2013-11-30, 12:36
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Coinpunk har skappat en applikation som möjliggör bitcoinbetalningar med QR-koder utan någon installerad app. Detta för att komma runt problemet där apple verkar ta bort bitcoin wallets från App store.

http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/1rqw0x/coinpunk_becomes_the_first_bitcoin_wallet_to_do/
Citera
2013-11-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Dom har haft mkt att göra osv... men jag handlar iaf där, snabbt o smidigt iaf.

OK gött, köpte lite nu. Det tråkiga är väl att jag förmodligen inte kommer få dom förens på måndag?
Citera
2013-11-30, 13:10
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Dessvärre är det inte ens en tulpan.
Precis, för en tulpan är typ bara vacker. Den saknar viktig funktion.

Citat:
Jag har följt BC sen 2010. Sett den krascha live i juni 2011. Tror den var nere i 1-10 cent då. Jag är ganska teknisk lagd och kan en del om vad som gör saker "Medium of exchange" och "Store of value".
Jag vet inte exakt varför du förstår tekniken men ändå inte förstår implikationen av den. Detta är alltså något nytt; vi har inte kunnat decentralisera ekonomi förut, det är därför du inte sett det här förut. Det stora problemet med decentraliserad ekonomi är tillit.

Om du ger det en ärlig chans kommer du antagligen på det hela. En ledning: försök hitta en enda sak vi centraliserar där vi utan problem skulle kunna ha ett decentraliserat system. Ledning 2: du kommer inte hitta någon.
Citat:
Lycka till dock och kom ihåg, you have been warned...
Skulle säga att det är tvärt om.

Men det är väl som email. Även de som tyckte det var en fluga får vara med.
Citera
2013-11-30, 13:19
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Först en observation: priset på mtgox är just nu ca $1200, nästan exakt som igår den här tiden. Då låg BTC-e på 944, nu1034. En rejäl skillnad i "premien" på mtgox aalltså. Vad det betyder, om något, vet jag inte, la bara märke till det.

Nu till det jag egentligen ville skriva om: siter som tex tradingsidorna och även silkroad m.fl. har ju något sätt att automatiskt skapa nya wallets för medlemmarna, och sköta transaktioner till/från/mellan dessa wallets. Hur? Antar att det är nån slags server-version av bitcoin-klienten som kan styras genom PHP eller vad det nu må vara..? Är det nån som känner till några guider/tutorials ang det här? Länkar till sånt skulle verkligen uppskattas!

Kanske mer nåt för "systemutveckling", men jag antar att de som är intresserade av bitcoin framförallt finns här.
https://en.bitcoin.it/wiki/Bitcoind

Får man fråga vad det är för projekt du tänkte ge dig på?
Citera
2013-11-30, 13:31
Medlem
Jag har försökt bli verifierad på bitstamp, men blev nekad och tänkte höra om någon här kan tipsa om hur man gör för att det ska bli rätt eftersom deras support är kass. Jag scannade in mitt körkort både fram och baksida och skickade in som en bild, samt skrev ut ett personbevis från skatteverket och scannade in. De vill att man ska skriva in issue date och expiration date, men det står inte från vilket dokument. Är det issue date på personbeviset eller körkortet? Personbeviset har inget expiration date, är det körkortet de menar då?
Citera
2013-11-30, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag har försökt bli verifierad på bitstamp, men blev nekad och tänkte höra om någon här kan tipsa om hur man gör för att det ska bli rätt eftersom deras support är kass. Jag scannade in mitt körkort både fram och baksida och skickade in som en bild, samt skrev ut ett personbevis från skatteverket och scannade in. De vill att man ska skriva in issue date och expiration date, men det står inte från vilket dokument. Är det issue date på personbeviset eller körkortet? Personbeviset har inget expiration date, är det körkortet de menar då?

På körkortet antar jag.
Men det räcker inte med körkort/perosnbevis, du behöver bild på faktura från tex. el eller telefoni eller liknande som har din adress.
Citera
2013-11-30, 13:41
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Dessvärre är det inte ens en tulpan.

Jag har följt BC sen 2010. Sett den krascha live i juni 2011. Tror den var nere i 1-10 cent då. Jag är ganska teknisk lagd och kan en del om vad som gör saker "Medium of exchange" och "Store of value".

Men, men, jag har sagt samma sak sen 2010. Ändrar mig inte nu heller.

Lycka till dock och kom ihåg, you have been warned...
Jag hade förstått dig bättre om du sagt att du var ekonom. Är man verkligen "tekniskt lagd" så borde man åtminstone kunna klassificera saker korrekt. Eller åtminstone förstå sig på det potentiella värdet av en innovation som Bitcoin.
Citera
2013-11-30, 14:17
Medlem
ledarskaps avatar
Det står att min plånbok (Bitcoin-Qt) är osynkroniserad och 181 veckor efter. Varför?
Citera
2013-11-30, 14:23
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledarskap
Det står att min plånbok (Bitcoin-Qt) är osynkroniserad och 181 veckor efter. Varför?

Det blir så när man inte öppnar den på ett tag. Bara låta den stå o "ladda"
Citera
2013-11-30, 14:24
Medlem
ledarskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Det blir så när man inte öppnar den på ett tag. Bara låta den stå o "ladda"

Okej, tack!

Hur ser framtiden ut för bitcoins? Är den så ostabil som många säger?
Citera
2013-11-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledarskap
Okej, tack!

Hur ser framtiden ut för bitcoins? Är den så ostabil som många säger?

Du kan räkna med att bubblan spricker.
Citera
2013-11-30, 14:41
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Du kan räkna med att bubblan spricker.
Ett till stickprov: Beskriv den här bubblan du talar om. Åtminstone lite generellt kring vart det riktiga värdet bör ligga osv.

Om det bara är något du skriver på måfå är det ju inte speciellt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in