2019-10-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Den efterlängtade julmusten är tillbaka på hyllan!

Lite tidigare än andra år kanske och jag bröt mot min egen tradition att inte dricka innan 1:a advent men det var sablans gott.

Själv anser jag julmusten vara gudarnas dryck, vad tycker ni och vad har ni att förtälja kring julmust?

Alldeles för sött tyvärr. Julmusten kommer dö ut inom en 50-års period tror jag. Barnen föredrar Cola och de äldre dricker mineralvatten eller öl.Senare på julen blir det vin.
Citera
2019-10-12, 19:29
Medlem
Televinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Julen är räddad

http://hallekis.com/xx191009c.htm

Tyvärr endast i 33 cl plastflaska....
Citera
2019-10-17, 11:38
Medlem
Ratis avatar
På min lokala Dollarstore finns alla sorter av Nygårda lagrat.
Citera
2019-10-27, 07:20
Medlem
Winter-Goddesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Alldeles för sött tyvärr. Julmusten kommer dö ut inom en 50-års period tror de äldre dricker mineralvatten eller öl.Senare på julen blir det vin.
Knappast. Om det är något som får vilken vuxen som helst att släppa vad de normalt sett dricker så är det julmust.
Citera
2019-10-27, 08:46
Medlem
Herkulesbigs avatar
Någon har provar årets Zeunerts julmust? Den verka inte samma som innan! Eller jag bara inbillar mig?
Jag tycker den smakar annorlunda!
Citera
2019-10-27, 18:59
Medlem
bzsx0809s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Någon har provar årets Zeunerts julmust? Den verka inte samma som innan! Eller jag bara inbillar mig?

Flyttade inte de bryggeri för något år sen? Kan ju i sådana fall vara fallet.
Citera
2019-10-31, 18:49
Medlem
BloodRedMoons avatar
Gammeldags Mora Must är det enda som gäller för mig. Allt annat smakar kranvatten.
Citera
2019-11-08, 13:15
Medlem
Sinraths avatar
Citat:

Gjorde det häromdagen, blev inte imponerad. Nu var det ju ett år sen man drack sist men tycker den smakar svagare och betydligt klen kolsyra. Den var helt OK men det var inte vad jag väntade mig av Zeunerts. Kommer prova på några andra och se om de överträffar zeunerts.
Citera
2019-11-09, 08:57
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzsx0809
Flyttade inte de bryggeri för något år sen? Kan ju i sådana fall vara fallet.
ingen susning, men om det flyttades så kommer det först nästa år väl? Om jag inte har fel, så tillverkas musten för lagras sedan i 1 år. Den jag köpte i år är från 2018. Men kanske vara det!!

Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Gjorde det häromdagen, blev inte imponerad. Nu var det ju ett år sen man drack sist men tycker den smakar svagare och betydligt klen kolsyra. Den var helt OK men det var inte vad jag väntade mig av Zeunerts. Kommer prova på några andra och se om de överträffar zeunerts.
Då är jag inte ensam, för den smakar annorlunda. Mindre kolsyra också, den skummar men inte som förr. Men smaken av kaffe finns kvar i alla fall. men svagare...
Citera
2019-11-09, 16:18
Medlem
stefanby555s avatar
Kan starkt rekommendera att blanda julmust med vodka för en underbar grogg, mycket bättre än att blanda med cola osv!
Citera
2019-11-14, 18:13
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:

Köpte ett sexpack förrförra helgen och igår delade sambon och jag på en flaska.
Inget snack om att den var sämre än vad den brukar vara. Mycket mindre kolsyra n vad det brukar vara och jag tyckte att den var betydligt sötare än vad den varit tidigare, men den upplevelsen kan ju bottna i att det var mindre kolsyra.

Jag har några lådor Zeunerts kvar från tidigare år så jag får väl köra en blindprovning och se om det är placebo eller verklighet...

Trist om den skulle gå och bli pissmust.
Citera
2019-11-15, 16:30
Medlem
oyegies avatar
Sitter och dricker Dufvenkrooks julmust med enbär, är ju mycket godare än 2019 års Zeunerts som smakar apotekarnes och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in