Testade Apotekarnes årsmust. Kan verkligen inte rekommendera den! För det första är den inte lagrad vilket är kasst med tanke på att flaskan kostar 30 spänn. För det andra smakar den skit. Orginalet och de flesta andra julmustsorter är godare.
För den som bor i södra Stockholm, så finns Zeuertz för 10 spänn flaskan (plus pant) på Pulsen, Flemingsberg. Näst billigast tror jag den är på Ica Liljeholmen, där den kostar 11 kronor flaskan.
När det kommer till mängddricka, så kör jag Apotekarnes. Den är rätt bra och finns i sockerfritt alternativ, vilket är bra för mig som gärna dricker en liter must om dagen.
Någon som vet var man får tag i Vasas must inom Stockholmsområdet`?
Fick extrajobba för några dagar sedan när vi bryggde julmust. Nu gillar jag i vanliga fall julmust, men är inte direkt galen i det. Men doften som var i fabriken och att kunna hugga några glasflaskor med ny julmust var gott ! (Apotekarnes om det spelar roll)
Brukar köpa mig 8-10 julmust om året, det räcker för mig. Blir Coca cola annars (Jag vet skäms på mig!)
För den som bor i södra Stockholm, så finns Zeuertz för 10 spänn flaskan (plus pant) på Pulsen, Flemingsberg. Näst billigast tror jag den är på Ica Liljeholmen, där den kostar 11 kronor flaskan.
När det kommer till mängddricka, så kör jag Apotekarnes. Den är rätt bra och finns i sockerfritt alternativ, vilket är bra för mig som gärna dricker en liter must om dagen.
Någon som vet var man får tag i Vasas must inom Stockholmsområdet`?
Nyligen inhandlat ett antal Zeunerts Julmust på glasflaska från Konsum i Västerbotten för att värma mig denna kalla höstkväll, och det fungerar!
Nu ska jag ligga i sängen, lyssna på stenhård hårdrock och läsa på Flashback med en Zeunerts i handen
Har druckit ett par glas julmust - premiär för i år nu i slutet av veckan. Jag har druckit både Apoterkanes- och Nygårda julmust, och jag måste säga att den sistnämnda var godast, Apotekarnes var lite för söt för min smak.
Jag ska ta och prova Nygårdas julmust som är lagrad på bourbonfat i år också.
Ska bli kul att ha en ordentlig julmustprovning senare i år. Brukar bli runt julhelgen. Alltid lika spännande att se hur flaskorna jag sparat i några år håller sig år efter år.
Zeunerts är för övrigt min favorit, men hört mycket gott om Nygårdas lagrade i år!
Köpte en julmust ifrån Apotekarnes eller vad dem heter, fast Light-versionen. Den smakade verkligen inte gott, det påminde ytterst lite om julmust faktiskt. Brukar alltid dricka Coca Cola zero framför vanliga Cola då jag tycker att dem smakar likadant (även Coca Cola Light). Men enligt mig var smakerna inte ens i närheten av varandra när det kom till denna must. Ni som har druckit den, hur tycker ni att den var?