Citat:
Ursprungligen postat av
HelgeBuk
Tack!
Inget direkt på gång än, som du ser är jag bara och nosar på tekniken än så länge, men har ett gäng idéer. Allt ifrån smidigare köp/sälj av btc till att kanske bygga en helt egen bitcoin-betalningslösning för min egen business istället för bitpay som jag använder nu. Inte för att bitpay är dåligt utan för att jag gillar att lära mig saker.

Eller så lär jag mig bara hur det funkar, vi får se.
Får du några kunder som handlar med bitcoin i din shop?
Jag måste lära mig programmering nån gång känner jag. Det finns så många projekt och idéer som jag skulle vilja jobba på, men som jag saknar kunskaperna för.
Citat:
Ursprungligen postat av
HelgeBuk
Jag hade själv ca 10% i bitcoins i somras, men under hösten har förstås andelen stigit rejält, vilket gör mig lite kluven.. Det lockar inte att sälja något jag tror på på lång sikt, men samtidigt lite läskigt att ha rätt stor andel av kapitalet med så hög risk. Förmodligen en sits jag är långt ifrån ensam om.
Nu vet jag givetvis inte detaljerna kring hur din situation ser ut, men jag har definitivt alldeles för hög andel av mitt kapital i bitcoin precis som du.
Min plan är att sälja av en större andel någon gång under nästa år (jag vill skjuta upp till nästa år för att skjuta på deklareringen ett år). Jag känner dock inte att risken är särskilt hög för tillfället. Vi har precis haft positiva nyheter från den amerikanska hearingen, och har ett massivt köptryck från större investerare genom exempelvis Bitcoin Investment Trust (de har köpt 1000 BTC/dag åt sina kunder de senaste 60 dagarna). Fortsätter kursen stiga i den här takten så kommer jag dock sälja av en stor andel då det vore livsförändrande för min del, men min uppfattning är att det känns relativt säkert att vänta ut det här rallyt åtminstone några månader.