2013-11-30, 18:02
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ligger KM bostad inom mastvinkelns felmarginal (270 grader)?

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Batteriväg*n 1* (*=e *=0) påstår TheForeigner.

Lade till lite adresser i "täckningkartan".

Batterivägen 10 ligger nästan mitt i cellen. Ungefär i riktning 280° från "Åbergsmasten".

EDIT: https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zjQ5vSibIP_s.kG5RZuzaEYZ0
Citera
2013-11-30, 18:02
Medlem
Citat:
Ditt scenario var ofullständigt, vilket jag visade här: https://www.flashback.org/sp46270158
Det motsades alltså inte av fakta. Dessutom svarade jag på din fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Om du undrar om jag tror att han skulle ha kunnat ha haft tejp med sig om han följde efter henne så är svaret ja. Eller så hade han inte tejp med sig.
Inget av de två scenarierna motsägs av fakta, såvitt jag kan se.

Eftersom du uttryckte en förhoppning om att diskutera trådens ämne är det lite nedslående att du fortfarande ignorerar både mina frågor och mina rättelser av felaktigheter i dina inlägg. Med tanke på alla ofullständiga scenarier och svaga bevis vore det så klart än mer intressant att få veta vad som ändå får, eller i alla fall fick, dig att tro att KJ är skyldig.
Citat:
Så jag kan tänka mig att kalla detta indicier, även om jag tror att KJ är skyldig.

Jag förstår inte varför det verkar vara en så svår fråga att besvara. Särskilt inte med tanke på din uppmaning till en annan användare i tråden:
Citat:
Slingra dig inte, du har fått en fråga, och jag väntar på svar.
Citera
2013-11-30, 18:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Högst okvalificerad gissning: för lite rot?

Borde gå att finna dna för artbestämning av djuret ändå. Föreslår att man vänder sig till Marie Allen, forskningsledare i rättsvetenskap vid Rudbecklaboratoriet (Uppsala universitet).
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-30 kl. 18:45.
Citera
2013-11-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Gissar att KJ är lat av naturen och har lätt för att välja minsta motståndets lag. Familjen (mamma och pappa) borde ha tagit KJ i hampan från början .. Tror inte man gjorde det utan curlade framför honom i alla lägen. Kan ha fel här, men jag tror att det är så det ligger till.
Ja precis så tror jag det är. Men man kan ändå inte lägga någon skuld på dem. Tror de gjort precis Allt för honom, för att allt ska fungera. Det är han som manipulerat och ljugit sig fram genom livet. Den insikten måste vara det absolut värsta i detta hela, förutom styckmordet, för föräldrarna.
Nu tycker jag vi lämnar föräldrarna ifred....
Citera
2013-11-30, 18:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Det motsades alltså inte av fakta. Dessutom svarade jag på din fråga.Inget av de två scenarierna motsägs av fakta, såvitt jag kan se.

Eftersom du uttryckte en förhoppning om att diskutera trådens ämne är det lite nedslående att du fortfarande ignorerar både mina frågor och mina rättelser av felaktigheter i dina inlägg. Med tanke på alla ofullständiga scenarier och svaga bevis vore det så klart än mer intressant att få veta vad som ändå får, eller i alla fall fick, dig att tro att KJ är skyldig.

Jag förstår inte varför det verkar vara en så svår fråga att besvara. Särskilt inte med tanke på din uppmaning till en annan användare i tråden:
Du sade att det var lätt att skapa ett scenario som inte motsades av fakta. Du misslyckades genom att inte skapa ett helt scenario. Ett stympat scenario är inga problem.
Citera
2013-11-30, 18:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Ja precis så tror jag det är. Men man kan ändå inte lägga någon skuld på dem. Tror de gjort precis Allt för honom, för att allt ska fungera. Det är han som manipulerat och ljugit sig fram genom livet. Den insikten måste vara det absolut värsta i detta hela, förutom styckmordet, för föräldrarna.
Nu tycker jag vi lämnar föräldrarna ifred....

Ja, rent mänskligt blev KJ en fullständig urspårning, det tror jag alla är överens om. Men han har kumpaner i det här som inte är lika uppseendeväckande figurer som KJ och därför inte spontant drar till sig uppmärksamhet på samma sätt som han, det är jag rätt övertygad om. Men dom kommer i så fall att brandas av KJ - eller spåras upp, whatever.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-30 kl. 18:57.
Citera
2013-11-30, 18:57
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Batteriväg*n 1* (*=e *=0) påstår TheForeigner.

Tillägg: Men jag ser ingen som passar in på initialerna på den adressen.

Kristof*er Midb*er (*=f *=j)
Mobil: 073-061 ** **
Adress
Batterivägen 1* (*=0)
961 43 BODEN

Födelsedag: * **** (fyller 28 år)
Citera
2013-11-30, 19:30
Medlem
Fortfarande lite brydd över en "småsak"

Från FUP

Micke ombeds berätta om vad han gjorde den 4 maj.
Micke var hemma på förmiddagen. Han är antingen hemma, träningen eller på restaurangen.
Han tror att han åkte till restaurangen vid lunchtid och han var där senast 14.30.
Micke tillfrågas om han hade ngn kontakt med Ploy framtill 14.30. Han tror inte att de har
kontakt under denna tid.
Micke började måla i den nya delen av restaurangen. Han hade handlat på Kvantum
16.30-17.00
och dessa kvitton har polisen.
Restaurangen öppnar 12.00 på lördagen och han har personal som arbetar för honom.
Micke är även på Coop och handlar penslar och ingredienser till såser. Han får senare åka till
Coop en gång till för att köpa smör.

Micke lämnar restaurangen 17.30-18.00-tiden."

Enligt kvitton var MB på Coop endast en gång och en gång på Kvantum resp 15.44 och 15.57 och ingen gång inhandlades smör.

Har han något alibi alls den 4/5 fram till 17.30?

Var befann sig VB från 13.30 tills KJ plockade upp henne (om han gjorde det?)

Småsaker kanske. Men är någon mån att uppge tidsdetaljer och det sedan inte stämmer. Blir jag fundersam.
Citera
2013-11-30, 19:42
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Från FUP

Micke var hemma på förmiddagen. Han är antingen hemma, träningen eller på restaurangen.
Han tror att han åkte till restaurangen vid lunchtid och han var där senast 14.30.
Micke tillfrågas om han hade ngn kontakt med Ploy framtill 14.30. Han tror inte att de har
kontakt under denna tid.
16.30-17.00
Restaurangen öppnar 12.00 på lördagen och han har personal som arbetar för honom.
Micke är även på Coop och handlar penslar och ingredienser till såser. Han får senare åka till

Enligt kvitton var MB på Coop endast en gång och en gång på Kvantum resp 15.44 och 15.57 och ingen gång inhandlades smör.

Småsaker kanske. Men är någon mån att uppge tidsdetaljer och det sedan inte stämmer. Blir jag fundersam.

Det är ointressant eftersom MB aldrig varit misstänkt och är avförd från utredningen. Det är väl av större intresse att fokusera på att slå hål på KJ's lögner?
Citera
2013-11-30, 19:58
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Från FUP

kontakt under denna tid.
16.30-17.00

Ett tidigare inlägg jag postat om detta och kolla särskilt under slutsatser, punkt 2: https://www.flashback.org/sp45969982

Förhör 4 den 25/9 (FUP s1000)
Citat:
Jag jobbade i SUSHI-testaurangen fram till ca 17.30. Jag tror att jag fick alla SMS under tiden jag var i restaurangen.

Men enligt uppkopplingslistan befann sig MB kl 17.28 i täckningsområdet för Garnisionsgatan 295°, dvs här:
http://img543.imageshack.us/img543/4227/jkvw.jpg
Senast redigerad av zero73 2013-11-30 kl. 20:01.
Citera
2013-11-30, 20:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Kristof*er Midb*er (*=f *=j)
Mobil: 073-061 ** **
Adress
Batterivägen 1* (*=0)
961 43 BODEN

Födelsedag: * **** (fyller 28 år)
Han har särskild postadress, c/o TE, B-vägen 10. Han är folkbokförd i Överluleå.
Citera
2013-11-30, 20:03
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det är ointressant eftersom MB aldrig varit misstänkt och är avförd från utredningen. Det är väl av större intresse att fokusera på att slå hål på KJ's lögner?

KJ:s lögner kommer att pulvriseras, men det finns väl ingenting som hindrar att man parallellt med detta återinför MB i utredningen om det är motiverat ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in