Citat:
Ursprungligen postat av
borjeboy
Av dem skulle ju Iron Maiden, Metallica och Linkin Park vara headliners (kanske även offspring). Tror absolut på 2 metall band som headliners igen.
Sedan, Swedenrock mfl har släppt en del men känns inte som några större släpp ännu från någon svensk aktör.
Läste dock igår att Metallica och Iron Maiden ligger på Live Nations bolag och FKP måste i så fall slänga ut en rejäl summa pengar för att få dem att spela på Bråvalla. Men, det kanske inte är en omöjlighet. Såg bara att en kille kommenterade det på twitter nämligen. Att de däremot skulle få båda två att spela på Bråvalla nästa sommar, ser jag nästan som en omöjlighet. Dels för att de i stort sett är samma genre, och skulle locka samma sorts publik och skulle vara väldigt väldigt dyrt. Inte värt att lägga ner de pengarna på två bokningar som drar samma publik, på en festival som inte är nischad på så vis. Då är det bättre att ha headliners i olika genrer, enligt mig.
Men, det är ju bara rena spekulationer, de kanske inte är aktuella för en spelning på Bråvalla någon av dem.
Iron Maiden var ju här i Sverige så sent som i somras. När Metallica var här senast det vet jag dock inte och även Linkin Park var väl här för inte allt för länge sedan?
Kanske att FKP vill ha akter som inte varit här på ett tag, precis som fallet var med både Rammstein och Green Day.
Sen ska vi väl absolut inte glömma bort Kings of Leon som en möjlig headline och QOTSA som en stark subline. De är ju bokade till Northside som även drivs av FKP. KOL vore dock en tråkig bokning enligt mig. Men om de ska köra på samma koncept som iår, även nästa år, så ser jag inte heller KOL som en akt som passar in i deras bandkoncept med mycket rock, metal och house. KOL är ju mer åt indie hållet och det var det ju inte mycket av på Bråvalla.
Sen ska ju Kent ut på turné nästa sommar, inte alls omöjligt att de dyker upp. Lär nog bli något från den svenska artisteliten så som Veronica Maggio, Daniel Adams-Ray, Lars Winnerbäck, Håkan Hellström, Oskar Linnros eller liknande, det drar alltid folk.