2013-12-09, 19:15
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gold
Kanye West ska på Europaturné 2014. Vad tror ni om chanserna att han dyker upp på bråvalla?
Är det några datum annonserade än? Känns som en drömbokning för både Bråvalla och Way Out West, blir kul att se vilka som lyckas boka honom, om någon.
Citera
2013-12-09, 19:15
Medlem
Mr.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Hoppas inte. Vem vill egentligen se ett liveframträdande som låten Bound 2? . Nej, jag tycker inte om artisten öht. heller.

Haha nej förstår det Men låtar som New Slaves, Black Skinhead och några låtar från MBDTF och Graduation hade inte suttit fel live...
Citera
2013-12-09, 19:18
Medlem
Citat:
Kanye West ska på Europaturné 2014. Vad tror ni om chanserna att han dyker upp på bråvalla?

Tror de är sugna på att boka honom, och om han ändå är ute i europa så tror jag det finns stora chanser. Headlinematerial som lär slå hårt.

Iron Maiden skulle nog inte vara svåra att fixa dit, men det känns inte som något superexklusivt som de har för att knocka ordentligt, men det kanske bara är jag som tänker så. Men det är ju galet populära och många skulle bli ordentligt glada.

Om jag förstått det rätt jobbar de på att fixa Eminem? Att döma av Facebookkommentarer.
-Namn- EMINEM !!!
för 7 timmar sedan via mobil · Gilla · 17
Bråvalla festival Vi ska göra vårt bästa där.
för 7 timmar sedan · Sluta gilla · 7

Sen en dum grej, när de äntligen gått ut med info att de släpper band imorgon så ska ändå någon idiot klaga på att de är sega.
Senast redigerad av Deetteed 2013-12-09 kl. 19:20.
Citera
Medlem
goelens avatar
Jag vill minnas att Corey Taylor sa "See you next year" innan han gick av med Stone Sour i somras. Och eftersom att Slipknot släpper nytt nästa år så är det faktiskt ganska möjligt.
Får se imorgon vad som händer. Bara det inte blir en skitbokning... Men det lär det ju inte vara. De vill nog släppa de största bomberna direkt.
Citera
Medlem
Mr.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Är det några datum annonserade än? Känns som en drömbokning för både Bråvalla och Way Out West, blir kul att se vilka som lyckas boka honom, om någon.

Nej inget fastställt förutom att han kommer 2014!

http://www.digitalspy.co.uk/music/news/a517934/kanye-west-confirms-european-tour.html
Citera
2013-12-09, 19:34
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Haha nej förstår det Men låtar som New Slaves, Black Skinhead och några låtar från MBDTF och Graduation hade inte suttit fel live...

Enda låten jag gillar är Stronger eftersom det är Daft Punk i det...
Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Jag vill minnas att Corey Taylor sa "See you next year" innan han gick av med Stone Sour i somras. Och eftersom att Slipknot släpper nytt nästa år så är det faktiskt ganska möjligt.
Får se imorgon vad som händer. Bara det inte blir en skitbokning... Men det lär det ju inte vara. De vill nog släppa de största bomberna direkt.

Man får hoppas att det som du säger är sant . Fast jag tycker ändå att Slipknot är en liten tråkig bokning. Det kan bokas något bättre. Jag vill att Rage Against The Machine släpps imorgon.. .
Citera
2013-12-09, 19:59
Medlem
Nu vet jag inte hur många band som släpps imorgon, om det är en headliner+lite mindre?

Hur som haver vill jag se något av dessa:

Blind Guardian
Iron Maiden
Dark Tranquillity
Devin Townsend Project
Tool
Raubtier
Amon Amarth
Katatonia
Finntroll

Och lite till

Tack ^^
Senast redigerad av Fezk 2013-12-09 kl. 20:09.
Citera
2013-12-09, 20:19
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fezk
Nu vet jag inte hur många band som släpps imorgon, om det är en headliner+lite mindre?

Skulle tippa på att det är lite av en blandning. Tvivlar t.ex. på att en "svensk soloartist" skulle kunna headlinea Så förmodligen släpps det en headline tis/ons/fre, ackompanjerade med lite mindre akter. Men det är bara spekulationer
Citera
2013-12-09, 20:58
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Tror det är större chans att Kanye West dyker upp än att Eminem kommer, helt klart.
Citera
2013-12-09, 21:00
Medlem
Fler som spekulerar om bandsläpp: http://www.nt.se/nyheter/?articleid=9171020
Citera
2013-12-09, 21:32
Medlem
Dindlys avatar
blir väl en massa sömning metalcore imorgon eftersom det uppenbarligen är musik som drar målgruppen.

om jag själv fick välja skulle jag gärna se lite innovativa band som deftones, tool, cult of luna, behemoth, nile och the dillinger escape plan när vi snackar metal. all metalcore låter ju exakt likadant (med ett par undantag) och är en av de sämre metaltrenderna som har existerat.
Citera
2013-12-09, 22:23
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakletare
Fler som spekulerar om bandsläpp: http://www.nt.se/nyheter/?articleid=9171020

Citat:
– Caribou, Arcade fire eller Manu Chao skulle vara kul, säger Uno Friedner, konsertarrangör, Lucky You.

Manu Chao vore riktigt, riktigt kul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in