2013-11-25, 14:54
Medlem
svennerubinsfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyAsFuck
Kommer det gå över med tiden dessa smärtor? Blir man van i gluten till slut? Inte outhärdligt men ändå drygt att det återkommer hela tiden. Detta var 7 sticket totalt, varierat mellan deltoid, lår och gluten.

Låret var överdjävligt, delt helt ok och glut överkomligt. ..
Förutom den gången har jag inte haft några problem med rumpan öht.
Citera
2013-11-26, 00:41
Medlem
Jag gjorde min allra första injicering nyligen. Fyfan vad jag skakade... Men det gick bra och det var inte så farligt som jag trodde. Jag valde att injicera på låret då jag tyckte det verkade smidigast. Fick ett bra tips att man skulle lägga nålen på huden sen titta bort samtidigt som man trycker i den.
Citera
2013-11-26, 17:46
Medlem
Tja, satte mitt fjärde stick testo precis, blev glute som vanligt. Gick hyffsat smidigt men kände att det gjorde lite ondare än vanligt att sticka in den första biten men sket i det. Allt eftersom jag injicerade så kände jag mig lite små yr, kanske har att göra med att det är min andra inject på mig själv, och när jag drog ut nålen så kom det en rätt så stor bloddroppe vid ingången till hålet. Nu är det så att mina inject nålar är 27g, alltså lite för smala för att kunna aspirera ordentligt. Varje gång jag försöker så blir det så mycket "motstånd" så att det känns som att det inte går att dra tillbaka kolven alls. Min fråga, finns det någon risk att jag punkterat en nerv/blodkärl? Satte i övre yttre kanten av glute. Mvh
Citera
2013-11-26, 18:15
Medlem
Och en sista grej, om man skulle ha råkat injicera i en nerv/blodkärl, går testot till spillo då eller tar kroppen fortfarande upp det?
Citera
2013-11-26, 18:38
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evexpsi
Tja, satte mitt fjärde stick testo precis, blev glute som vanligt. Gick hyffsat smidigt men kände att det gjorde lite ondare än vanligt att sticka in den första biten men sket i det. Allt eftersom jag injicerade så kände jag mig lite små yr, kanske har att göra med att det är min andra inject på mig själv, och när jag drog ut nålen så kom det en rätt så stor bloddroppe vid ingången till hålet. Nu är det så att mina inject nålar är 27g, alltså lite för smala för att kunna aspirera ordentligt. Varje gång jag försöker så blir det så mycket "motstånd" så att det känns som att det inte går att dra tillbaka kolven alls. Min fråga, finns det någon risk att jag punkterat en nerv/blodkärl? Satte i övre yttre kanten av glute. Mvh

Det är ingen fara att det kommer någon droppe blod, händer mig titt som tätt. Någon gång har det hänt att en fin stråle med blod sprutar ut, det är mindre trevligt men inget man dör av. Motstånd känner jag av mer eller mindre varje gång, beror väl troligtvis på sprutan. Jag kör alltid med 3 komponents, sprutan har gummipackning.

Se till att andas, och var lugn det känns lite grann när man sticker in den men vill man bli fin får man allt lida lite pin eller hur

/ Leif
Citera
2013-11-26, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det är ingen fara att det kommer någon droppe blod, händer mig titt som tätt. Någon gång har det hänt att en fin stråle med blod sprutar ut, det är mindre trevligt men inget man dör av. Motstånd känner jag av mer eller mindre varje gång, beror väl troligtvis på sprutan. Jag kör alltid med 3 komponents, sprutan har gummipackning.

Se till att andas, och var lugn det känns lite grann när man sticker in den men vill man bli fin får man allt lida lite pin eller hur

/ Leif

Min spruta rymmer 1ML och det i kombination med att min nål är så smal så kan jag knappt aspirera. Läst en del om att läkare ej aspirerar längre på intramuskulära injektioner, så jag håller käften, kör, och håller tummarna
Citera
2013-11-26, 19:15
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Min spruta rymmer 1ML och det i kombination med att min nål är så smal så kan jag knappt aspirera. Läst en del om att läkare ej aspirerar längre på intramuskulära injektioner, så jag håller käften, kör, och håller tummarna

Jag kör alltid med 5ml pumpar då får man ett bra grepp, smaksak vad man föredrar.

/ Leif
Citera
2013-11-26, 22:52
Medlem
Hittade ett rätt intressant inlägg om just aspirering

http://www.bluelight.ru/vb/threads/660735-Who-still-aspirates-before-injecting

Synpunkter?
Citera
2013-11-26, 23:41
Medlem
Brukar sticka i låren (utsidan och övre halvan). Aspirerar och har ett par gånger (kanske vart tjugonde stick) fått blod i sprutan. Hade gått kaoz om jag börjat skjuta in olja i dom lägena...
Citera
2013-11-26, 23:51
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Använder du insulinare? rekommenderar något grövre.
Hur vida läkare aspirerar eller inte beror också lite på preparat. Steroider är en trögflytande olja som inte hör hemma i blodomloppet och slutar med takykardi och antagligen en tripp till akuten.
Mitt senaste besök för kortison i axeln så frågade jag en besvärad läkare om han gjorde det eller ej, vilket han då gjorde, han kunde dessvärre inte förstå varför jag var intresserad av något sånt oviktigt.
Sedan så har läkare nog bättre kännedom om vart större blodkärl ligger till i låret och inte bara hugger på måfå som jag utgår ifrån att många gör.
Citera
2013-11-26, 23:57
Medlem
chebmamis avatar
En gång för alla. Funkar det med liten orange nål till låret, kan man rekommendera det? Har fan slut på blåa vilket jag hade noll koll på. Att sticka med grönt pallar jag inte just nu.

Har låg fett%
Citera
2013-11-27, 00:04
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebmami
En gång för alla. Funkar det med liten orange nål till låret, kan man rekommendera det? Har fan slut på blåa vilket jag hade noll koll på. Att sticka med grönt pallar jag inte just nu.

Har låg fett%

Ja det funkar, hade dock inte velat trycka Galenika med orange

/ Leif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in