundines storhet ser jag, och det är ju helt ok. Men nu vill jag ha ett svar av dig; vad har Mundine enligt din åsikt gjort för att förtjäna en chans mot Floyd, Cotto å co? Vem har han slagit? När i sin karriär har han legat på en konsekvent hög nivå och slagit bra fighters?
När Mundine boxades vid supermellanvikt så var han efter Kessler-fighten hela tiden rankad topp5. Han lämnades utanför super-six eftersom det handlade om USAs talanger mot Sauerlands europeiska mästare. Därefter ville Mundine ner till lätt-mellanvikt, men de matcher han tog vid mellanvikt på väg dit ner var inte alltid lika välplanerade. Han lyckades dock hålla ett bälte under en tid, vid mellanvikt.

Vid lätt-mellanvikt har Mundine en helt annan potential eftersom hans power plötsligt är betydligt starkare, relativt sett, samtidigt som han verkar kunna ta mycket tyngre slag från lätt-mellanviktare. Mundines snabbhet är fortfarande relativt god, och hans räckvidd blir helt plötsligt ett mycket starkare vapen.

Mundine – Cotto i Australien skulle inte ge Cotto 10 miljoner US-dollar, men åtminstone hälften, tror jag, vilket inte är fy skam. Canelo har emellertid erbjudit Cotto 10 miljoner för fight i USA och Martinez har erbjudit ännu mer för fight i Macau, så Mundine får nog vänta ett tag.

Citat:
Ismayl Sillakh "The black russian" var ett av de största löftena inom boxningen fram till sin förlust. Det snackades mycket om honom "på insidan" av gamet, han var nästa stora grej. Men så kom knocken då och allt stannade. Oscar Ahlin sparrade honom när han var i LA på Wild Card (Oscar hade Roach i hörnan!) och jag minns att Oscar sa att han var förvånad över hur enkelt han hade det mot honom.
Om jag inte missminner mig så förlorade Badou Jack i flera stora turneringar mot Ismayl Sillakh, som amatör. Han har dessutom ganska bra krydda i sin väster- och högerkrok.

Citat:
Kovalev är en jobbig jävel. Komme in mot dig i attack-mode hela tiden och bombar med raka slag. Det blir tufft för Sillakh!
Det är få boxare som överlever mer än fem ronder mot Kovalev, och när jag skriver “överlever” så menar jag bokstavligt.

.
Citera
2013-11-30, 18:28
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Det är just på grund av detta jag har jävligt svårt för Rios. Tycker bara han ska göra en sån jävla grej av att han tycker det är kul att bli träffad, och att han är en sån "warrior". Han är en sån otrolig one-trick pony. Det är klart att det är enkelt för Pacquiao att vinna den här fighten när han bara springer efter honom med händerna klistrade mot tinningarna och lipar. Istället kanske han skulle öva lite fotarbete, lite kvickhet och explosivitet. Han har två raka förluster nu. Vad är hans nästa steg? Vi får se hur det går för Garcias - enligt honom själv oslagbara team han byggt upp. Jag tror vi får se rubber matchen mellan Alvarado och Rios härnäst.
Svarar lite sent på det här inlägget men håller helt med det du skrev. När man ler o lipar efter varenda slag man blir träffad med som han gjorde mot Pacman gör det hela bara så uppenbart att man blir träffad hårt, det blir som en upprepad procedur som är lika illa som att visa att man är skadad efter man blivit träffad - motståndaren ser det som något positivt för då vet han att sitt slag har en effekt. Mayweather gör ju också det ibland men där känner jag att det är mer positivt för det händer inte ofta. När Mayweather ler o skakar på huvudet så är det vid det sällsynta tillfället någon träffar honom rent. Och tänk vad frustrerande för motståndaren som äntligen landar rent och sen i respons får ett leende och en huvudskakning.

Jag tror Kellerman o HBO:s fascination med att Rios "gillar" att bli träffad har påverkat Rios ganska mycket och nu ser han det som något positivt? Tycker det är synd för det är verkligen inte vad boxning handlar om, snarare motsatsen.
Citera
2013-11-30, 18:42
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Svarar lite sent på det här inlägget men håller helt med det du skrev. När man ler o lipar efter varenda slag man blir träffad med som han gjorde mot Pacman gör det hela bara så uppenbart att man blir träffad hårt, det blir som en upprepad procedur som är lika illa som att visa att man är skadad efter man blivit träffad - motståndaren ser det som något positivt för då vet han att sitt slag har en effekt. Mayweather gör ju också det ibland men där känner jag att det är mer positivt för det händer inte ofta. När Mayweather ler o skakar på huvudet så är det vid det sällsynta tillfället någon träffar honom rent. Och tänk vad frustrerande för motståndaren som äntligen landar rent och sen i respons får ett leende och en huvudskakning.

Jag tror Kellerman o HBO:s fascination med att Rios "gillar" att bli träffad har påverkat Rios ganska mycket och nu ser han det som något positivt? Tycker det är synd för det är verkligen inte vad boxning handlar om, snarare motsatsen.

Haha, håller helt med, det är som att man vore ett fotbollslag som gillade och släppa in mål bara för att kunna göra ett par själv och därav erbjuda en match med mycket mål, helt jävla korkat helt enkelt, finns ingenting häftigt med att ta stryk.
Citera
2013-11-30, 18:50
Medlem
Är inte förvånad över att domaren stoppade groves mot froch som skedde.

Groves o Froch har samma manager och Groves är intressant på längre sikt
än Froch - nu blev Groves inte uträknad eller kapitalt utslagen och han ledde
på poäng innan och det var ett tveksamt domarstopp - dvs

groves har förlorat tveksamt på en domartabbe och är fortfarande i stöten

han förlorade dessutom mot en världsmästare o gjorde en hedersam match

Sen är det väl frågan om the same manager vill ge rematch - risken finns
ju att groves då blir totalt utslagen och kapitalvärdet minskar kraftigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in