Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Det finnas ju många narcissister och psykopater som är vansinnigt framgångsrika utåt och despotiska misshandlare i hemmet. Men dom tycks ha ett dynamiskt driv för att tillskansa sig denna nödvändiga bekräftelsen. Dom tycks gilla att stå i ljuset av spot-lighten.
KJ är inte riktigt den personen.
Sant, sen finns det mördare som håller sig för sig själv. Som inte har så många vänner. Som alltid är trevliga när man träffar dem. Som absolut inte vill vara i spot-lighten. Som ingen överhuvudtaget skulle kunna tro är mördare.
KJ är nog en sådan kille som gärna vill synas ibland i alla fall. Jag minns jag läste en "diskussion" på FB när någon gjorde sig löjlig över honom för att han tyckte någon lek (tror det var Airsoft eller om det var hemvärnet minns inte) var som ett riktigt krig. De bollades lite fram och tillbaka och det kändes som att KJ blev sur.
Eller om han kan något så vill han gärna påpeka det. Som säkerhet inför vakten i häktet (som ju blivit så förstorat) när det i själva verket säkert bara var som han vill visa att han minsann kan. Eller som han sa i något förhör att han och någon kompis brukade skratta åt noobs i airsoft när de gjorde dumma saker.
Jag säger inte att detta tyder på någonting utan så är vi nog alla även om jag kanske inte hade uttryckt mig som han gjorde till den där vakten angående säkerheten. Men det visar i alla fall att han säkert inte hade något emot att stå i rampljuset ibland. Han är ingen kille som bara snällt står i bakgrunden alltid. Ett mänskligt beteende. Lika mänskligt som att han kan knyta sina skor, att han kan städa om han verkligen måste, att han inte är en grönsak rent styrkemässigt och att hans minne inte är så fruktansvärt uselt som är bra att säga att det är för att han är sjuk när han i nästa andetag kan berätta helt detaljerat något som han förstår inte kan få honom att se dålig ut i fallet.