2013-11-25, 13:54
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Förstår dom. Bor här nere nu, men ska flytta så snart jag kan. Här ska inte min dotter växa upp.

Folk som bara sett sin egen by resonerar såhär, har man rest lite så har man sett riktig misär. Sverige är et av världens rikaste länder och att tala om Rosengård som slum är ett hån mot alla fattiga i världen, de hade bytt varje dag i veckan.
Citera
2013-11-25, 13:59
Medlem
remixutoheavens avatar
Detta borde ju minsann få politikerna att öppna ögonen att ett grannlands klassresa ställs in pga att man tycker att staden är osäker. Nä, då ska rasistkorten flyga och fara samt att föräldrarna har fördomar. När kan politikerna ta sitt förnuft till fånga och inse att Malmö är inte den säkra stad som den en gång var.

Bra val tycker jag av de danska föräldrarna att de vågar sätta ner foten.
Citera
2013-11-25, 14:04
Medlem
Det enda vi fått veta är att föräldrar oroar sig för att skicka sina barn till Malmö.

Orsaken rent konkret vet vi inget om. Men möjligen har Malmö så dåligt rykte och uppfattas som otryggt område att självbevarelsedriften slog till.

Föräldrar bryr sig bara om en sak. Att barnen är trygga.

Trist för Malmö att folk inte uppfattar staden som trygg nog att skicka sina 14 åringar till i 2 dygn.
Citera
2013-11-25, 14:10
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Folk som bara sett sin egen by resonerar såhär, har man rest lite så har man sett riktig misär. Sverige är et av världens rikaste länder och att tala om Rosengård som slum är ett hån mot alla fattiga i världen, de hade bytt varje dag i veckan.

Det är väl just det många har gjort

"För Sydsvenskan fortsätter den vice rektorn att förklara att skolans avsikt dock fortfarande är ett samarbete med en svensk klass. Men inte från Malmö."

Finns det inga svenska klasser i Malmö???
Citera
2013-11-25, 14:13
Medlem
Och alla malmöbor som lämnar stan innan ungarna har kommit upp i skolålder - de gör det också bara pga fördomar? Mina gamla polare och arbetskamrater som har dragit till Staffanstorp, Svedala och Kävlinge, de är förstås bara panikslagna lappjävlar som tror på "alla lögner media serverar om fiiina, fiiina Malmö"? Tror fan knappt jag känner en käft vars ungar inte vid något tilfälle har blivit rånade.
Citera
2013-11-25, 14:17
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
"För Sydsvenskan fortsätter den vice rektorn att förklara att skolans avsikt dock fortfarande är ett samarbete med en svensk klass. Men inte från Malmö."

Finns det inga svenska klasser i Malmö???
Nej. Majoriteten av de svenskar som blir föräldrar väljer att flytta ut till kranskommunerna, bort från det mångkulturella infernot. Kvar av svenskarna blir de som inte har råd. De fastnar i en inrökt hyresrätt i Kroksbäck.
Citera
2013-11-25, 14:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Klassresa till Malmö inställd

Detta är ännu ett bevis för att mångkulturen är ett misslyckat projekt. Det svenska mångkulturprojektet fungerar så illa att skolor från andra länder inte längre vågar skicka sin barn till Sveriges mångkulturella städer.

Det här skulle aldrig hänt om Malmö fortfarande varit en svensk stad. Då hade staden haft ett helt annat rykte och andra länders skolor hade gärna besökt Malmö. Men nu är Malmö en förstörd stad och många undviker nu staden. Både svenskar och utlänningar.
Citera
2013-11-25, 14:21
Medlem
Konkelbears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Detta borde ju minsann få politikerna att öppna ögonen att ett grannlands klassresa ställs in pga att man tycker att staden är osäker. Nä, då ska rasistkorten flyga och fara samt att föräldrarna har fördomar. När kan politikerna ta sitt förnuft till fånga och inse att Malmö är inte den säkra stad som den en gång var.

Bra val tycker jag av de danska föräldrarna att de vågar sätta ner foten.

Herregud, Danmark överlag är värre än Sverige.

http://tryggaresverige.org/stora-skillnader-mellan-de-nordiska-landerna-vad-galler-anmalda-bostadsinbrott

"År 2011 ser antalet anmälda brott i de nordiska länderna ut som följer:

Danmark 45 200
Sverige 22 200"

Kolla själv,

http://www.politistatistik.dk/Map.aspx?id=27

http://www.brottsportalen.se/index.php?curPage=28&kommun=110

Totallt anmälda brott 2012 för respektive land var:

Köpenhamn: 72.989
Malmö: 61.350

Edit: Statistiken längst upp var inbrott, obs.
Senast redigerad av Konkelbear 2013-11-25 kl. 14:24.
Citera
2013-11-25, 14:26
Medlem
Varför tar du upp inbrottstatistiken? Jag tror knappast föräldrarna från Odense är rädda för att deras ungar ska få stryk av en inbrottstjuv... Är väl snarare den här sortens problem som är aktuellt:

http://www.sydsvenskan.se/varlden/danskar-chockas-av-malmos-ransiffror/
Senast redigerad av Gorm Den Gamle 2013-11-25 kl. 14:28.
Citera
2013-11-25, 14:26
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkelbear
Totallt anmälda brott 2012 för respektive land var:

Köpenhamn: 72.989
Malmö: 61.350
Om jag minns rätt så har Köpenhamn något fler invånare än Malmö.
Citera
2013-11-25, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Sunt förnuft är vad det är.
Danskar har en bra och sund syn på invandrare (muslimer, islamister och liknande trams) vad det verkligen går för.

Danskar har också turen att inte vara lika hårt kontrollerade av sina politiker, media och journalister.

Det är inte så mycket skillnad på svenskar och danskar egentligen i övrigt, det handlar bara om situationen i landet.
Citera
2013-11-25, 14:29
Medlem
Rätt gjort av föräldrarna! Alla jag känner från Malmö, flytt stan....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in