2013-11-27, 18:39
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Text

Av min egen erfarenhet är det personer som söker problem som hamnar i problem.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg, sköter du ditt sköter andra sitt.
Sen att det finns idioter överallt är en annan femma. Att vistas i Seved efter mörkrets inbrott är inte det smartaste såvida du inte känner folk där.
Detta stämmer dock inte in överallt i Malmö. Myten om Malmö är som sagt otroligt förstorad.

Sedan finns det väldigt få gangsters som hoppar på 14 åringar då det finns väldigt lite street cred i att råna eller slå ner en 14 åring.
Senast redigerad av Signaturum 2013-11-27 kl. 18:41.
Citera
2013-11-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Sen att det finns idioter överallt är en annan femma. Att vistas i Seved efter mörkrets inbrott är inte det smartaste såvida du inte känner folk där.
Detta stämmer dock inte in överallt i Malmö. Myten om Malmö är som sagt otroligt förstorad.
De enda fallen jag och mina kompisar varit med om så har det varit motsatsen till vad du beskriver, vi har skött vårt mitt inne på köpcentrum, beställt en kebab, gått på Möllan (där det är som mest rörelse) osv. Folk som legat i bakhåll bakom någon buske och sånt skit. Läs mitt tidigare inlägg där jag konfirmerar att Malmö har högre rånrisk än Colombias farligaste stad, Los Angeles och New York kan inte ens mäta sig med Malmö.
Citera
2013-11-27, 18:50
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-manalish

Du är onekligen en Malmö bo som inte tycker det är trevligt och den känslan kan jag inte ta ifrån dig. Samtidigt har flertalet Malmöbor skrivit och sagt att de bott där hela sitt liv och är trygga och tycker situationen är överdriven. Deras känsla kan inte heller viftas bort, och framförallt inte av folk från Katrineholm som aldrig varit där (inget ont om Katrineholm, tog bara första medelstora svenska staden jag kom på)..
Självklart ska vi inte vifta bort någons KÄNSLA, vi är väl inte rationella pragmatiker heller!?!?

När vi ändå är inne på din anekdotiska bevisföring baserad på just känslor, varför inte låta hela Malmö spela rysk roulette en gång och återkomma med sin känslobaserade åsikt om saken?
Ca 83,33% lär återkomma och säga att spelets hälsorisker är betydligt överdrivna.
De resterande lär vi förvisso inte höra av, men dem kan vi ju bortse ifrån då en minoritetsåsikt uppenbarligen inte räknas..
Ser vi till undersökning får vi hur som helst 100% respondenter som inte ser några problem med rysk roulette + ett bortfall på i runda slängar 16,66%.
Detta kan jag säga utan att ens genomföra studien!
Senast redigerad av PissingContest 2013-11-27 kl. 18:58.
Citera
2013-11-27, 19:31
Medlem
Midus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Haha "klassresa" är ett ord med dubbel mening.

Sveriges rykte utomlands är uruselt när det gäller integration. Med all rätt.

Klassresa. Skrattade så jag nästan kvävdes. Tack, du gjorde min dag som satte tummen på den vitsen.
Citera
2013-11-27, 21:55
Medlem
aryan_utophias avatar
Tacka fan för det. Varför utsätta deras barn för fara och mångkulturell terror i onödan?

Malmö är bara ett enda våldsinferno/soptipp för stenåldersfolkslag jag som svensk skulle aldrig vilja stanna i Malmö en dag, så förstår att danska föräldrar inte vill skicka sina barn dit.
Citera
2013-11-27, 23:13
Medlem
Citat:
Danska fördomar om Malmö ska nu bekämpas i tre nya skolsamarbeten.

- Det som har skett i Odense visar ju tydligt att det finns ett behov av att integrera oss mer,
http://www.sydsvenskan.se/malmo/danska-fordomar-bekampas-med-utbyten/
Citera
2013-11-27, 23:36
Medlem
Argus-eyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
http://www.sydsvenskan.se/malmo/danska-fordomar-bekampas-med-utbyten/

Slösa bort mer pengar på värdelösa integrationsåtgärder när segregationen är en direkt konsekvens av nyliberalistisk skol- och bostadspolitik. Det spelar ingen roll hur mycket pengar man plöjer ner i värdegrundstugg så länge som Rosengård, Seved m.fl. stadsdelar är bebodda av människor (dock inte alla) som inte drar sig från att finansiera sina livssstilar genom kriminalitet. Vad man borde satsa på är istället att få ner kriminaliteten och förändra attityder bland invandrare.
Citera
2013-11-27, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum

Sedan finns det väldigt få gangsters som hoppar på 14 åringar då det finns väldigt lite street cred i att råna eller slå ner en 14 åring.
Jag tror inte föräldrarna är oroliga att deras barn skall bli överfallna av gangsters. De är helt enkelt oroliga över den generella "ungdoms"-kriminaliteten. Alla dina kommentarer om hur bra stad Malmö är, faller när man läser neutral statistik om exempelvis personrån. Visst finns det hyfsat säkra områden och helt kriminella stadsdelar. Ser man på hela staden, så är den definitivt långt ifrån en stad jag skulle vilja skicka mina barn till. Särskilt när barnen sprids ut över olika områden, för övernattning. Skulle du själv vilja se din 14-åriga blonda dotter övernatta hos en muslimsk familj i Rosengård??
Citera
2013-11-28, 02:28
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuskis123

Intressant, tack för länkar!

Lite OT kanske men innan mångkulturen kom till Malmö, hur såg brottsligheten ut då? Jag får be om ursäkt att jag själv inte söker men du verkar mer insatt och kan nog lättare finna.

Tackar i förhand, M.v.h.
Citera
2013-11-28, 03:03
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Intressant, tack för länkar!

Lite OT kanske men innan mångkulturen kom till Malmö, hur såg brottsligheten ut då? Jag får be om ursäkt att jag själv inte söker men du verkar mer insatt och kan nog lättare finna.

Tackar i förhand, M.v.h.
https://affes.wordpress.com/2012/01/13/ran-och-hotbrott-i-malmo-1975-2011/

Annan intressant artikel:
http://www.sydsvenskan.se/varlden/danskar-chockas-av-malmos-ransiffror/
Citera
2013-11-28, 03:40
Medlem
Det gör dom helt rätt i att avstå från Malmö.
Citera
2013-11-28, 07:01
Bannlyst
Hade aldrig under några som helst omständigheter låtit mina barn vistas i Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in