2019-06-25, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aSSniss
Tjena grabbar, är inne på slutet av min första Test E 250 e5d kur och det har börjat komma upp ett problem... sätter i nål ett som jag suger upp oljan med( orange, gröna tog slut) byter sedan till stick nålen som är en blå, sätter den i glutes och känner att jag tränger in i muskeln, aspirerar och inget blod. Dem senaste 5 sticken har de varit att de har varit stenhårt att trycka in oljan.... får trycka som en jävla idiot så jag står och skakar. Oljan går ju in men rör nålen onödigt mycket och är inte direkt skönt. Vad gör jag fel som jag inte har gjort dem andra gångerna då de har gått som smör? väldigt tacksam för svar.
Alternativ 1 är ju typ uppbyggnad av ärrvävnad.

Alternativ 2 är att du bytt pump-sort från 2komp (för mig enkel) till 3komp (för mig skittrög)

Är det inget av ovan är jag lost
Citera
2019-06-26, 06:34
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Tjena grabbar, är inne på slutet av min första Test E 250 e5d kur och det har börjat komma upp ett problem... sätter i nål ett som jag suger upp oljan med( orange, gröna tog slut) byter sedan till stick nålen som är en blå, sätter den i glutes och känner att jag tränger in i muskeln, aspirerar och inget blod. Dem senaste 5 sticken har de varit att de har varit stenhårt att trycka in oljan.... får trycka som en jävla idiot så jag står och skakar. Oljan går ju in men rör nålen onödigt mycket och är inte direkt skönt. Vad gör jag fel som jag inte har gjort dem andra gångerna då de har gått som smör? väldigt tacksam för svar.
Låter som pumpen. Vilket märke på oljan kör du?
Citera
2019-06-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Alternativ 1 är ju typ uppbyggnad av ärrvävnad.

Alternativ 2 är att du bytt pump-sort från 2komp (för mig enkel) till 3komp (för mig skittrög)

Är det inget av ovan är jag lost

Brukar de bli ärrvävnad på e5d?.... Har inte bytt verktyg utan kört samma hela tiden.

Kör Braun Omnifix med blå 25 nål.
Citera
2019-06-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Låter som pumpen. Vilket märke på oljan kör du?

Kört samma pump sen jag börja, Braun omnifix med blå 25 nål. Började med Phenom pharmas olja men byta till Pro Oil. Den har funkat innan ju så bör inte bli svårt att trycka in den bara sådär.

Antar de är ärrvbildning…
Citera
2019-06-26, 20:46
Bannlyst
Citat:
Kört samma pump sen jag börja, Braun omnifix med blå 25 nål. Började med Phenom pharmas olja men byta till Pro Oil. Den har funkat innan ju så bör inte bli svårt att trycka in den bara sådär.

Borde inte bli nån ärrbildning om du sticker E5D, började det bli så när du bytte märke på oljan?
Citera
2019-06-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Borde inte bli nån ärrbildning om du sticker E5D, började det bli så när du bytte märke på oljan?
Nej körde denna olja ett bra tag innan de kom. Sticker dock oftast höger glutes så roterar inte så mycket men blir ju bara e5d 1ml ….
Citera
2019-06-26, 22:44
Bannlyst
Citat:
Nej körde denna olja ett bra tag innan de kom. Sticker dock oftast höger glutes så roterar inte så mycket men blir ju bara e5d 1ml ….

Då är det antagligen ärr vävnad, minst 1 vecka mellan varje muskel ska du ha som regel, känner du en hård knöl i glute om du trycker där?
Citera
2019-06-27, 13:33
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:

Pumpen kan bli trög efter några användningar. Byt till en ny. Känns orealistiskt att du redan fått ärrbildning på e5d från din första kur.
Citera
2019-06-27, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Pumpen kan bli trög efter några användningar. Byt till en ny. Känns orealistiskt att du redan fått ärrbildning på e5d från din första kur.

Han har asså kört samma pump hela tiden? missade det helt...
Citera
2019-06-27, 18:32
Medlem
Han måste ju mena samma SORTS pump annars är han dum i huvudet
Citera
2019-06-27, 19:28
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Han måste ju mena samma SORTS pump annars är han dum i huvudet

Ja, åtminstone om det är samma NÅL. Inte konstigt om det blir trögare då.
Citera
2019-06-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Då är det antagligen ärr vävnad, minst 1 vecka mellan varje muskel ska du ha som regel, känner du en hård knöl i glute om du trycker där?
ja blir till att rotera.

Edit, nä känner ingen knöl direkt.
Senast redigerad av aSSniss 2019-06-28 kl. 18:58. Anledning: Skrev fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in