Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Återigen: Hela scenariot i sig är både långsökt och osannolikt. När sen alla som helst uppgifter om att det skulle ha funnits tröjor med stora blodfläckar öht, än mindre några som slängts in i KJ:s skräpiga bagageutrymme med eller utan en ryggsäck (som dessutom inte verkar ha haft något blod på sig, surprise surprise) saknas helt så blir det här bara ännu en teoretisk konstruktion utan all rimlighet. Eller tycker du på allvar att såna här spekulationer ska kunna konstitutera ett "rimligt tvivel"? För mig är det fullt i klass med pajaserierna i OJ Simpson-rättegången. Stor tur att inte KJ döms av en jury bestående av norrlänningar med AS-syndrom som ser rättegången som ett uttryck för en elak majoritets förföljelse av dem som grupp.
vad händer då, om jag tex slår mig mot en sten på stranden, spräcker nageln, lindar in tån med handduk som sen slängs i bagaget, och en flaska brevid handduken läcker ut vatten? blir det inget blod alls i bagaget, är det vad du menar? för finns det en chans så är det väl rimligt tvivel?
dessutom sa gw i samband med att blodet hittades, att det skulle vara en ansenlig mäng blod för att kunna fälla en mördare.. typ som att personen rimligtvis ska kunna ha förblött med tanke på mängd. blodet i bagaget kan vara så lite som en matsked. rimligt tvivel där med.