Jag får nog ändå säga att jag är 80% på att de får släppa RO, han passar inte in som GM. Jag kan helt enkelt inte se något rimligt motiv. Enligt utredare så tydde skadebilden hos PH på antingen en narkotikapåverkad GM, eller på en GM med psykopatiska drag:
Citat:
programledaren frågar mordutredaren – "Skadebilden – vad har man kunnat utläsa?", varefter utredaren svarar "Man kan ju läsa då att ... det är en väldigt aggressiv handling ... person sannolikt drogpåverkad, men också med psykopatiska drag.".
Det känns väldigt osannolikt att en student som trots allt läser krävande kurser samtidigt festknarkar, snedtänder och brutalt mördar en annan student för att en vecka senare skriva tenta/dugga. Visst han skulle kunna ha psykopatiska drag, men i så fall bör vi kunna förvänta oss att fler skelett i garderoben träder fram.
Mer troligt att det är en bekant till RO som begick dådet med RO som vittne, och att RO också är uppringaren.
Kanske RO på fyllan skrutit...du jag vet vem som dödade PH, och han också nämnt någon avslöjande detalj som inte är allmänt känd, men som RO och GM båda känner till, eftersom de var där.
Umgicks RO med lite tyngre snubbar, som även begått andra brott för och efter 14 oktober 1996?