2013-11-25, 16:25
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrissiFyrtal
1,5 år sen. Hade dom bara en vecka. Min kompis sa att vi skulle spara för han trodde de skulle öka 1500kr var det värt då. Inte hundra på att de var 60 btc men tror de. Nu hade de ju varit värt dryga 300000:/

Varför sålde du? Hur gjorde din kompis då?
Citera
2013-11-25, 16:27
Medlem
sharkbaits avatar
Bara på at' igen.

Även om kursen är relativt hög nu så tvivlar jag inte alls på att den kommer fortsätta klättra.
Citera
2013-11-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Varför sålde du? Hur gjorde din kompis då?

Skulle köpa en sak på internet men ångrade mig så ville inte ha pengar i nån 'knäpp' valuta jag sålde så han köpte inte, han ville ha nån att göra det tillsammans med.
Svårt att förutse detta men har ju känt mig smartare än jag gör just nu
Citera
2013-11-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
Bara på at' igen.

Även om kursen är relativt hög nu så tvivlar jag inte alls på att den kommer fortsätta klättra.

Mm jag funderar på att göra det men vill ju helst att den droppar lite innan har typ 10k som ja ändå tänkt sätta på aktier, så varför inte btc
Citera
2013-11-25, 16:56
Medlem
Ni som sitter på Bitcoins och följer kursen sekund för sekund gör helt fel. Lägg Bitcoins på hyllan, låt den få damm på sig. Glöm bort allt vad Bitcoins innebär och återkom om något år. Det är då mina vänner, det är då ni får utdelning för erat tålamod. Med det sagt kan det bli en flopp också.
Citera
2013-11-25, 17:21
Medlem
Hur sätter jag in pengar på mitt bitstamp konto? Blev precis verifierad. När jag går in på deposit och sen på SEPA överföring så ska jag fylla i Namn och summan jag vill sätta in. Sen finns en ruta under, Comment(optinial) står de där. Vad ska jag fylla i där?
Citera
2013-11-25, 17:31
Medlem
sharkbaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrissiFyrtal
Mm jag funderar på att göra det men vill ju helst att den droppar lite innan har typ 10k som ja ändå tänkt sätta på aktier, så varför inte btc

Frågan är just hur länge du vågar vänta på att den ska droppa ifall den från och med nu bara kommer stiga?

Problematiken är väl just att finna modet att hoppa på detta tåg.. och frågan blir då i sin tur hur länge man kan/orkar vänta med att sälja för att kunna göra den vinst man hoppats på.
Citera
2013-11-25, 17:59
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Frågan är just hur länge du vågar vänta på att den ska droppa ifall den från och med nu bara kommer stiga?

Problematiken är väl just att finna modet att hoppa på detta tåg.. och frågan blir då i sin tur hur länge man kan/orkar vänta med att sälja för att kunna göra den vinst man hoppats på.

Jag tycker det är bättre om man hoppar på det här tåget för att man tror på hela idén. Så länge folk är ute efter "snabba" vinster kommer inte Bitcoin vara stabilt. Så investera för att du tror på det hela och se det som en investering för livet.
Citera
2013-11-25, 18:00
Medlem
Baskis avatar
Citat:

Den kommer att droppa! Frågan är bara om när & hur mycket den stannar på.
Citera
2013-11-25, 18:41
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isimagen
Hur sätter jag in pengar på mitt bitstamp konto? Blev precis verifierad. När jag går in på deposit och sen på SEPA överföring så ska jag fylla i Namn och summan jag vill sätta in. Sen finns en ruta under, Comment(optinial) står de där. Vad ska jag fylla i där?

du behöver inte skriva nåt på comment
Citera
2013-11-25, 19:24
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Den kommer att droppa! Frågan är bara om när & hur mycket den stannar på.
Misstaget alla björnar har gjort gång, på gång, på gång här är dock att de får för sig att du menar något mindre självklart än det du skriver. Ja, bitcoin kommer droppa. Det droppade antagligen någon dollar åtminstone en gång senaste 5 minuterna. Det kommer antagligen droppa minst en gång till de närmsta 5 också.

Misstaget är att tro att man kan lista ut att det kommer droppa under värdet det har just nu i denna sekund. Gång på gång på gång har folk sålt och väntat på att köpa in sig. Sen kommer en liten krasch, och de får den goda möjligheten köpa in sig till 2x högre än vad de sålde för.

Kan en erfaren tradeare gör pengar på bitcoins volatilitet? Det tvivlar jag inte på, framförallt när marknaden var ännu färskare. En nybörjare går dock mer eller mindre in med negativt väntervärde snarare än något annat. Därmed inte sagt att det inte kan vara roligt att hålla på och tradea ändå. Men är det just pengar man är ute efter gör en nybörjare bäst i att blunda när det svänger. Och inte få för sig att man kan lista ut vart vi har golvet för nästa dipp.

Även en nybörjare på en sån här marknad kan göra en bra investering, men då handlar det om saker som inte direkt berör den aggressiva volatiliteten. Snarare att man tror på tekniken långsiktigt, alternativt åtminstone tror på trend-utvecklingen i samhället långsiktigt osv.
Citera
2013-11-25, 20:32
Medlem
Gecko123s avatar
någon som vet hur man för över bitcoins från intersango nuförtiden? står att det minst måste vara 0.1, men 50 euro motsvarar ju ungefär 0.09000, hur ska jag kunna få över det till sheepmarket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in