2013-11-25, 18:13
Medlem
Skolan ligger väl på Sorgenfri? Varifrån kommer eleverna?
Citera
2013-11-25, 18:38
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Skolan ligger väl på Sorgenfri? Varifrån kommer eleverna?

Nix, den ligger vid värnhemstorget.

http://ostraskolan.se/
Citera
2013-11-25, 18:50
Medlem
Ok, så det är vid Rönnen? Inget otryggt område i sig. Men varifrån är eleverna? Om en del bor på Rosengård, Sofielund och liknande kan jag förstå om föräldrarna är oroliga över att skicka hem dem till deras värdfamiljer kvällstid. Vi snackar 13-14-åringar. Tror inte en familj från Malmö hade velat skicka sin unge till en familj i Vollsmose om han såg skandinavisk ut.
Citera
2013-11-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Jag har en viss förståelse för föräldrarna, men jag tror att deras rädsla beror på överdrift. Det finns mycket problem i Malmö men att bli påhoppad eller rånad mitt på ljusa dagen händer mycket sällan.
Kanske om man är i 30års åldern och besöker ett museum i Limhamn, men om man är i den åldern som danskarna är så är risken mycket stor, vet flera folk (inkl. mig) som mitt på ljusa dagen på offentliga platser blivit oprovocerat misshandlade eller rånade, bla mitt på Möllan, inne på Triangeln, på skolgården osv. Ungefär hälften av gångerna jag eller mina vänner har varit i Malmö så har något sådant hänt.
Senast redigerad av snuskis123 2013-11-25 kl. 18:59.
Citera
2013-11-25, 19:02
Medlem
Nu var det ju inte fråga om att man kunde undvika vissa områden. Eleverna skulle bo hemma hos "svenska" elever. Då gäller väl samma regler som vid PKmedias reportage från skolor och daghem dvs. minst var tredje unge måste vara typiskt utomeuropeisk. Innebär att en tredjedel av de danska eleverna skulle ha blivit placerade på helt osvensk mark i kulturer som är helt väsensskilda från både dansk och svensk kultur.
I mohammedanska klaner är det helt normalt och accepterat att farfar klanverhuvudet tar sig lite sex med flickor i den här åldern eftersom han ledsnat på sin(a) gamla fruar.

Det är tur att Danmark har massmedia som fungerar och inte som i Sverige censurerar och sprider osanningar.
Citera
2013-11-25, 19:06
Medlem
Mad monks avatar
Stan är mest äcklig egentligen med alla gloende semiter och negrer. Man vet ju aldrig vad sån kan få för sig. Varför inte bara säga som de tär att man inte gillar visa människosorter? Köpenhamn är ju mer berikat men känns ändå tryggare.
Citera
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Nu var det ju inte fråga om att man kunde undvika vissa områden. Eleverna skulle bo hemma hos "svenska" elever. Då gäller väl samma regler som vid PKmedias reportage från skolor och daghem dvs. minst var tredje unge måste vara typiskt utomeuropeisk. Innebär att en tredjedel av de danska eleverna skulle ha blivit placerade på helt osvensk mark i kulturer som är helt väsensskilda från både dansk och svensk kultur.
I mohammedanska klaner är det helt normalt och accepterat att farfar klanverhuvudet tar sig lite sex med flickor i den här åldern eftersom han ledsnat på sin(a) gamla fruar.

Det är tur att Danmark har massmedia som fungerar och inte som i Sverige censurerar och sprider osanningar.

Jag tror inte muslimska familjer skulle bjudit hem otrogna danska hundar till sina hem så det rör sig nog om vanliga människor.
Citera
Medlem
Det börjar bli svårt att hålla upp någon sorts fasad för Malmö, tror nog att sanningen spridit sig lite längre än till Danmark vid det här laget. Vem fan skulle riskera sina barns säkerhet bara för att skolan vill få en brun stjärna i kanten.
Citera
2013-11-25, 19:14
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degklimp
Det börjar bli svårt att hålla upp någon sorts fasad för Malmö, tror nog att sanningen spridit sig lite längre än till Danmark vid det här laget. Vem fan skulle riskera sina barns säkerhet bara för att skolan vill få en brun stjärna i kanten.

Värt att notera är att danskar faktiskt sätter barnens trygghet framför PK-trams. Varför är PK:iter så hänsynslösa att inte ens ett barn ska få kunna välja utan att kallas för fördomsfullt? Danska medier håller inte tyst om nationaliteten på brottslingar heller de har nog en betydligt mer "nyanserad" bild av invandrare än en hjärntvättad svenne som läser aftonhoran.
Citera
2013-11-25, 19:19
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Detta borde ju minsann få politikerna att öppna ögonen att ett grannlands klassresa ställs in pga att man tycker att staden är osäker. Nä, då ska rasistkorten flyga och fara samt att föräldrarna har fördomar. När kan politikerna ta sitt förnuft till fånga och inse att Malmö är inte den säkra stad som den en gång var.

Bra val tycker jag av de danska föräldrarna att de vågar sätta ner foten.

Om svenska medier hade haft den självkritik du efterlyser hade malmö inte varit en otrygg stad för sin egen befolkning. Det behövs ett systemskifte.
Citera
2013-11-25, 19:19
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Ja fast nu var det ju fråga om att de danska eleverna skulle göra 2 övernattningar hemma hos elever i Malmö. Det sägs också att Östra Skolan har elever från hela Malmö och att danska föräldrar hade uttryckt oro för området Rosengård.

Är det så att det var planen att danska elever i den åldern skulle övernatta hemma hos svenska elever på just Rosengård då har jag full förståelse för föräldrarna. Ungarna skulle ju kunna bli halalslaktade.

Det kan man förstå.

Jag som sett Malmö under uppväxten skulle aldrig låta mina barn övernatta i Rosengård, över min döda kropp.

Men sen finns det ett fint och ett dåligt Rosengård. Hade inte varit för andelen invandrare så skulle jag gärna bo där, men bostadsmarknaden talar för sig själv. Finns 3or på 70-80kvm med skitbillig hyra för 400-600tkr som inte säljs för ingen vill bo där.
Citera
2013-11-25, 19:40
Medlem
För att svara på TS fråga så är det föräldrarna som det är fel på. Dom ska väl inte skicka in sina barn ensamma mitt i natten. Malmö är som vilken annan stad som helst i princip, en jävligt skön stad. Bara överdrivet och löjligt och det finns kriminalitet men det finns det o Köpenhamn också. Klart högerextrema ska hugga direkt och göra snyftartiklar om det. Nej jag är inte vänster, jag är neutral. Dom kommer få uppleva så jävla mycket hemskare saker i sina liv. Herregud vad trött man blir på dagens samhälle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in