Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-25, 17:15
Medlem
Har ingen erfarenhet av att gå ut och käka på "finare" ställen och beställa in en burgare , däremot har Stångebro gatukök i Linköping snuskigt goda hamburgare!
Citera
2013-11-25, 17:16
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Större lokal, kanske 15 platser fler. Mycket större kök. Samma inredningsstil men inte lika murrig känsla. Ordentlig bardisk. Många och stora fönster.
Tycker du att det blev bättre?

När öppnar ni förresten?
Citera
2013-11-28, 20:15
Medlem
Någon som kan skriva en sammanfattning på bra ställen i Stockholm?
Själv gillar jag Oliver Twists hamburgare med en god öl.
Citera
2013-11-29, 00:18
Medlem
Chutotoros avatar
Har varit två gånger på Burgersson nu och man kan sammanfatta det så här:

Goda och välgjorda burgare, om än lite för små kanske, men det är en smaksak. Jag tog deras chiliburgare första gången, och när jag kom dit andra gången så längtade jag så mycket efter den att jag tog den igen, så fick inte prova nån ny sort, hehe. Brödet är väldigt bra, men en del personer har fått det lite väl bränt ibland har jag hört. Mina har dock varit bra.

Deras friterade ostbollar är som himmelriket. Speciellt tillsammans med deras gudomligt goda bbq-sås Pommesen var små och goda (jag föredrar dock den här mindre varianten och hatar den där stora rustik-sorten som man får på 95% av alla mellan-bra krogar).

Deras shake var för liten och för varm i mitt tycke. Bra smak annars så det var lite tråkigt.

Bra stämning och fina lokaler och trevlig personal. Priserna är inget att orda om. Billigare än vanlig "kvälls-gå-ut-mat" och dyrare än vanliga snabbmats-ställen. Hoppas inte det blir för populärt så köerna inte blir för outhärdliga bara ;D
Citera
2013-11-29, 09:11
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Tycker du att det blev bättre?

När öppnar ni förresten?

Jo, jag tycker nog att det blev bättre. Framförallt för dem Mycket större kök vilket torde innebära att de kan göra burgare bättre och snabbare. Lokalen är skittrevlig och en ordentlig bardisk är aldrig fel.

När vi öppnar är väldigt oklart. Ventilationsproblemen är ganska omfattande och hyresvärden har ingen tidsplan. Men om jag måste slänga ur mig någon tid kommer min gissning att vara Januari. Vi hoppas så klart att det blir tidigare än så men..
Citera
2013-11-29, 09:16
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPoo
Har ingen erfarenhet av att gå ut och käka på "finare" ställen och beställa in en burgare , däremot har Stångebro gatukök i Linköping snuskigt goda hamburgare!
Det kan jag skriva under på! Har tryckt i mig x antal burgare i det gatuköket när jag har varit på besök i Linköping.
Citera
2013-11-29, 11:03
Åt en hamburgare på Bee i Göteborg (bögrestaurangen vid saluhallen) häromveckan. Den får godkänt betyg iaf.
Citera
2013-11-30, 12:35
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Ska testa 2112 idag.
Citera
2013-12-01, 02:21
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndiaPaleAle
Ska testa 2112 idag.
Och hur blir betyget??
Citera
2013-12-01, 11:45
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Och hur blir betyget??
God hamburgare, tog en Gelotte Grande med chiliaioli och prästost, med en stor lökring till och goda pommes frites.

Bäst i Göteborg hittills tillsammans med Biljardpalatset!
Citera
2013-12-02, 11:22
Medlem
ElVagabondos avatar
Måste slå ett slag för Casual i Malmö. Excellenta burgare för en hunka och en ynka 10'a till om man vill ha pommes till burgaren. Fint saftigt kött, bra hembakat bröd och fina tillbehör. Pommesen grymt krispiga och dippsåserna (5 kr extra/st) var bland de bästa jag fått i svedala.
En vanlig basic burgare kommer med sallad, lök, tomat och dressing.
Med de tillbehören och kvalitén/utseendet på burgaren påminde den en hel del om fantastiska In n out i staterna.

I Gbg tycker jag Burgersson och Holy Cow är schysst. Butcher's not so much.

Har inte hunnit testa mytomspunna Flippin än men åt en formidabel hamburgare på Oljebaren sist jag var i huvudstaden.

Hur är burgarna på AG och The Flying Elk?
Citera
2013-12-03, 09:29
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElVagabondo
Hur är burgarna på AG och The Flying Elk?

Jag har lite svårt för AG:s burgare, mest pga köttkonstistens, förhållande bröd / kött och att de har både tomat och ketchup på skapelsen. Och osten..

The Flying Elk ha jag inte provat :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in