2013-11-30, 16:10
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det borde väl vara rimligt att en mobiltelefon även på andra sidan älven kan övergå från 3G till 2G?
Har ingen direkt teori om vad som skulle ha hänt på andra sidan i så fall, men jag känner att det är får många i tråden som är övertygade om att VBs mobil inte kunde ha lämnat KJs lägenhet.

Vad jag förstått är det lite sämre beställt med master på vissa delar av skjutfältet.

Troligt. Älven ligger väldigt lågt. I förhållande till exempelvis Sävastvägen/Flottiljvägen är det minst ca 10-15 meters höjdskillnad.
Citera
2013-11-30, 16:16
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om med "karaten" avses MB är han i högsta grad intressant, och som förhållandet mellan VB och MB utvecklades mot slutet av hennes levnad gäller intresset i lika hög grad hustrun, AN. Det är inom KJ:s och MB:s cirklar (och kanske inom cirklarnas gemensamma segment som mest intressant) som svaret på mordgåtan Vatchareeya Bangsuan ligger.

Beträffande svarta hår på VB:s ben. Har håren analyserats ?

Ja, bevis S019 s262 i FUP.

Citat:
Resultat från SKL:
BD1/316-13/S019 Hårstrå - hö lår utsida
SKL:s materialnr: 201300745707
Djurhår I materialet iakttogs ett djurhår. Materialet var för ringa för att kunna jämföras med djurhår i materialet BD1/316-13/S037.
Citera
2013-11-30, 16:20
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag begär inte att någon ska ta fram ett scenario som inte kan ifrågasättas, jag begär att någon tar fram ett scenario som inte motsägs av fakta. Det finns sådana scenarior, t.ex. det sanna scenariot. MrFold lyckades komma nära här: https://www.flashback.org/sp46271711 Men det motsägs av tejprullen. När jag påpekar det modifierar han scenariot till ett scenario där tejprullen inte ens behöver ingå, KJ har fler rullar i bilen. Dessutom flyttas kroppen efter åtminstone 5-6 dagar. 6 dagar blir 10 maj, ödehuset konstaterades vara tomt 12 maj.

MrFolds scenario motsägs även av att inget blod hittats i bilens kupé samt att inga fibrer hittades i stickskadorna på kroppen.

EDIT: Finns det några bevis på att kroppen förvarats i värnet? (bortser från hundsmarkeringen eftersom det inte kan räknas som bevis)
Senast redigerad av zero73 2013-11-30 kl. 16:23.
Citera
2013-11-30, 16:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therezze
Jag tycker det är jätte konstigt att kJ inte lämna ett erkännande nu.

[...]

Men har läst en del inlägg här ang att kJ skulle ha dåligt psyke och vara så gott som handikappad men det har jag svårt att tänka mig om man fixa allt han har gått igenom i förhör och som JAG tror mordet

Varför skulle han erkänna ? Nu ? Han väntar säkert med att erkänna delaktighet i styckmordet när domen i tingsrätten ligger framför honom på bordet. Då kommer han att i samråd med sina advokater skissa på hur överklagandet till hovrätten ska se ut.

Jag tror att KJ:s plan är att spela ner sina färdigheter till minimum på alla plan, och helst vill han väl framstå som ett beklagansvärt vårdkolli i hopp om att detta ska påverka straffutmätningen.
Citera
2013-11-30, 16:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Du har inte visat att mitt förslag på scenario med tejpen motsägs av fakta.

Nej, jag har inte kallat tvivlarna för foliehattar och konspirationsteoretiker för att de inte kan komma fram med ett scenario. Håll dig till sanningen, tack. Och visa gärna hur mitt scenario motsägs av fakta.

Då hoppas jag att du kan förklara vad som får dig att tro att KJ är skyldig. Eller tror du inte längre att han är skyldig?
Ditt scenario var ofullständigt, vilket jag visade här: https://www.flashback.org/sp46270158
Citera
2013-11-30, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nu gäller det att hålla igång tråden som no1 och Q bidrager gärna när den faller i intresse så den fortfarande är i ledning på FB för Q's egen bekräftelse.Sjukare historier har jag iaf inte läst i någon annan krimtråd som jag läst eller aktivt vid några tillfällen deltagit i, sjukt är bara förnamnet.

Man hänger ut allt och alla och det är endast i egenintresse att förnedra personer som inte ens befunnit sig i polisens radar i detta fall utan endast har kännedom om inblandade offer och GM.

Jag tror på utredningen, tror att tingsrätt kommer döma GM efter P7'an, tror på det enkla att just denna man är den som utfört dådet för det finns ej ett uns av annan GM eller ej heller medGM både baserat på FUP och sedan TR förhandlingarna.

Tidigare misstänkt MB har satt drulingen i fel hål då detsamma försvinner och sedan hittas mördad och styckad dessutom. Att då tro att MB skulle vara så oerhört klantig om han vill få VB röjd ur sitt liv är bara en saga, placera ut delar lite här och där.. glöm det.. KJ är GM och jag hyser inte något tvivel om det.

Jag som har den tron att GM är just KJ, varför har inte jag och de som vet att det är KJ inte fläkt ut hans familj, hans närstående, hans inre krets (vänner).. nej därför de skall inte lida pin för de har inte något med mordet att göra. Jag lider med hans föräldrar och bröder för de är helt oskyldiga liksom MB och hans nära. Ni som med ljus och lykta vill hålla igång tråden med bara bullshit bör ta en fundering, är detta verkligt.. det enda ni gör är att lägga salt i såren för egen vinning och uppmärksamhet.

Hm, och vad har det med mitt inlägg att göra? Tycker du jag försöker ta plats? Inte visste jag att det var nån tävling här.
Anl till att jag periodvist sitter här och skriver mkt är för att jag jobbar maratonpass med något som bidrar till mycket dötid.
Även jag är säker på att det är KJ som mördat VB och Om han har haft hjälp så kommer den hjälpen från de jag beskrev. Det är inte att hänga ut namn? Eller vad menar du? Jag har inte direkt namngett någon vad jag vet

Var det att jag nämnde katthår du reagerade på???

Och om folk vill sitta här och fortsätta diskutera detta kan de väl få göra det? Det är ett fall som väldigt intressant på många sätt och som inte är löst- Så, Vad menar du?

Detta skrev jag i ett inlägg ang familjen tidigare idag:

Citat:
Tror att KJs föräldrar mår fruktansvärt dåligt och lider av skuldkänslor. Men det är ju inte deras fel, de har verkligen gjort allt. Jag hoppas att de inser att det inte är deras fel och kan fortsätta leva i någorlunda harmoni så småningom. När allt har lagt sig. Tror även att de önskar att han ska erkänna Om han är skyldig.

Svidande sanning är bättre än en falsk lögn. Familjerna behöver ro i detta.

Är det att lägga skuld på familjen?

Har jag helt missuppfattat ditt inlägg? Är lite seg
Senast redigerad av moa-tove 2013-11-30 kl. 17:40.
Citera
2013-11-30, 17:47
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ja, bevis S019 s262 i FUP.

Hur är det möjligt att SKL inte lyckades artbestämma djurhåret ?
Citera
2013-11-30, 17:49
Moderator
OYs avatar
Ligger KM bostad inom mastvinkelns felmarginal (270 grader)?
Citera
2013-11-30, 17:51
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hur är det möjligt att SKL inte lyckades artbestämma djurhåret ?

Högst okvalificerad gissning: för lite rot?
Citera
2013-11-30, 17:52
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ligger KM bostad inom mastvinkelns felmarginal (270 grader)?

Vad är adressen?
Citera
2013-11-30, 17:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove

[...]

Detta skrev jag i ett inlägg ang familjen tidigare idag:

Är det att lägga skuld på familjen?

Har jag helt missuppfattat ditt inlägg? Är lite seg

Gissar att KJ är lat av naturen och har lätt för att välja minsta motståndets lag. Familjen (mamma och pappa) borde ha tagit KJ i hampan från början .. Tror inte man gjorde det utan curlade framför honom i alla lägen. Kan ha fel här, men jag tror att det är så det ligger till.
Citera
2013-11-30, 17:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Vad är adressen?
Batteriväg*n 1* (*=e *=0) påstår TheForeigner.

Tillägg: Men jag ser ingen som passar in på initialerna på den adressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in