2013-11-30, 14:42
Medlem
Prots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag har försökt bli verifierad på bitstamp, men blev nekad och tänkte höra om någon här kan tipsa om hur man gör för att det ska bli rätt eftersom deras support är kass. Jag scannade in mitt körkort både fram och baksida och skickade in som en bild, samt skrev ut ett personbevis från skatteverket och scannade in. De vill att man ska skriva in issue date och expiration date, men det står inte från vilket dokument. Är det issue date på personbeviset eller körkortet? Personbeviset har inget expiration date, är det körkortet de menar då?
Jag scannade körkort och min hyra från bostadsrättsföreningen. Jag tror inte datumen är för ID, datumen jag skrev dit var förfallodatum på hyran, och jag fick godkänt utan problem.
Citera
2013-11-30, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledarskap
Okej, tack!

Hur ser framtiden ut för bitcoins? Är den så ostabil som många säger?

Framtiden ser mycket ljus ut
Citera
2013-11-30, 15:07
Medlem
Marquesos avatar
Om man nu skulle köpa några Bitcoins, såhär alldeles för sent, hur mycket vågar man köpa? Har inte världens godaste ekonomi men är ändå rejält sugen på att testa.
Citera
2013-11-30, 15:44
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Om man nu skulle köpa några Bitcoins, såhär alldeles för sent, hur mycket vågar man köpa? Har inte världens godaste ekonomi men är ändå rejält sugen på att testa.

Hur mycket vågar du förlora? Hur stor är summan som du inte bryr dig om?
Citera
2013-11-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledarskap
Hur ser framtiden ut för bitcoins? Är den så ostabil som många säger?

Om bitcoins lyckas fullt ut, då är de egentligen värda många ggr mer än idag. Kanske 100-1000. Om de misslyckas, då kommer värdet att gå asymptotiskt mot noll med tiden. Eftersom den möjliga vinsten av en investering är enorm, så lockar det till sig väldigt många spekulanter, som i sin tur driver upp volatiliteten. Jag tror det kommer fortsätta så i flera år (alltså kraftiga uppgångar och fall).

Tyvärr är nog den svagaste punkten hos bitcoins just hög volatilitet. Osäkerhet kostar mycket pengar.
Citera
2013-11-30, 16:28
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Om du hade haft ett vettigt kapital kanske en rimlig riktlinje hade varit 10% högrisk med skadad potentiell reward. Nu har du inget vidare kapital men du kan fortfarande använda samma resonemang, för det viktiga är att du inte gör dig ömtålig i onödan.

Exempelvis, 15 000:- kanske utgör hela kapitalet, men eftersom det handlar om mindre än en månadslön är det inte så att livet förändras nämnvärt av en förlust.

Sedan hur stor del av riskkapitalet som ska in i bitcoin beror på hur högt du värderar investeringen.
Citera
2013-11-30, 16:36
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
https://en.bitcoin.it/wiki/Bitcoind

Får man fråga vad det är för projekt du tänkte ge dig på?

Tack!

Inget direkt på gång än, som du ser är jag bara och nosar på tekniken än så länge, men har ett gäng idéer. Allt ifrån smidigare köp/sälj av btc till att kanske bygga en helt egen bitcoin-betalningslösning för min egen business istället för bitpay som jag använder nu. Inte för att bitpay är dåligt utan för att jag gillar att lära mig saker. Eller så lär jag mig bara hur det funkar, vi får se.
Citera
2013-11-30, 16:40
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Om du hade haft ett vettigt kapital kanske en rimlig riktlinje hade varit 10% högrisk med skadad potentiell reward. Nu har du inget vidare kapital men du kan fortfarande använda samma resonemang, för det viktiga är att du inte gör dig ömtålig i onödan.

Exempelvis, 15 000:- kanske utgör hela kapitalet, men eftersom det handlar om mindre än en månadslön är det inte så att livet förändras nämnvärt av en förlust.

Sedan hur stor del av riskkapitalet som ska in i bitcoin beror på hur högt du värderar investeringen.

Jag hade själv ca 10% i bitcoins i somras, men under hösten har förstås andelen stigit rejält, vilket gör mig lite kluven.. Det lockar inte att sälja något jag tror på på lång sikt, men samtidigt lite läskigt att ha rätt stor andel av kapitalet med så hög risk. Förmodligen en sits jag är långt ifrån ensam om.
Citera
2013-11-30, 16:56
Medlem
Vilka handessidor kräver mer information än mail för att få handla?
Som tex: MtGox kräver att man scannar in passport och håller på.

Finns det någon lista över vilka handelssiter som inte kräver något sådant?
Citera
2013-11-30, 17:01
Medlem
Mario Pancieras avatar
Är det någon som vet vad som har hänt med FYB? Både FYB-SE (https://www.fybse.se/) och FYB-SG (https://www.fybsg.com/‎) är nere för tillfället.

EDIT: Uppe igen.
Senast redigerad av Mario Panciera 2013-11-30 kl. 17:03.
Citera
2013-11-30, 17:16
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Tack!

Inget direkt på gång än, som du ser är jag bara och nosar på tekniken än så länge, men har ett gäng idéer. Allt ifrån smidigare köp/sälj av btc till att kanske bygga en helt egen bitcoin-betalningslösning för min egen business istället för bitpay som jag använder nu. Inte för att bitpay är dåligt utan för att jag gillar att lära mig saker. Eller så lär jag mig bara hur det funkar, vi får se.
Får du några kunder som handlar med bitcoin i din shop?

Jag måste lära mig programmering nån gång känner jag. Det finns så många projekt och idéer som jag skulle vilja jobba på, men som jag saknar kunskaperna för.

Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Jag hade själv ca 10% i bitcoins i somras, men under hösten har förstås andelen stigit rejält, vilket gör mig lite kluven.. Det lockar inte att sälja något jag tror på på lång sikt, men samtidigt lite läskigt att ha rätt stor andel av kapitalet med så hög risk. Förmodligen en sits jag är långt ifrån ensam om.
Nu vet jag givetvis inte detaljerna kring hur din situation ser ut, men jag har definitivt alldeles för hög andel av mitt kapital i bitcoin precis som du.

Min plan är att sälja av en större andel någon gång under nästa år (jag vill skjuta upp till nästa år för att skjuta på deklareringen ett år). Jag känner dock inte att risken är särskilt hög för tillfället. Vi har precis haft positiva nyheter från den amerikanska hearingen, och har ett massivt köptryck från större investerare genom exempelvis Bitcoin Investment Trust (de har köpt 1000 BTC/dag åt sina kunder de senaste 60 dagarna). Fortsätter kursen stiga i den här takten så kommer jag dock sälja av en stor andel då det vore livsförändrande för min del, men min uppfattning är att det känns relativt säkert att vänta ut det här rallyt åtminstone några månader.
Citera
2013-11-30, 17:25
Medlem
Har ni någon erfarenhet av att avbryta ordrar till btcx? Jag förde över pengar med swish igårkväll men skulle vilja avbryta innan den gått igenom. Jag mailade dom på kvällen men har ännu inte fått något svar, jag har även försökt att nå dom via telefon utan svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in