2013-10-10, 14:57
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umpata
Jag har kvar 2st Bourbonlagrade från 2011 och 2012 som kanske öppnas på julafton om jag inte köper nya i år då!

Hörde från en kompis att dom skulle släppa någon flaska med kurbits motiv på men kanske bara är skitsnack?

Någon som vet om Nygårda ekfatslagrad julmust finns ute i butik nu?

Är det inte Blossas årgångsglögg din kompis tänker på?

Blossa årgångsglögg 2013; Dalecarlia.

Har inte hört något om "kurbitsmust", men konstigare saker har ju hänt...

Mitt tips är att du köper årets must också och öppnar alla på julafton så att du kan jämföra dem.
Citera
2013-10-10, 17:06
Medlem
umpatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Om du är smart då så köper du ju nya iår, och dricker upp den äldsta av dom två, så får du ju dricka en god lagrad must varje år, förutsatt att du fyller på lagret, köp mer än du gör av med så du får fler och fler äldre också

Själv har jag ett par flaskor som är några år gamla som ligger och gottar till sig i vinkällaren hemma i Sverige :=)
Blir nog att göra så!
Men mina har tyvärr inte stått i en källare, dom har varit i en garderob och på en hylla i mitt sovrum,
Så jag hoppas inte dom smakar kattpiss när jag korkar upp dom

Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Är det inte Blossas årgångsglögg din kompis tänker på?

Blossa årgångsglögg 2013; Dalecarlia.

Har inte hört något om "kurbitsmust", men konstigare saker har ju hänt...

Mitt tips är att du köper årets must också och öppnar alla på julafton så att du kan jämföra dem.

Ja måste ha varit glöggen han tänkte på i så fall!
Skulle ha varit kul att ha hemma Fast jag inte dricker Starkvinsglögg
Senast redigerad av umpata 2013-10-10 kl. 17:21.
Citera
2013-10-19, 18:15
Medlem
FreddeDs avatar
Blev första julmusten för säsongen idag. Det blev en halvliter Apotekarnes och den satt riktigt bra. Det fanns både Apotekarnes, nygårda och nyckelbryggerier men eftersom det blev lite i flykten så fick det bli en halvliter. Säsongen har bara börjat så det är inte sista flaskan som kommer inmundigas detta år! God julmust på er!
Citera
2013-10-19, 18:38
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Om du är smart då så köper du ju nya iår, och dricker upp den äldsta av dom två, så får du ju dricka en god lagrad must varje år, förutsatt att du fyller på lagret, köp mer än du gör av med så du får fler och fler äldre också

Själv har jag ett par flaskor som är några år gamla som ligger och gottar till sig i vinkällaren hemma i Sverige :=)
Problemet är att julmust är så gott att det inte går att lagra. Lyckades i år men det var ganska nära att jag drack upp den ett tjugotal gånger

Snittar nog 30L must per vinter
Citera
2013-10-20, 23:24
Medlem
Haha, hittade för några dagar sedan en ny (för mig iaf) sorts must, nämligen Julmust special från Vasa bryggerier. Vad var så speciellt med den då kanske ni undrar, jo den hade nämligen smak av banan!

Att blanda julmust och skumbananer var ett djärvt grepp, men inte f*n var det gott.

Någon annan som provcyklat?

Edit: Efter lite googling ser jag att det tydligen var ett gammalt påfund.
Hur det kan finnas en marknad för den övergår dock mitt förstånd.
Senast redigerad av National..Acrobat 2013-10-20 kl. 23:28.
Citera
2013-10-20, 23:26
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av National..Acrobat
Haha, hittade för några dagar sedan en ny (för mig iaf) sorts must, nämligen Julmust special från Vasa bryggerier. Vad var så speciellt med den då kanske ni undrar, jo den hade nämligen smak av banan!

Att blanda julmust och skumbananer var ett djärvt grepp, men inte f*n var det gott.

Någon annan som provcyklat?

Den vill jag pröva! Har bara vasas normala här, funkar väl tills vidare.
Citera
2013-10-27, 15:50
Medlem
Ligga i sängen med stormen rasandes utanför, läsa en bok med en snus i käften och ett glas kall julmust på nattduksbordet. Oslagbart såhär på bakfyllan.
Citera
2013-11-05, 01:04
Medlem
Då har Zeunerts släppts i affärerna.

Har i år druckit Zeunerts, Apotekarnes, Nygårda ekfatslagrade och Vasa gammeldags julmust.
Citera
2013-11-05, 20:34
Medlem
Fabolouseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Då har Zeunerts släppts i affärerna.

Har i år druckit Zeunerts, Apotekarnes, Nygårda ekfatslagrade och Vasa gammeldags julmust.

Inte lyckats hitta Zeunerts här i dalarna än, den brukar alltid vara framme vid denna tiden
Citera
2013-11-11, 01:23
Medlem
Nån som har testat Herrljungas premium-must? Jag har tidigare testat Herrljungas vanliga must och tyckte inte den var god så jag antar att deras premium-must också är skit?
Citera
2013-11-11, 18:38
Medlem
SmithMarxs avatar
Drack säsongens första glas idag, apotekarnes, efterlängtat kan jag lova!
Citera
2013-11-14, 14:00
Bannlyst
Verkar som Apotekarnes kommer att släppa en lagrad julmust imorgon på Facebook
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här