Läser nattens skörd av inlägg och hoppades hitta några intressanta inlägg om antingen KJ skyldighet via nya teorier om den avskrivna mordplatsen och sängar som rullats ut ur lägenheten eller intressanta alternativ teorier. Inte det. Konstaterar att två användare startade upp en dålig stämning som inte har med försvar av huvudfårans tankegångar att göra. Att i affekt börja kalla andra användare för miffons och centralmuppar fick sitt pris. Hoppas dessa kan komma med en kortfattad ursäkt.
Inte till mig personligen utan kanske till de som är mer känsliga. Själv krutade jag på i ett inlägg vid midnatt och ber naturligtvis om ursäkt för det.
Nog om det. Det enda vettiga jag läste var angående tips som lämnats till polisen och som inte följts upp. Läser man Fup så har iaf jag inte läst att något tips varit avgörande för fallet. Brukar bra tips framgå i ett Fup?
Verkar som inget av alla tips som har kommit in har gett något, de kanske har slängts i slasken.
Fup sid 1094
Här vill VB att en person ska prata med hennes styvfar så han inte
pratar med MB ang att han har hotat VB.
Det gällde reklam som VB satt i i Brevlådan till MB:s kusin som tydligen
fick ett raseriutbrott för det. VB blev avstängd från klubben i mars
Fup sid 971
Här säger VB:s styvfar att Y*gves fru har sagt till
VB:s mor att AN hotat VB en månad (april) innan VB försvann.
Fup sid 1049
VB är rädd att gå till träningslokalen den 30 april.
(Kan bero på att hon skrivit på klubbens fb att hon och MB
har haft ett förhållande.
Fup sid 900
26 april pratar VB om hat och om MB vill döda henne.
Fup sid 1094
Här vill VB att en person ska prata med hennes styvfar så han inte
pratar med MB ang att han har hotat VB.
Det gällde reklam som VB satt i i Brevlådan till MB:s kusin som tydligen
fick ett raseriutbrott för det. VB blev avstängd från klubben i mars
Fup sid 971
Här säger VB:s styvfar att Y*gves fru har sagt till
VB:s mor att AN hotat VB en månad (april) innan VB försvann.
Fup sid 1049
VB är rädd att gå till träningslokalen den 30 april.
(Kan bero på att hon skrivit på klubbens fb att hon och MB
har haft ett förhållande.
Fup sid 900
26 april pratar VB om hat och om MB vill döda henne.
Sen faktumet att MBs samtalskommunikation nådde sin topp 3/5. 95% av hans kommunikation med mobilen var mellan honom och VB. Sen är det även han som får det sista smset som skickas från VBs mobil. En timme efter detta sms kan han ha passerat med taxi i området där ett vittne kan ha sett VB. En man som var berusad med kort stubin och senaste månaderna insett att han aldrig skulle slippa Ploys hot.
Vilken hätsk stämning i tråden under natten, man blir mörkrädd på ljusa dagen!
Här har vi ett fall där Tingsrätten har tolkat förhör, bevis samt indicier på ett mycket bra sätt, och fått ihop en mycket stark indiciekedja som en enig rätt kallar ”Övertygande bevisning”
Men lik förb…nat så sitter några fortfarande och skriker om att Karatespåret måste utredas ”bättre”! Beror antagligen på att ett antal lokala förmågor saknar den spänning som fallet har gett dem det senaste halvåret. Vad ska man nu prata om med grannarna, på kafferasten och utanför ICA!
Undrar just hur många som har varit aningens misstänkta för mordet på VB av de som knallar runt på Bodens gator, här är en:
Och det verkar inte som att en dom mot KJ kommer att stoppa alla foliehattar från att i all framtid spekulera och dra in MB och hela hans familj samt alla hans vänner.
Om jag vore MB så skulle jag själv kontakta polisen för att be att få lämna mitt Dna. För om hans y-kromosomer inte matchar det Dna som fanns på VBs vrister, då skulle många rykten tystna ….
Senast redigerad av Anna.Q 2013-11-24 kl. 12:02.
Vem säger att dom ska ha alibi? Du eller utredande myndighet? Alibi är alltså något för den som är misstänkt och förhörs i saken brott. Vart vill du komma?
bevis/försvar som en för brott misstänkt person kan framlägga som styrker att han befann sig någon annanstans än vid brottsplatsen när brottet förövades[
Det finns ingen anledning att sitta och värdera oskyldigas alibi. Det är inte min bag helt enkelt och frågan är ledande och totalt ovidkommande för mordet i sak.
Inget rakt svar på frågan och det hade jag knappast väntat mig heller. En befogat ledande fråga medför väl inte att jag begår "tjänstefel" på Flashback ?
Vidare. Det är väl inte ens bortom tvivel konstaterat NÄR brottet (mord och styckning) begicks ? Under den kritiska tidsperiod när tingsrätten tror att mordet och styckningen skedde har AN medgivit att hon legat i sin säng och sovit. Vad är hennes intygande om var MB befunnit sig under denna tidpunkt värt, menar du ? Med detta menar jag att OM nya omständigheter framkommer som pekar i MB:s/AN:s riktning kan dessa personer snabbt komma i behov av "riktiga" alibin, inte påståenden av "alibikaraktär" som nu föreligger. Kan paret i ett sådant scenario inte komma upp med något mer handfast än hittills så sitter MB och AN i hissen. Det var dit jag ville komma.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-24 kl. 12:12.
Vilken hätsk stämning i tråden under natten, man blir mörkrädd på ljusa dagen!
Här har vi ett fall där Tingsrätten har tolkat förhör, bevis samt indicier på ett mycket bra sätt, och fått ihop en mycket stark indiciekedja som en enig rätt kallar ”Övertygande bevisning”
Men lik förb…nat så sitter några fortfarande och skriker om att Karatespåret måste utredas ”bättre”! Beror antagligen på att ett antal lokala förmågor saknar den spänning som fallet har gett dem det senaste halvåret. Vad ska man nu prata om med grannarna, på kafferasten och utanför ICA!
Undrar just hur många som har varit aningens misstänkta för mordet på VB av de som knallar runt på Bodens gator, här är en:
Och det verkar inte som att en dom mot KJ kommer att stoppa alla foliehattar från att i all framtid spekulera och dra in MB och hela hans familj samt alla hans vänner.
Om jag vore MB så skulle jag själv kontakta polisen för att be att få lämna mitt Dna. För om hans y-kromosomer inte matchar det Dna som fanns på VBs vrister, då skulle många rykten tystna ….
Tyvärr tror jag inte att det hade tystat några rykten alls. Då hade man bara menat på att DNA är från KJ men att det har kommit dit när de hade sex som ju KJ har sagt. Du ser ju själv, bevisning som räcker i TR räcker inte för att få tyst på dem. Det krävs ett erkännande från KJ för att få tyst på karatespårdyrkarna. Och inte vilket erkännande som helst för är det inte tillräckligt detaljerat så kan du tro att de menar på att han blivit trött på allt och tillslut bara erkänt för att slippa alla frågor. Han är ju trots allt lite bakom flötet enligt många av dessa dyrkare.
Det jag finner mest intressant är hur man kan spekulera som man gör och totalt skita i att ta med bevisen i sina spekulationer. MB må vara ondskans hantlangare men blodet i bilen? DNA på tvättade ben? KJs lögner till höger och vänster. Om en hund markerar för något i bagageutrymmet så kan den ha gjort fel enligt några av dessa anhängare. Men om hunden inte hittat något i lägenheten då kan den minsann inte göra fel. Inte ens om kroppen bara varit i lägenheten i 20 minuter.
Jag tror den hätska stämning du känner av är ren och skär frustration. Och jag måste erkänna att jag förstår inte varför jag går in i tråden mera då jag bara själv blir frusterad över hur folk kan blunda för det som är uppenbart för att sen sätta ihop ett pussel med 9 miljoner bitar som i slutändan ändå inte har alla bitar. Ännu så länge har jag inte sett någon försöka sätta ihop detta pussel utan de går bara efter kartongen där ju MB är en ondskefull filur som framstår som Bodens centralpunkt med Hells Angels som piska i den ena handen och med en japansk filékniv i den andra.
Herre good i himlen att svenska poliser samt åklagarna tar allt så lätt. Om detta hemska mord hade hänt i något annat land, så hade åklagarna begärt att polisen gör husrannsakan hos varenda en som kan ha med mordet att göra. Polisen har aldrig gjort någon som helst kontroll varken hemma hos MB eller hemma hos KJ. Även KJ:s närmaste vänner borde granskas ordenligt, men kanske är det inte så viktigt att anstränga sig, för det är bara en thai flicka som har blivit mördat och styckat.
Jag fattar inte varför kan de inte hitta den andra mannen som har burit ut något tungt från KJ:S lägenhet. Är det sanning att sängen togs ut redan under bebruari månad. Jag personligen är 100% övertygad att det måste finnas två gärningsmen som styckat henne.
Jag har en brorsan som kriminalpolis i Finland och jag vet att där jobbar man och inte visionerar som här i Sverige. Det finns så mycket fakta, att åklagarna har skyldighet att göra mycket mer annars är det tjänstefel.
Herre good i himlen att svenska poliser samt åklagarna tar allt så lätt. Om detta hemska mord hade hänt i något annat land, så hade åklagarna begärt att polisen gör husrannsakan hos varenda en som kan ha med mordet att göra. Polisen har aldrig gjort någon som helst kontroll varken hemma hos MB eller hemma hos KJ. Även KJ:s närmaste vänner borde granskas ordenligt, men kanske är det inte så viktigt att anstränga sig, för det är bara en thai flicka som har blivit mördat och styckat.
Jag fattar inte varför kan de inte hitta den andra mannen som har burit ut något tungt från KJ:S lägenhet. Är det sanning att sängen togs ut redan under bebruari månad. Jag personligen är 100% övertygad att det måste finnas två gärningsmen som styckat henne.
Jag har en brorsan som kriminalpolis i Finland och jag vet att där jobbar man och inte visionerar som här i Sverige. Det finns så mycket fakta, att åklagarna har skyldighet att göra mycket mer annars är det tjänstefel.
Fastän jag tror de har rätt man så håller jag med.
Det är för övrig läskigt vilken otrevlig stämning det är i den här tråden.
Ja temperamentet hos vissa debattörer verkar stämma väl överens med en viss "maffia" familj.
Nu saknas väl bara mordhoten!
Att göra tråden allmänt osäker och otrevlig ligger naturligtvis i dessa individers intresse.
Och om man lyckas få tråden låst är ju bara en bonus.
Kanske hoppas man bli rikligt belönad av "klanens" Gudfader.
Filmen "Jägarna" kanske ändå inte är så långt ifrån sanningen/fördomarna om hur det kan se ut i dom norrländska byarna? Då krävs det naturligtvis också en i likhet med filmen extraordinär polisinsatts för att reda ut härvan.
Tyvärr verkar inte så vara fallet med denna utredning.
Vad fan är det du yrar om, har du problem med att förstå att om man ska anklaga någon så krävs det underlag som stödjer det.
Så på vilket sätt har jag inte insett att underlag saknas som talar för att MB är GM, det är ju för helvete det jag påstår, jävla svammelpelle?
Är du inte läskunnig ? Ingen påstår att MB "ska anklagas" - men han ska utredas. Ordentligt. Det får inte förekomma misstanke om att utredningen av Berg var en halvmessyr, eller att nån sorts vänskapskorruption föreligger i han fall. Är du på ?
Hade spaningen sett annorlunda ut kanske man hade sett om/hur kroppen flyttades till fyndplatserna. Fast som det är nu kan vi bara gissa. Egentligen känns det mest som att man borde vara upprörd över att man inte la mer energi på att följa KJ i början.
Att man tänker sig att MB hade kontroll över när/hur benen skulle hittas? Jag missförstår dig säkert men det känns lite långsökt att MB skulle ha sån kontroll på när han har span på sig plus styra eller veta hur MPS letar för att kunna orkestrera ett fynd när han känner för det. (Plus dutta lite DNA från KJ eller nära släkting till honom på vristerna.)
Om jag varit ( förmodligen alla ) i samma relation / situation som KJ eller MB måste ha förstått att de hade span på sig från dag ett efter att det blev känt att hon var försvunnen.
GM måste ha vridit och kollat över axeln, genom fönster mm hela tiden för att kolla om polisen var. Efter han.
Självklart visste GM, vem det nu än är... Att de var bevakade.