Gör det själv istället. Eller bättre: skriv ut dem och häng upp dem på väggen. Kan du gå förbi och fnissa i framtiden, göra en kul grej av det. Visst, det kan bli så olyckligt att vi får en utveckling där BTC förändrat världen och ändå går ner på noll. Då kanske du låtsas att du hade rätt och inte lär dig någonting av händelsen.
Jag är lite allmänt allergisk mot den där typen av inlägg där skribenten inte ens har försökt förstå vad den egentligen skriver om.
Men, nu är de så att jag samtidigt tycker skepsisen mot BTC är nyttig just idag. Jag ser gärna att de som inte begriper är de som är skeptiska, snarare än de som är hysteriska. Inte minst för deras egen skull. Hysteriska spekulationsbubblor har inte gjort speciellt många människor glada.
Vi har ett golv på kanske 10% av spekulationen, vi har global exponering och vi har exponentiell (s) adaption av den
mentala biten, den mentala friktionen, istället för samma adaption av den faktiska tekniken. Sistnämnda verkar enligt mig ha långsammare tillväxttakt idag. Exponeringen är viktig, men känns som vi fått tillräckligt för närvarande.
Nej, detta är inte tulpaner och jag förstår inte varför ni inte hör er själv prata så att säga. Och nej, man lär sig heller inte mycket på att låtsas att en BTC är en tulpan. Tvärt om blir man nog mindre klok. Däremot så har vi ett löfte om värdeökning med tillhörande spekulativ kurs.