Citat:
Ursprungligen postat av
Green-manalish
Du är onekligen en Malmö bo som inte tycker det är trevligt och den känslan kan jag inte ta ifrån dig. Samtidigt har flertalet Malmöbor skrivit och sagt att de bott där hela sitt liv och är trygga och tycker situationen är överdriven. Deras känsla kan inte heller viftas bort, och framförallt inte av folk från Katrineholm som aldrig varit där (inget ont om Katrineholm, tog bara första medelstora svenska staden jag kom på)..
Självklart ska vi inte vifta bort någons KÄNSLA, vi är väl inte rationella pragmatiker heller!?!?
När vi ändå är inne på din anekdotiska bevisföring baserad på just känslor, varför inte låta hela Malmö spela rysk roulette en gång och återkomma med sin känslobaserade åsikt om saken?
Ca 83,33% lär återkomma och säga att spelets hälsorisker är betydligt överdrivna.
De resterande lär vi förvisso inte höra av, men dem kan vi ju bortse ifrån då en minoritetsåsikt uppenbarligen inte räknas..
Ser vi till undersökning får vi hur som helst 100% respondenter som inte ser några problem med rysk roulette + ett bortfall på i runda slängar 16,66%.
Detta kan jag säga utan att ens genomföra studien!