2013-11-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Fast det finns ju ändå inget i utredningen som tyder på att mordet haft någon form av sexuella undertoner. Och det finns anledning att påminna om att den här snälla killen som inte kan rensa en fisk en gång har tagit stryptag på en flickvän, mordhotat en annan i tonåren enligt ett vittne och uppenbarligen hade något i sina BUP-journaler som åklagarna fann tillräckligt intressant för att vilja åberopa. Du för en helt hopplös kamp när du försöker måla upp honom som osannolik GM utifrån sin karaktär.

Att KJ skulle vara en särskilt aggressiv person som skulle tappa kontrollen och reflexmässigt tillgripa yttre våld - finns det väl inte så mycket som styrker.

VB tränade fysisk full-kontaktskarate och skulle snart (som jag fattade det i maj) gradera sig till en än högre grad. Tränade fysisk karate 5-6 ggr per vecka samt joggade sedan 1.5 - 2 år tillbaka. Bra fysisk kondition och vältränad mao. Samt kunde karate väldigt väl.

KJ har ju inte direkt ägnat sig åt att hålla på med sporter/aktiviteter för att få utlopp för någon inre uppbyggd aggressivitet. Att leka med plastgevär skogen anser jag tämligen ofarligt. Dom flesta han utövade detta med hade också samma nedsättning som han själv.

Vad jag förstår har han inte vart aggressiv snarast tvärtom - han har inte varit hyperaktiv (vilket ligger i hans diagnos). Han har haft stöd under lång tid tillbaka för att få honom att göra något har han behövt klara direktiv för att åstadkomma något alls. Troligen beroende på hans ADD. Annars har allt bara avstannat.

Sedan när KJ fick RPUn att studera under sin isolation. Då tror jag att hans Asperger tog till sig vissa delar i detalj. Jag tror - spekulerar - att det var särskilt dom uttryck han kände sig "kränkt" eller känslomässigt berörd av.

Dom återkom han ofta till. Jag kan inte ens rensa en fisk, har ingen tidsuppfattning, inget minne, kan inte städa, oordning mm. Sammantaget väldigt få positiva omdömen. Men väldigt många som han som mobbad fått höra tidigare under uppväxten. Och nu återkom allt i repris igen.

Någon har nämnt det tidigare här att ADD kanske var den huvudsakliga nedsättningen och att Asperger egentligen var tilläggsdiagnosen. Istället för tvärtom.

Amatörpsykologer finns det gott om Flashback och jag vill inte utöka den skaran.

Men. Det är något motsägelsefullt i det hela. Jag får det inte att gå ihop. Helt enkelt.
Citera
2013-11-27, 21:57
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det går att tvätta.

Låt mig gissa: För att hon skulle träffa nån annan?
Citera
2013-11-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ja vristerna är ett problem i sammanhanget som jag insåg redan innan jag började skriva. Min fundering är om ev. svullnader/märken kan ha gått tillbaka under den tid som hon var befriad från dem?

Jag kanske ska tydliggöra att jag inte direkt kan se det här scenariot som mer sannolikt än att hon dog i lägenheten eller lämnade lägenheten helt för egen maskin tidigare på kvällen. Det är t.v. mest ett försök att söka efter en förklaring som kommer runt de problem jag nämnde på ett hyggligt bra sätt. Rent logiskt alltså, för ju längre man föreställer sig att Vatchareeya behövde lida, desto hemskare är det. Jag är inte lagd åt makabra tankar/fantasier direkt och känner att jag kanske har en tendens att tänka bort de otäckaste scenariona i det här mordet pga det.

Kunde inte sagt det bättre själv, jag ser inte riktigt objektivt pga av att jag inte är lagd åt så makabra tankar och fantasier.
Tyvärr finns det människor som är sjuka och njuter av att plåga och tortera. Har svårt att se att dom existerar trots att jag vet dom finns..
Citera
2013-11-27, 22:08
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
En dam som jag chattar med just nu säger att kvinnor alltid tvättar sig efter oralsex.

Jag skulle nog utifrån egen erfarenhet säga att det varierar från kvinna till kvinna.

On another note så satt jag tidigare ikväll och masserade underbenen på en av mina ungar som gillar sån beröring och slappnar av på ett bra vis av det också. Mitt när jag sitter där och masserar kommer tanken: Undrar om en sån här rörelse gör att något DNA från mig avsätts.

Då känner man att man hängt lite för mycket i denna tråd på sistone
Citera
2013-11-27, 22:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag skulle nog utifrån egen erfarenhet säga att det varierar från kvinna till kvinna.

On another note så satt jag tidigare ikväll och masserade underbenen på en av mina ungar som gillar sån beröring och slappnar av på ett bra vis av det också. Mitt när jag sitter där och masserar kommer tanken: Undrar om en sån här rörelse gör att något DNA från mig avsätts.

Då känner man att man hängt lite för mycket i denna tråd på sistone
Jag tror inte heller att man ska ta damens ord för kategoriskt. Personligen brukar jag inte kontrollera vad damen gör på toaletten efteråt. Men jag fick just ett e-brev från en annan dam, efter fråga från mig.
Citat:
Jag kan ju inte svara för alla tjejer, men jag gör det och min syster gör det. Min mamma också förresten. Haha.
Sen vette fan va rayravioli har haft för fruntimmer, lortiga tydligen eftersom hen vill påstå att en kvinnas underliv inte kan bli rent eftersom "det finns gott om veck och skrymslen"
Citera
2013-11-27, 22:14
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att KJ skulle vara en särskilt aggressiv person som skulle tappa kontrollen och reflexmässigt tillgripa yttre våld - finns det väl inte så mycket som styrker.

VB tränade fysisk full-kontaktskarate och skulle snart (som jag fattade det i maj) gradera sig till en än högre grad. Tränade fysisk karate 5-6 ggr per vecka samt joggade sedan 1.5 - 2 år tillbaka. Bra fysisk kondition och vältränad mao. Samt kunde karate väldigt väl.KJ har ju inte direkt ägnat sig åt att hålla på med sporter/aktiviteter för att få utlopp för någon inre uppbyggd aggressivitet. Att leka med plastgevär skogen anser jag tämligen ofarligt. Dom flesta han utövade detta med hade också samma nedsättning som han själv.

Vad jag förstår har han inte vart aggressiv snarast tvärtom - han har inte varit hyperaktiv (vilket ligger i hans diagnos). Han har haft stöd under lång tid tillbaka för att få honom att göra något har han behövt klara direktiv för att åstadkomma något alls. Troligen beroende på hans ADD. Annars har allt bara avstannat.

Sedan när KJ fick RPUn att studera under sin isolation. Då tror jag att hans Asperger tog till sig vissa delar i detalj. Jag tror - spekulerar - att det var särskilt dom uttryck han kände sig "kränkt" eller känslomässigt berörd av.

Dom återkom han ofta till. Jag kan inte ens rensa en fisk, har ingen tidsuppfattning, inget minne, kan inte städa, oordning mm. Sammantaget väldigt få positiva omdömen. Men väldigt många som han som mobbad fått höra tidigare under uppväxten. Och nu återkom allt i repris igen.

Någon har nämnt det tidigare här att ADD kanske var den huvudsakliga nedsättningen och att Asperger egentligen var tilläggsdiagnosen. Istället för tvärtom.

Amatörpsykologer finns det gott om Flashback och jag vill inte utöka den skaran.

Men. Det är något motsägelsefullt i det hela. Jag får det inte att gå ihop. Helt enkelt.

Som vanligt uttalar du dig om sånt du inte har en aning om, men du har åsikter.

En kvinna har i 99 ggr av 100 inte en chans att freda sig mot ett överfall av en man oavsett färg på bältet. Det är väldig skillnad på att försvara sig när man är beredd och att bli attackerad oannonserat med dödligt våld. Även om man och kvinna har samma längd och vikt är mannen fysiskt överlägsen. Vidare överskattar du VB:s förmåga, hon var nybörjare.
Citera
2013-11-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Nu var det ju tal på oralsex..då förekommer inte någon sperma.

Inte i henne eller på henne men kanske i hörnet i sovrummet. Givet dom hade sexuell aktivitet måste rimligen sperman hamnat någonstans. Eller?
Citera
2013-11-27, 22:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Efter oralsex som KJ hävdar? Tvivlar på det men man vet aldrig. Mördaren kanske tvättade därnere dock. Tänker på att benen enligt vissa såg tvättade ut.

Gissar att VB togs till ett utrymme för eventet med möjlighet att tvätta/spola av henne blod och annat som ofrivilligt avgår vid dödsögonblicket. Det här kan vara ganska väl förberett även vad gäller efterarbetet.
Citera
2013-11-27, 22:19
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Nu sa han ju faktiskt att det var oralsex de hade.

Kj har sagt mycket, personligen tror jag inte KJ haft sex särskilt många ggr öht.
Mycket snack och liten verkstad där.
Citera
2013-11-27, 22:22
Medlem
Citat:
Det går att tvätta.
Det hoppas jag verkligen.
Citera
2013-11-27, 22:26
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Kj har sagt mycket, personligen tror jag inte KJ haft sex särskilt många ggr öht.
Mycket snack och liten verkstad där.
Han hade väl delat på en donna med sin bror. Undrar om det skett mer än en gång? Har inte kollat, men har lillebror ex någon följare eller någon som han följer på fejjan?
Citera
2013-11-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

VB tränade fysisk full-kontaktskarate och skulle snart (som jag fattade det i maj) gradera sig till en än högre grad. Tränade fysisk karate 5-6 ggr per vecka samt joggade sedan 1.5 - 2 år tillbaka. Bra fysisk kondition och vältränad mao. Samt kunde karate väldigt väl.

KJ har ju inte direkt ägnat sig åt att hålla på med sporter/aktiviteter för att få utlopp för någon inre uppbyggd aggressivitet. Att leka med plastgevär skogen anser jag tämligen ofarligt. Dom flesta han utövade detta med hade också samma nedsättning som han själv.

I min värld, av det jag vet genom FUP och här i forumet och om vi bortser från att jag faktiskt känner mig säker på att KJ är mördaren, så tycker jag KJ är en mer "likeable" person än MB. Men samtidigt så vet jag inte hur många gånger jag har läst folk säga så om kända mördare förr. Att ingenting tydde på att han var sån. Han var alltid så snäll. Han var så omtänksam. Han var den perfekta familjefadern osv osv osv. Så det kan man tyvärr inte gå allt för mycket på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in