2013-11-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Som vanligt uttalar du dig om sånt du inte har en aning om, men du har åsikter.

En kvinna har i 99 ggr av 100 inte en chans att freda sig mot ett överfall av en man oavsett färg på bältet. Det är väldig skillnad på att försvara sig när man är beredd och att bli attackerad oannonserat med dödligt våld. Även om man och kvinna har samma längd och vikt är mannen fysiskt överlägsen. Vidare överskattar du VB:s förmåga, hon var nybörjare.

Det tillåter jag mig. Alla har rätt till sin åsikt. Och jag kanske inte står på så bräckliga ben som du tycks tro.

Du menar alltså att män i alla lägen är överlägsen kvinnan? Liksom per automatik?

Hur kan du hävda att VB är nybörjare i karate? Vem/vad relatera du det till? I jämförelse med dig själv eller?

Så vitt jag förstått var hon den enda kvinnan som hade den höga graden i Boden. Men jag kan ha fel förstås ...

Rätta mig gärna. Du verkar vara mer insatt.
Citera
2013-11-27, 22:32
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag funderar på om avsaknad av DNA i VB:s underliv kan bero på att hon tvättade sig efteråt?
En normal tvättning brukar inte räcka för att utplåna alla DNA-spår efter oralsex, men visst är det tänkbart.
Citera
2013-11-27, 22:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han hade kanske två mobiltelefoner, en kontantare, som ligger begravd sex fot under jord, uppeldad och i form av aska och skrot.

Javisst, helt säkert. Detsamma gäller förmodligen MB. Att en hel del kan vara dolt för polisens utredare - eller destruerat, känns gjutet.
Citera
2013-11-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag skulle nog utifrån egen erfarenhet säga att det varierar från kvinna till kvinna.

On another note så satt jag tidigare ikväll och masserade underbenen på en av mina ungar som gillar sån beröring och slappnar av på ett bra vis av det också. Mitt när jag sitter där och masserar kommer tanken: Undrar om en sån här rörelse gör att något DNA från mig avsätts.

Då känner man att man hängt lite för mycket i denna tråd på sistone

Hehe, känner igen det där. Hade till och med en mardröm för ett tag sen att min bror och några av hans polare berättade att det var de som hade mördat henne och deras anledning var något fullständigt löjligt. Och min första tanke i drömmen var att " - Jag måste till flashback och rentvå KJ. ". Inte till polisen utan till flashback. :P

Det kan säkert komma DNA på det viset, har ingen aning, men det borde ju i så fall försvinna om det är sant att benen var avsköljda/tvättade tycker jag.
Citera
2013-11-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
I min värld, av det jag vet genom FUP och här i forumet och om vi bortser från att jag faktiskt känner mig säker på att KJ är mördaren, så tycker jag KJ är en mer "likeable" person än MB. Men samtidigt så vet jag inte hur många gånger jag har läst folk säga så om kända mördare förr. Att ingenting tydde på att han var sån. Han var alltid så snäll. Han var så omtänksam. Han var den perfekta familjefadern osv osv osv. Så det kan man tyvärr inte gå allt för mycket på.

Det finnas ju många narcissister och psykopater som är vansinnigt framgångsrika utåt och despotiska misshandlare i hemmet. Men dom tycks ha ett dynamiskt driv för att tillskansa sig denna nödvändiga bekräftelsen. Dom tycks gilla att stå i ljuset av spot-lighten.

KJ är inte riktigt den personen.
Citera
2013-11-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Lyssnade till ljudfilerna från rättegången idag. Tack till hen som fixade dom.

En sak jag reagerar på är den här gula plastpåsen. KJ är under rättegången, i förhören och även under söken väldigt noga med att påpeka det här. Han har gett VB en gul ica supermarket påse som hon ska ha burit böcker i på vägen hem. Varför är det så viktigt för KJ? Tycker det märks extra tydligt i ljudupptagningen att det är något med det här som är viktigt. Kan bara inte förstå vad och varför?

Någon skrev tidigare och undrade över om KJs mamma var på rättegången. Har varit snack om att hon inte skulle deltagit där och att hon tvivlade över hans skuld/icke skuld.

Kan dementera det. Hon och hela familjen var på rättegången. Dock i ett enskilt rum med ljud och bild från rättegången.
En gul plastpåse är bra att tejpa fast över huvudet på någon som man tänker stycka, framförallt för att man inte vill se ansiktet.

Men vid eftertanke, kanske dumt om det finns gamla fingeravtryck och Dna på en påse med ett huvud från en styckad kropp!

Kanske bäst att fixa ett bra alibi för en gul ICA kasse! För om någon hittar den så är det kört!

Sedan får MPS information om att KJ gett en gul ICA kasse till VBs skolböcker
https://www.flashback.org/sp43573598
Citera
2013-11-27, 22:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q
En gul plastpåse är bra att tejpa fast över huvudet på någon som man tänker stycka, framförallt för att man inte vill se ansiktet.

Men vid eftertanke, kanske dumt om det finns gamla fingeravtryck och Dna på en påse med ett huvud från en styckad kropp!

Kanske bäst att fixa ett bra alibi för en gul ICA kasse! För om någon hittar den så är det kört!

Men tejpades påsen på en levande VB? Det var blod från en levande VB på tejprullen.
Citera
2013-11-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det finnas ju många narcissister och psykopater som är vansinnigt framgångsrika utåt och despotiska misshandlare i hemmet. Men dom tycks ha ett dynamiskt driv för att tillskansa sig denna nödvändiga bekräftelsen. Dom tycks gilla att stå i ljuset av spot-lighten.

KJ är inte riktigt den personen.

Sant, sen finns det mördare som håller sig för sig själv. Som inte har så många vänner. Som alltid är trevliga när man träffar dem. Som absolut inte vill vara i spot-lighten. Som ingen överhuvudtaget skulle kunna tro är mördare.

KJ är nog en sådan kille som gärna vill synas ibland i alla fall. Jag minns jag läste en "diskussion" på FB när någon gjorde sig löjlig över honom för att han tyckte någon lek (tror det var Airsoft eller om det var hemvärnet minns inte) var som ett riktigt krig. De bollades lite fram och tillbaka och det kändes som att KJ blev sur.

Eller om han kan något så vill han gärna påpeka det. Som säkerhet inför vakten i häktet (som ju blivit så förstorat) när det i själva verket säkert bara var som han vill visa att han minsann kan. Eller som han sa i något förhör att han och någon kompis brukade skratta åt noobs i airsoft när de gjorde dumma saker.

Jag säger inte att detta tyder på någonting utan så är vi nog alla även om jag kanske inte hade uttryckt mig som han gjorde till den där vakten angående säkerheten. Men det visar i alla fall att han säkert inte hade något emot att stå i rampljuset ibland. Han är ingen kille som bara snällt står i bakgrunden alltid. Ett mänskligt beteende. Lika mänskligt som att han kan knyta sina skor, att han kan städa om han verkligen måste, att han inte är en grönsak rent styrkemässigt och att hans minne inte är så fruktansvärt uselt som är bra att säga att det är för att han är sjuk när han i nästa andetag kan berätta helt detaljerat något som han förstår inte kan få honom att se dålig ut i fallet.
Citera
2013-11-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q

Jag tror som du, att ansiktet var övertäckt av påsen eller något annat,
antingen för att han inte ville se,eller att dölja vid transport.Därav tejpen.
Citera
2013-11-27, 22:59
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
(rättelse på en tidigare felpost - det var detta inlägg jag ämnade svara på)

Nu yrar du likt Lambertz igen.

Ansvarig för polishundtjänsten inom rikskriminalpolisen säger:

"Om hunden markerar på en plats så innebär det inte att det varit någonting därifrån en avliden människa utan det kan vara ett avlidet djur eller vad som helst. Utan hunden lär sig att markera på någonting som luktar liknande en avliden människa"

https://www.flashback.org/sp46320080

Men vad fan...
Länken du hänvisar till handlar fortfarande om en privat kelpie som användes som likhund. Hunden (Zampo) är inte tränad av polisen och det är dessutom snart tio år sedan och mycket har hänt sedan dess. En likhund markerar inte på vad som helst, tror du på fullt allvar att man skulle använda dessa, dyra hundar?
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror inte heller att man ska ta damens ord för kategoriskt. Personligen brukar jag inte kontrollera vad damen gör på toaletten efteråt. Men jag fick just ett e-brev från en annan dam, efter fråga från mig.

Jahapp, då har vi tre damer som lever efter renlighetens dygd, resterade 99 % gör inte det.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men tejpades påsen på en levande VB? Det var blod från en levande VB på tejprullen.

Hon kvävdes kanske med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in