2013-11-28, 11:15
Medlem
kekkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Finns det en lista på inköpsställen som har Zeunerts i södra sverige?

Senaste åren har jag hittat Zeunerts på både Ica och Citygross i Växjö. Växjö ligger ju ganska långt söderut. Tänker du ännu längre söderut vet jag tyvärr inte, men Citygross borde ha och det finns väl även i skåne?
Citera
2013-11-28, 21:25
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Nån som har testat Herrljungas premium-must? Jag har tidigare testat Herrljungas vanliga must och tyckte inte den var god så jag antar att deras premium-must också är skit?

Köpte en idag.
Återkommer med hur den smakade när jag väl har smakat på den...
Citera
2013-11-28, 22:02
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalky
Köpte en julmust ifrån Apotekarnes eller vad dem heter, fast Light-versionen. Den smakade verkligen inte gott, det påminde ytterst lite om julmust faktiskt. Brukar alltid dricka Coca Cola zero framför vanliga Cola då jag tycker att dem smakar likadant (även Coca Cola Light). Men enligt mig var smakerna inte ens i närheten av varandra när det kom till denna must. Ni som har druckit den, hur tycker ni att den var?

Fast Apoterkarnes är väl faktiskt originalet, behöver inte vara god för det men det är ju så julmust egentligen ska smaka. Kanske inte Lightversionen då.

Själv håller jag med de flesta, Zeunerts är bäst tätt följd av Nygårdas ekfatslagrade och Nygårdas Bourbonfatslagrade (har inte smakat romen än)

ps. Har för mig att Apotekarnes är original då jag för några år sedan såg en dokumentär på tv om julmusten.
Citera
2013-11-29, 10:31
Medlem
umpatas avatar
Någon som stöt på http://news.cision.com/se/carlsberg-sverige/r/apotekarnes-forgyller-julbordet-med-smaksatt-arsmust,c9497774 än?
Citera
2013-11-29, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umpata
Någon som stöt på http://news.cision.com/se/carlsberg-sverige/r/apotekarnes-forgyller-julbordet-med-smaksatt-arsmust,c9497774 än?
Den "hemliga" smaksättningen är mörk choklad. Inte vågat prova den ännu pga det. Finns på de flesta ica supermarkets i stockholm iaf.
Citera
2013-11-29, 15:17
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hur går det med den svenska exporten av julmust ? Dricks den drycken utomlands i en betydande volym/omfattning ?

Den finns väl på IKEA i alla fall.

(om nu bryggerierna är särskilt svenska Apotekarnes t.ex. ägs av danska Carlsberg) Zeunerts ägs dock av svenska Kopparberg och Nygårda ägs av svenska Spendrup.
Senast redigerad av freeriderXII 2013-11-29 kl. 15:21.
Citera
2013-11-29, 15:21
Medlem
DevilGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mika123
Den "hemliga" smaksättningen är mörk choklad. Inte vågat prova den ännu pga det. Finns på de flesta ica supermarkets i stockholm iaf.
Om du inte är ute efter sötslisk och socker så är den riktigt god. Kände inte riktigt av den där hemliga ingrediensen så mycket faktiskt, kanske om man dricker den fis-ljummen...
Citera
2013-11-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilGod
Om du inte är ute efter sötslisk och socker så är den riktigt god. Kände inte riktigt av den där hemliga ingrediensen så mycket faktiskt, kanske om man dricker den fis-ljummen...

Ja, jag drack min iskall och då var den hemliga ingrediensen svår att hitta, men den blev allt tydligare ju längre den stog!

Sjukt god var den i vilket fall, och en grymt fin flaska
Citera
2013-11-30, 15:10
Medlem
Ratis avatar
http://www.ladda-upp.com/bilder/83063/145243
Imorgon sprättas första kapsylen.
Citera
2013-11-30, 23:12
Medlem
Sitter för tillfället och avnjuter Nygårdas bourbonfats-lagrade julmust i champagneglas... njutning på hög nivå.
Citera
2013-12-01, 01:23
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storlillen
Ja, jag drack min iskall och då var den hemliga ingrediensen svår att hitta, men den blev allt tydligare ju längre den stog!

Sjukt god var den i vilket fall, och en grymt fin flaska
Såg den också idag på ICA men skulle jobba så orkade inte släpa med mig. Men är den värd att köpa alltså? Godare än originalet?
Citera
2013-12-01, 01:35
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Frågar igen, någon som hittat Zeunerts i sydvästra Skåne dvs Malmö/Lund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in