Citat:
Ursprungligen postat av
Lemmy666
Leif gw Persson har antagligen bättre insyn i utredning än dig.Många av er spanare på fb har en förmåga att krånga till det i fantastiska scenarion.Att det skulle vara fler än en gärningsman är ju 0% sannolikhet på.Inget talar ju heller för att gm och bo kände varandra.Därmed är ett urspårat rån det självklara scenario.
Det har han, och han har långt bättre kunskap om statistik och brott överlag än vad jag har. Icke desto mindre är det inte fastställt att uppringaren och GM är samma person bara för att LGWP säger det. Även han har fel.
Jag utesluter inte helt (nja, men nästan)att uppringaren kan vara GM eller att han är en ensam GM. Men logiken och statistiken talar emot det. Den typen av rån begås sällan av en ensam person, och det är helt ologiskt för GM att ta den risk han tar genom att ringa SOS för att dels ge dem motivet på en gång, och dels få dit polis snabbare och öka risken för att åka fast. Varför? För att ge ett meningslöst villospår i form av "en grå jacka, eller för att rädda PH? Om han nu var så mån om att PH inte skulle dö, varför hugga honom så många gånger?
Om GM och uppringaren är samma person måste han ha en IQ på under 80. Vilket iofs är högst möjligt, men desto viktigare skulle han ha blivit dömd fler gånger än jag byter kalsonger med tanke på hur fantastiskt dum han är. En så dum person skulle utan tvekan ha åkt fast för länge sedan.
Vi kan också konstatera:
Att RO inte är dum.
Att vänner påtalar att uppringarnens röst inte matchar RO
RO knappast skulle råna.
Om du tror att RO = GM så är inte GM = Uppringaren. Om du tror att Uppringaren = GM så är antagligen inte RO = GM.
Så din tilltro till auktoriteter ställs på sin spets. Vem tror du mest på? LGWP eller polisen som gripit RO? För någon av dem har uppenbarligen fel om den logiska kedjan ska hålla.